تبیان، دستیار زندگی
فارغ از زمینه کاری و نوع استفاده‌ای که از USB فلش درایو خود می‌کنید، توصیه می‌کنیم حتما از این نرم‌افزارها برای استفاده بهتر از فلش درایو خود استفاده کنید:
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

استفاده بهتر از USB فلش درایو

هنوز خاطره ناخوشایند فلاپی دیسک‌ها از خاطرمان محو نشده است، وسایل آزاردهنده‌ای با ظرفیت و سرعت کم به همراه سر و صدای قابل توجه که تازه قابل اعتماد هم نبودند.

با فراگیر شدن USB فلش درایوها و پایین آمدن قیمت آنها همراه با افزایش روزافزون ظرفیتشان، ما قدم به دوران جدید گذاشته‌ایم! هم‌اکنون در جیب و کیف بسیاری از مردم می‌توانید فلش درایوها با ظرفیت‌ها و برندها و اشکال مختلف پیدا کنید.

فارغ از زمینه کاری و نوع استفاده‌ای که از USB فلش درایو خود می‌کنید، توصیه می‌کنیم از این نرم‌افزارها برای استفاده بهتر از فلش درایو خود استفاده کنید:

جلوگیری از ویروسی شدن فلش درایو

فرض کنید فلش خود را به سیستمی متصل کرده‌اید که احتمال آلودگی آن بالاست و شما نگران ویروسی شدن فلش خود هستید. می توانید ThumbScrew را دانلود کنید و بعد با راست کلیک روی آیکون آن، فلش خود را فقط قابل خوانش Read Only کنید.

usb فلش درایوی که به موازات پر شدن از اطلاعات باد می‌کند!!

فلش درایو خود را راحت خارج کنید!

حتما می‌دانید که برای خارج کردن ایمن یک فلش درایو، بدون از دست دادن احتمالی دیتا، باید حتما روی Safely Remove Hardware کلیک کنید. ولی این کار هم آزاردهنده است، هم ممکن است فراموش شود. این را هم در نظر بگیرید که این کار برای کسی که چند ابزار USB را به کامپیوترش متصل کرده است، می تواند گیج‌کننده هم باشد!

چاره کار استفاده از این نرم‌افزار کوچک اما سودمند است، هر بار که می‌خواهید یک وسیله USB را خارج کنید، می‌توایند روی آیکون آن دابل کلیک کنید، لیستی از ابزارهای متصل به USB به شما نشان داده خواهد شد و شما می توانید وسیله‌ مورد نظر را انتخاب کنید.

اجرای خودکار نرم‌افزارهای فلش درایو

کافی است USB Autorun را دانلود کنید و نرم‌افزارهایی را که دوست دارید به صورت خودکار اجرا شوند (Autorun) را مشخص کنید. مثلا می‌توانید فایرفاکس و یا نرم‌افزار بسیار ضروی Pidgin را اتوران کنید!

پشتیبان‌گیری خودکار از فایل‌های ضروری

شاید این ترفند برای برخی بسیار سودمند باشد. کسی را در نظر بگیرید که اطلاعات بسیار مهم و ضروری‌ای روی سیستمش دارد و چون نمی‌خواهد یک حادثه باعث از دست رفتن اطلاعات شود، همواره مجبور است با وسواس فایل‌ها و فولدرهایی را روی فلش درایو خود ذخیره کند، پیداست که چنین کاری خسته‌کننده است و ممکن است گاهی هم فراموش شود. با دانلود Synctoy application می‌توانید، این کار را بسیار آسان کنید. توضیحات بیشتر در اینجا.

منبع: وبلاگ "یک پزشک"

مطالب مرتبط:

 كامپیوتر خود را در جیبتان حمل كنید