تبیان، دستیار زندگی
این حلوا به لحاظ طعم و مزه به سوهان شباهت دارد. این تفاوت مزه هم فقط به خاطر استفاده از مقداری شیر خشك پرچرب در تركیب مواد آن است...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حلوای شیری

حلوا

این حلوا به لحاظ طعم و مزه به سوهان شباهت دارد. این تفاوت مزه هم فقط به خاطر استفاده از مقداری شیر خشك پرچرب در تركیب مواد آن است كه در زیر به تفصیل به روش پخت آن خواهیم پرداخت:

مواد لازم:

- آرد    یك پیمانه

- شیرخشك پرچرب  یك پیمانه

- روغن مایع   یك پیمانه

- شكر    یك پیمانه

- زعفران ساییده‌شده  به مقدار لازم

- گلاب    نصف پیمانه

روش پخت:

1- ابتدا شیره حلوا را درست كنید. برای این ‌كار یك پیمانه آب جوش را در كاسه‌ای بریزید و شكر، زعفران و گلاب را به آن اضافه كنید و آن قدر با قاشق هم بزنید تا مایعی یكدست حاصل شود. این كار را می ‌توانید روی شعله اجاق‌ گاز انجام دهید تا مواد با سرعت بیشتری در آب حل شوند.

2- تابه نچسبی آماده كرده، روغن را در آن بریزید و روی شعله اجاق‌گاز قرار دهید تا داغ شود. سپس آرد و شیرخشك را همزمان اضافه كنید و  روی شعله ملایم مدام هم بزنید تا مخلوط در روغن تفت داده شود و تغییر رنگ پیدا كند.

نكته: برای آنكه از كافی ‌بودن مقدار سرخ ‌شدن مخلوط آرد و شیر خشك مطمئن شوید، كمی از مخلوط آردی سرخ‌شده را داخل نعلبكی بریزید و مقداری شیره به آن اضافه كنید و مرتب هم بزنید. اگر از رنگ حاصله راضی بودید، زمان اضافه‌ كردن شیره به مخلوط آردی رسیده است. در غیر این صورت، سرخ‌كردن آرد و شیر خشك را ادامه دهید.

3-  وقتی زمان ریختن شیره رسید، آن را كم‌كم در تابه بریزید و مدام هم بزنید تا حلوا حالت سفت به خود بگیرد و به اصطلاح روغن بیندازد.

نکات:

نكته یك: ‌از شیر خشك بچه استفاده نكنید، زیرا حلوای شما بی ‌مزه خواهد شد.

نكته 2: كافی میت (Coffee mate) نیز برای این‌ كار مناسب نیست، چون گلوله‌گلوله می ‌شود و حلوا ظاهر نامناسبی پیدا می‌ كند.

مریم رشدی

*مطالب مرتبط:

حلوای شیر عربی

حلوای شیر( برای ماه مبارک رمضان)

حلوا با خرما

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.