تبیان، دستیار زندگی
مراسم آغاز هفدهمین سال تأسیس موسسه مهد قرآن روز گذشته پنج‌شنبه 23 خرداد ماه با حضور جمعی از فعالان قرآنی و مسئولان این موسسه برگزار شد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مراسم سالگرد هفده سالگی موسسه مهد قرآن برگزار شد

مراسم سالگرد هفده سالگی موسسه مهد قرآن

مراسم آغاز هفدهمین سال تأسیس موسسه مهد قرآن روز گذشته پنج‌شنبه 23 خرداد ماه با حضور جمعی از فعالان قرآنی و مسئولان این موسسه برگزار شد.

آیین بزرگداشت هفدهمین سالگرد تأسیس موسسه مهد قرآن از ساعت 16:30 الی 19:30 پنج‌شنبه در سالن همایش موسسه مهد قرآن، واقع در خیابان خراسان، بعد از سه راه لرزاده، جنب مسجد مرحوم آیت‌الله فومنی برپا شد.

«حاجیان» قاری و حافظ كل قرآن كریم و از اولین شاگردان موسسه مهد قرآن تلاوت آغازین مراسم را بر عهده داشت و در ادامه اعضای منتخب مهد قرآن شكوفه‌ها برنامه‌های مختلفی از جمله تلاوت سوره ناس را اجرا كردند و در پایان با اهدای گل به حجت‌الاسلام‌والمسلمین «فومنی» مراتب سپاس خود را از ریاست موسسه به جا آوردند.

حجت‌الاسلام «صلح میرزایی» از دیگر شاگردان موسسه مهد قرآن با اشاره به این‌كه در اولین سال تأسیس موسسه جزو قرآن‌آموزان این مركز بوده است، گفت: آشنایی با این مكتب مسیر زندگی مرا تغییر داد و تا آخر عمر خود را مدیون استاد بزرگم آقای فومنی می‌دانم.

مراسم سالگرد هفده سالگی موسسه مهد قرآن

اجرای شعرهای مذهبی و قرآنی توسط شاعر قرآنی كشورمان استاد «حسان» از دیگر برنامه‌های هفدهمین سال تأسیس موسسه مهد قرآن بود و در ادامه سید«سید هادی محدث» از اعضای هیئت علمی موسسه مهد قرآن به سخنرانی پرداخت.

مراسم سالگرد هفده سالگی موسسه مهد قرآن

وی تمام بدی‌ها و ناهمگونی‌های موجود در جامعه را معلول عدم انس با قرآن و عدم دست‌یابی به این كتاب آسمانی دانست و با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در یكی از رهنمودهای بلندپایه خود چند سال قبل فرموده‌ بودند كه، امروز جامعه ما زیر پوشش معارف قرآن است و اگر روزی برسد كه عموم مردم معارف خود را مستقیما از قرآن بگیرند، برای همیشه شكست‌ناپذیر خواهند بود.

محدث با اشاره به فعالیت‌های یك معلم پركوشش در 60 سال گذشته در مشهد، تصریح كرد: عابدزاده یك استاد برجسته در شهر مشهد بود كه با تأسیس مدارسی در این شهر بسیاری از دانش‌آموزان را بر خلاف جو موجود در آن زمان، به سیره قرآنی تربیت كرد، ما نیز باید نسبت به فهم و درك قرآن بازنگری داشته باشیم.

عضو هیئت علمی موسسه مهد قرآن در ادامه اظهار كرد: 10 سال از عمرم را در جهت تحول بنیاد و اساس در نظام تعلیم و تربیت صرف كردم و مطابق حدیثی از نبی اكرم(ص) به این نكته رسیدم كه انسان باید در هفت سال اول عمر به خودباوری برسد و باور كند انسانی آزاده است و تمامی آموزش‌ها طی این سال‌ها باید بر اساس بازی انجام شود و هفت سال دوم زمان فراگیری دانش است.

محدث ادامه داد: از وقتی معلم شدم در حال تحقیق برای پیدا كردن راهكارهای انس با قرآن بودم و متوجه شدم بهترین زمان برای فهم و انس با قرآن قبل از سن بلوغ است و به مهد قرآن به عنوان پیشتاز و موسسه قرآنی، آموزش روخوانی توأم با فهم قرآن را پیشنهاد می‌دهم.

مراسم سالگرد هفده سالگی موسسه مهد قرآن

سپس محمد حسین صفار هرندی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی تماس تلفنی از فعالیت‌های مهد قرآن تشكر كرد و از حاضر نشدن خود در این مراسم به علت مشغله كاری عذرخواهی كرد و در ادامه گروه تواشیح و مدیحه‌سرایی «نور» به اجرای برنامه در مدح حضرت فاطمه زهرا(س) و حضرت علی(ع) پرداختند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین «مصطفی فومنی» رئیس موسسه مهد قرآن در ادامه ایام شهادت حضرت فاطمه مرضیه(س) و سالگرد ارتحال ملكونی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را تسلیت گفت و تأكید كرد: تمام ارزش‌هایی كه در قرن جدید كسب كرده‌ایم مدیون زحمات ایشان هستیم.

مراسم سالگرد هفده سالگی موسسه مهد قرآن

وی با خیرمقدم به تمام كسانی كه از راه‌های دور و نزدیك در مراسم هفدهمین سال تأسیس موسسه مهد قرآن حاضر شدند، بیان كرد: 16 سال از فعالیت‌های مهد قرآن گذشت كه اگر در سال‌های گذشته جستجو كنیم، شور و هیجان وصف‌ناشدنی شروع كلاس‌ها را با هیچ زبانی نمی‌توان توصیف كرد و خدا را بابت اهدای این موهبت شكر می‌گوییم.

در پایان مراسم نیز با حضور حجت‌السلام فومنی، حجت‌الاسلام دعایی، محدث، عبایی، سیف و كریمی از آقایان؛ «رحمت دهقانی، وظیفه‌شعاع، حاجی‌حسنی، محسن عزیزی، سعید قدرت‌آبادی، سید مهدی رمضانی و رسول حدادیان» و بانوان؛ «زهرا زهتاب‌زاده، پروانه فریدونی، فاطمه حسینی، هانیه الماسی، حكیمه محمدی، سما بابایی» با اهدای لوح تقدیر تجلیل و تكریم شد، همچنین مسئولان موسسه مهد قرآن با اهدای لوح تقدیر از زحمات حجت‌الاسلام فومنی ریاست موسسه قدردانی كردند.

موسسه مهد قرآن از سال 71 فعالیت‌های خود را آغاز و در حال حاضر در 24 استان كشور در حال فعالیت است و 70 هزار حافظ قرآن از یك جزء تا 30 جزء را تحت پوشش برنامه‌های آموزشی خود دارد، همچنین استادان؛ «پرهیزگار، عبایی، سیف، فاطمیان، حشمتی، سعیدیان و محدث» از اعضای هیئت علمی این موسسه هستند.

قابل ذکر است در این مراسم موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان نیز حضور فعال داشت و به توزیع بروشورو هدایا پرداخت که با استقبال حضار مواجه گردید..همچنین مجری برنا مه آقای احمدی از طرف مهد قرآن از موسسه تبیان که در برگزاری این مراسم همکاری لازم را داشت تشکر کرد.

روابط عمومی موسسه تبیان