تبیان، دستیار زندگی
عبدالرحمان شاه حسینی رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال از سمت خود کناره گیری کرد.....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

استعفای شاه حسینی، موافقت کفاشیان

عبدالرحمان شاه حسینی رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال از سمت خود کناره گیری کرد.

به نقل از مهر، رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال کشورمان رسما به مسئولان این فدراسیون اعلام کرده با شرایط فعلی نمی تواند به همکاری خود با فدراسیون فوتبال ادامه دهد.

شاه حسینی که طی دو سال گذشته ریاست کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال را برعهده داشته است، نسبت به اجرا و تعدیل برخی از آرای این کمیته توسط فدراسیون فوتبال اعتراض داشته است.

شاه‌حسینی: تحت هیچ شرایطی بر نمی گردم

تمامی اعضا و كاركنان كمیته انضباطی فدراسیون فوتبال به دلیل آنچه كه آن را عقیم ماندن اجرای آرای دانه درشت‌های فوتبال خواند‌ه‌ا‌ند، دسته‌جمعی از سمت خود كناره‌گیری كردند.

به نقل از ایسنا، كمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در دو سال گذشته با ریاست "عبدالرحمان شاه‌حسینی" به پرونده‌های جنجالی و تاثیرگذار زیادی رسیدگی كرده است كه بعضا به گفته رئیس این كمیته، آرای مذكور با تاثیرپذیری‌های بی‌ربط به مرحله اجرا نمی‌رسید. بر این اساس ظهر روز چهارشنبه بیست و دوم خردادماه هر پنج عضو كمیته انضباطی به همراه كاركنان آن رسما از سمت خود كناره‌گیری كردند.

عبدالرحمان شاه‌حسینی، با تایید این گفت: به دلیل این كه با توجه به شرایط حال حاضر فوتبال، امكان اجرای عدالت متناسب با دیدگاه‌های حرفه‌ای و عدالت‌طلبانه اعضا این كمیته وجود نداشت از سمت خود كناره‌گیری كردیم.

وی افزود: متاسفانه شرایط به گونه‌ای شده كه امكان اجرای آرای متخلفان دانه درشت‌ فوتبال وجود ندارد و اجرای این آرای عقیم می‌ماند. با این اوضاع ادامه همكاری اعضا كمیته انضباطی عملی لغو محسوب می‌شود.

شاه‌حسینی تصریح گفت: تجمیع اقدامات فوق برخلاف اصل مساوات و عدالت و استقلال كمیته انضباطی است. متاسفانه علی‌رغم اعلام مكرر و مكتوب تخلفات به آنها ترتیب اثر داده نشده كه براین اساس ضمن تشكر و عذرخواهی از مردم ایران، خصوصا رسانه‌های گروهی، مدیران، مربیان و بازیكنان فوتبال رسما كناره‌گیری خود را از كمیته انضباطی فدراسیون فوتبال اعلام می‌كنیم.

شاه‌حسینی تاكید كرد: مشروح اتفاقات با مستندات به مراجع ذی‌ربط جهت بررسی و اتخاذ تصمیم اعلام می شود. با این اوضاع تا مدتی تحت هیچ شرایطی حاضر به بازگشت به فوتبال نیستم.

به همراه "شاه‌حسینی" كه ریاست كمیته انضباطی فدراسیون فوتبال را بر عهده داشت؛ محدثی مداح، ابوصادقی و احمد‌زاده كه همه‌ از قضات ارشد دستگاه قضایی كشور می‌باشند، و چهار تن از كاركنان این كمیته استعفا كرده‌اند.

گفتنی است، اخیرا كمیته انضباطی در مورد علی دایی، محمدرضا ساكت مدیرعامل سپاهان و هادی عقیلی بازیكن این باشگاه آرایی را صادر كرده كه همه این آرا در كمیته استیناف لغو شده است.

کفاشیان: با استعفای شاه حسینی موافقت می کنم

رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان خاطر نشان کرد که با استعفای رئیس کمیته انضباطی این فدراسیون موافقت می کند.

علی کفاشیان در گفتگو با ایرنا با بیان این مطلب با ارج نهادن به زحمات شاه حسینی گفت: تنها به خاطر این با استعفای وی موافقت می کنم که معتقدم اگر این کار را نکنم به سلامتی وی لطمه وارد می شود.

وی افزود: شاه حسینی برای این فدراسیون زحمات بسیاری کشیده و من از کار او راضی هستم و این را به دفعات به او گفته ام ولی اکنون به این نتیجه رسیده ام که اگر با استعفای او موافقت نکنم او از نظر سلامتی دچار مشکل می شود.

رئیس فدراسیون فوتبال در ادامه اظهار داشت: سلامتی وی برای من مهم است چرا که معتقدم کار جای خود را دارد ولی نباید کار به سلامتی فرد خدشه ای وارد کند.

وی اظهار داشت: من به کار شاه حسینی اعتقاد دارم از این رو از تجارب وی در جای دیگری استفاده خواهم کرد و او را به عنوان مشاور خود منصوب خواهم کرد.

کفاشیان در پایان گفت: در زمان کنونی به این نتیجه رسیده ام که شاه حسینی باید به فکر سلامتی خود باشد شاید او چند ماه دیگر بار دیگر به عنوان رئیس کمیته انضباطی منصوب و مشغول به کار شود.