تبیان، دستیار زندگی
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تركیب ثابت تیم ملی اسكیت بانوان برای حضور در مسابقه‌های قهرمانی آسیا در ژاپن شناخته شد. سارا فرشتیان و مارال راسخی اعضای تیم دو نفره ایران در رقابت‌های اكیدای ژاپن خواهند بود. به گ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار ورزشی بانوان

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تركیب ثابت تیم ملی اسكیت بانوان برای حضور در مسابقه‌های قهرمانی آسیا در ژاپن شناخته شد. سارا فرشتیان و مارال راسخی اعضای تیم دو نفره ایران در رقابت‌های اكیدای ژاپن خواهند بود.

به گفته‌ی ژیلا سروش سرپرست تیم اعزامی به این مسابقات، تیم ملی برای آمادگی بیشتر و آشنایی با آب و هوای محل برگزاری مسابقات، از سیزدهم خردادماه وارد اردوی یك هفته‌ای در رامسر می‌شود و پس از آن بیستم خردادماه به ژاپن اعزام خواهد شد.

مربیگری تیم اعزامی به عهده «روبرتو پرونه» خواهد بود. مسابقه‌ی اسكیت قهرمانی آسیا از ‌٢٣ تا ‌٢٧ خردادماه جاری در شهر اكیدای ژاپن آغاز خواهد شد.

*طی حكمی از سوی حجت‌الله خطیب مدیر كل تربیت بدنی استان تهران، سپیده ژاله تقوایی سرپرست هیات ژیمناستیك بانوان استان تهران شد.

به گزارش ایسنا، تقوایی فوق دیپلم رشته‌ی تربیت بدنی دارد و از سال ‌١٣٦٣ به عنوان مربی در باشگاههای تهران فعالیت داشته است.

*مربیان اسكیت در كلاس مدرس ایتالیایی

یك دوره كلاس بازآموزی مربیگری اسكیت زیر نظر مدرس ایتالیایی برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، میترا روحی مسوول انجمن آمادگی جسمانی بانوان با اعلام خبر فوق گفت: طبق برنامه‌ی مربی اسكیت از یازده استان كشور طی روزهای دهم و یازدهم خردادماه در كلاس «روبرتو پرونه» سرمربی ایتالیایی تیم ملی اسكیت حضور خواهند داشت. این كلاس در پیست دوچرخه سواری آزادی برگزار می‌شود.

*از سوی انجمن فوتبال بانوان دو دوره كلاس مربیگری و داوری فوتبال برگزار می‌شود

.به گزارش ایسنا، خدیجه سپنجی مسوول انجمن فوتبال بانوان با اعلام این خبر گفت: دوره آموزش مربیگری Dفوتبال (توجیهی بین‌المللی) از هفدهم تا بیست و هفتم خردادماه به صورت سراسری در سالن بانوان مجموعه آزادی برگزار می‌شود كه داشتن حداقل ‌٢٢ سال سن از شرایط حضور در كلاس مربیگری فوتبال می‌باشد.

وی همچنین از برگزاری یك دوره كلاس آموزشی درجه ‌٣ داوری فوتبال خبر داد.

به گفته‌ی سپنجی دو دوره‌ كلاس داوری ‌١٠ روزه از هفدهم ماه جاری در مجموعه ورزشی آزادی تهران آغاز خواهد شد.

سپنجی اضافه كرد: داورانی می‌توانند در این كلاس شركت نمایند كه حداقل ‌١٨ سال و حداكثر ‌٢٥ سال سن داشته باشند.

*طی نامه‌ای از سوی فدراسیون ژیمناستیك به معاونت ورزشی بانوان؛ ‌٢٠ مربی بانوان ژیمناستیك مهدهای كودك به منظور كسب گواهینامه‌ی رسمی از سوی فدراسیون ملزم به حضور در یك دوره كلاس توجیهی این رشته هستند.

به گزارش ایسنا، این مربیان كه چندی پیش در یك دوره كلاس مربیگری مهدهای كودك شركت كرده‌اند هم اكنون برای دریافت گواهینامه‌ی رسمی از سوی فدراسیون باید در كلاس توجیهی معاونت ورزش بانوان حضور یابند تا پس از موفقیت در این دوره‌ی توجیهی، گواهینامه‌ی رسمی خود را دریافت كنند.

*در روز جهانی محیط زیست بانوان تهرانی به گلگشت می‌روند

به گزارش ایسنا، به منظور بزرگداشت روز جهانی محیط زیست، برنامه گلگشت همگانی در ولنجك برگزار می‌شود.

هیات همگانی بانوان استان تهران اعلام كرد: این گلگشت روز شنبه شانزدهم خردادماه در منطقه ولنجك انجام می‌شود.

معاونت ورزش بانوان استان تهران برای رفاه حال شركت كنندگان در این برنامه وسیله رفت و آمد را تدارك دیده است. زمان حركت این گلگشت ساعت ‌٣٠/٨ از درب سالن حجاب خواهد بود.