تبیان، دستیار زندگی
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان تربیت بدنی گفت: با توسعه امكاناتی كه در ورزش كشور در حال انجام است، تا پایان سال .....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ایران می تواند میزبان المپیك باشد

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان تربیت بدنی گفت: با توسعه امكاناتی كه در ورزش كشور در حال انجام است، تا پایان سال 88 می توانیم بازیهای المپیک، آسیایی و غرب آسیا را در ایران برگزار کنیم.

محمدعلی آبادی در گفتگو با ایسنا، افزود: توسعه اماکن ورزشی را به عنوان یک سیاست اصلی و زیربنایی در دستورکار خود قرار دادیم و با سرعت و قدرت آن را پیگیری میکنیم.

وی افزود: هرچه میگذرد جامعه ورزش بیشتر به این نتیجه میرسد که توسعه اماکن ورزشی بهترین کاری بود که میشد برای ورزش کشور انجام داد و این را از مهمترین قدم‌های موثر و زیربنایی خود میدانیم.

علی آبادی به گلنگ زنی سالن دوومیدانی و تارتان شهر بروجن چهارمحال وبختیاری اشاره کرد و گفت: این سالن در حد استانداردهای جهانی است و زمینه توسعه رشته دوومیدانی در استان را فراهم خواهد كرد.

وی از احداث یک استادیوم 15 هزارنفری در چهارمحال وبختیاری خبر داد و اظهار امیدواری کرد با بهره‌برداری از این مجموعه ورزشی رشته فوتبال درسطح قهرمانی دراستان ظهور و بروز پیدا کند.

رئیس سازمان تربیت بدنی با اشاره به اینکه امسال اعتبارات استان‌ها را افزایش داده تا بتوانند به هیات های استان منابع مالی برسانند، در خصوص برگزاری المپیاد ایرانیان درکشور خاطر نشان کرد: برگزاری این المپیاد به منظور ایجاد روحیه قهرمانی و کشف استعدادها درسراسر ایران است.

وی درمورد بازیهای المپیک 2008 پکن گفت: سازمان تربیت بدنی، فدراسیون‌ها و کمیته ملی المپیک بسیج شده‌اند تا با برگزاری اردوهای داخلی و خارجی ورزشکاران کشور را آماده برگزاری این دوره از بازیها کنند.

علی آبادی با اشاره به آمادگی ایران برای برگزاری بازیهای غرب آسیا گفت: بازیهای غرب آسیا که سهل است، برای برگزاری المپیک هم مشکلی نداریم.

وی تصریح کرد: با توجه به اماکن ورزشی که در دست ساخت داریم تا پایان سال 88 می توانیم المپیک و بازیهای آسیایی و غرب آسیایی را با هم درکشور برگزار کنیم.

رئیس سازمان تربیت بدنی هم‌چنین درباره كناره‌گیری رییس كمیته انضباطی فدراسیون فوتبال گفت: علت استعفای "شاه حسینی" رئیس کمیته انضباطی را از زبان خودش بشنوید. من نمی توانم درمورد علت استعفای وی نظری بدهم، خودش می تواند در این رابطه اظهار نظرکند. البته هفته گشذته با ایشان نشستی داشتیم اما دراین نشست صحبتی از کناره‌گیری مطرح نشد.

علی آبادی درپایان گفت: دلیل دقیق این کناره‌گیری را نمی دانم اما به هرحال درهر دستگاه اجرایی نیروها در حال رفت و آمدند که عده‌ای برای کناره‌گیری خود دلایلی دارند.