تبیان، دستیار زندگی
فابیو كاپلو تیم رم را ترك كرد تا طی قراردادی سه ساله به عنوان مربی، مردان سیاه و سفیدپوش یوونتوس را رهبری كند. پس از اینكه مارچلو لیپی با كسب عنوان سومی این فصل از رقابت‌های سری- آ ازیوونتوس جدا شد. مقامات باشگاه یووه تصمیم...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

كاپلو به یوونتوس پیوست

فابیو كاپلو تیم رم را ترك كرد تا طی قراردادی سه ساله به عنوان مربی، مردان سیاه و سفیدپوش یوونتوس را رهبری كند.

پس از اینكه مارچلو لیپی با كسب عنوان سومی این فصل از رقابت‌های سری- آ ازیوونتوس جدا شد. مقامات باشگاه یووه تصمیم گرفتند تا فابیوكاپلو سرمربی تیم فوتبال آ.اس رم را از آن خود كنند.

نكته در خور توجه، وجود اسامی مربیان بزرگی همچون دیدیه دشام و چزاره پاراندی به عنوان كاندیداهای احراز پست مربیگری بیانكونری‌ها، در كنار نام «كاپلو» بود. فابیوكاپلو، پیش از ورود به دنیای مربیگری با پیراهن تیم‌های یوونتوس در زمین فوتبال درخشیده بود.

او همچنین مربی تیم‌های بزرگی از جمله میلان و رئال مادرید بود. این مربی 57 ساله در سال 1999 به عنوان مربی به تیم رم ملحق شد و سرانجام در سال 2001 میلادی موفق شد تا افتخار قهرمانی سری- آ ایتالیا را از آن خود كند.

اما تیم رم كه این فصل پس از میلان، جایگاه دوم جدول رده‌بندی رقابت‌های سری- آ را به خود اختصاص داده است به دلیل یكسری مشكلات كهنه و مسائل مالی كه از مدت‌ها پیش با آنها دست و پنجه نرم می‌كند ناگزیر شد تا یكی از بهترین مدافعان یعنی والتر ساموئل را راهی رئال مادرید كند. از شواهد امر چنین برمی‌آید كه بزودی امرسون نیز به سرنوشتی مشابه ساموئل دچار خواهد شد.

در كنار همه این مشكلات اظهارات فرانچسكو توتی كاپیتان محبوب تیم رم مبنی بر این نكته كه اگر باشگاه بخواهد همچنان با از دست دادن ستاره‌ها و مهره‌های با ارزشش آینده خود را در میان سایر رقیبان به خطر بیاندازد.

اونیز بزودی در موردآینده كاری‌‌اش و شرایط ادامه همكاری‌اش با چالیروسی‌ها تجدیدنظر خواهد كرد. بیش از هر چیز دیگری بر درگیری‌ها و اختلاف نظرهای موجود در باشگاه رم دامن می‌زند و حالا با از دست رفتن بسیاری از مهره‌ها و محدودیت منابع در رم جدایی كاپلو سرمربی تیم فوتبال باشگاه، آنها ناگزیرند تا با زیركی هر چه تمام گزینه‌ مناسبی را برای كنترل سكان تیم رومی سری- آ پیدا كنند، تا از دیگر حریفان ایتالیایی خود عقب نیافتند.

به نظر می‌رسد، كلودیو رانیه‌ری، مربی اخراج شده تیم چلسی یكی از كسانی است كه توجه و نظر مدیران باشگاه آ.اس رم را به خود جلب كرده است. كاپلو نیز همچون لیپی به استفاده از قوانین و اصول انضباطی سخت و خشك شهرت دارد.

به غیر از بازی زیبا، تأثیرگذار فابیو كاپلو در تیم‌ملی ایتالیا می‌توان به مربیگری كاپلو در تیم میلان در اوایل دهه 90 و سه فصل قهرمانی رقابت‌های سری- آ و همچنین قهرمانی در جام باشگاه‌های اروپا در سال 1994 اشاره كرد.

مرگآنیلی رییس اقتصادی یوونتوس

در حالی كه خبر خرید كاپلو سبب شادمانی هوداران یوونتوس شده است، روز گذشته مرگ اومبرتوآنیلی ، رییس اقتصادی یووه، كمی كام آنها را تلخ كرد.

آنیلی سهم فرامونی در به وجود آمدن یوونتوس مدرن داشت. او در سن شصت و نه سالگی جان خود را از دست داد.

استعفای خورخه والدانو؛

مدیر ورزشی رئال، ماردید را ترك می‌كند

خورخه والدانو، مدیر ورزشی رئال مادرید، اعلام كرد كه ماه آینده این باشگاه را ترك می‌كند.

ستاره‌ی پیشین تیم‌های فوتبال آرژانتین، دست راست فلورنتینوپرس، رییس باشگاه رئال مادرید است. خریدهای بزرگ گروه بزرگ پایتخت اسپانیا همگی با تدبیرهای والدانو صورت گرفت.

والدانو چهار سال پیش و هنگام برگزیده شدن پرس در انتخابات ریاست باشگاه به عنوان مدیر ورزشی رئال مادرید مشغول به كار شد.

استعفای والدانو به سبب اخراج كارلوس كروش و آمدن كاماچو به رئال صورت می‌گیرد.

مدیر ورزشی رئال هنوز در مورد برنامه‌های آینده‌اش سخنی به زبان نیاورده است.