تبیان، دستیار زندگی
؛ خداداد، با منطق از خودش دفاع كرد صبح روز جمعه در برنامه همیشه ورزش كه از شبكه پنج سیما پخش شد ، خداداد عزیزی بازیكن ارزنده فوتبال كشورمان و ناصر احمد پور سردبیر روزنامه ورزشی نود میهمانان ویژه ای بودند كه با حضور آنها به م...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

در غیاب برانكو و كادر فنی تیم ملی؛

خداداد، با منطق از خودش دفاع كرد

صبح روز جمعه در برنامه همیشه ورزش كه از شبكه پنج سیما پخش شد ، خداداد عزیزی بازیكن ارزنده فوتبال كشورمان و ناصر احمد پور سردبیر روزنامه ورزشی نود میهمانان ویژه ای بودند كه با حضور آنها به مباحث جالب توجهی در خصوص آخرین انتخابات تیم ملی پرداخته شد.

قرار بود برانكو ایوانكوویچ طبق قولی كه به مسئولان این برنامه داده بود به استودیوی پخش بیاید تا با خداداد عزیزی به مناظره بپردازند اما برانكو دو روز بعد تغییر عقیده داده و اعتقاد داشته است كه شركت در این برنامه به ضرر منافع تیم ملی در آستانه بازی با اردن می باشد و به همین دلیل از تصمیم خود صرف نظر كرد.

درابتدا ناصر احمد پور سخن می گوید؛ بهتر بود كه آقای برانكو در این برنامه حضور پیدا می كردند و در مقابل سوالات مردم و كارشناسان از سیاست ها و انتخابات خودشان دفاع می كردند چرا كه تلویزیون یك وسیله فراگیر می باشد و تمامی دوستداران فوتبال می توانستند پاسخ های خود را در خصوص عدم دعوت از عزیزی، نوازی و چند تن از بازیكنان شایسته دیگر دریافت نمایند.

خداداد عزیزی در خصوص عدم دعوت خود به تیم ملی فوتبال می گوید:" دفعه اول نیست كه با من این چنین برخورد می كنند، در سال های قبل هم بنا به دلایل شخصی خودشان مرا از تیم ملی دور كرده اند.

عملكرد من چه در سال قبل و چه امسال مشخص است و مردم می توانند در این زمینه قضاوت كنند. من به این برنامه آمده ام كه فقط از خودم دفاع كنم. آقای ایوانكوویچ طی چند روز اخیر در مطبوعات گفته است كه من بازیكن پنجم پاس در این فصل بوده ام و با این حرف خود قصد تخریب من را داشته است و من هم فكر می كنم با این شرایط حق دارم كه از خودم دفاع كنم.

برای من مهم نیست كه بازیكن اول بوده ام یا بیست و پنجم، مهم این است كه در موفقیت تیم خودم به اندازه ای سهم داشته ام. به نظر برانكو احترام می گذارم اما فدراسیون، مربیان و حتی مردم باید به من حق بدهند كه از خودم دفاع كنم. ایشان گفته اند كه یك بازیكن باید در طول فصل یك نواخت باشد. شما در كجای دنیا سراغ دارید كه یك فوتبالیست در طول فصل فراز و نشیبی را از خود نشان ندهند؟ اگر به بازی های گذشته من در تیم ملی نگاه كرده باشید متوجه خواهید شد كه تا چه اندازه برای سربلندی تیم كشورم زحمت كشیده ام.

آقای ایوانكوویچ اشاره داشته است كه ما قصد داریم بیشتر به جوانان میدان بدهیم و در شان بازیكنی مثل خداداد نیست كه روی نیمكت تیم ملی بشیند. آقای برانكو شما مرا دعوت كنید و روی نیمكت ذخیره ها قرار دهید، اگر اعتراض كردم آن وقت حق باشما خواهد بود. شما هیچ وقت از جوانانی چون برهانی و دیگران در بازی های حساس تیم ملی مقابل عربستان، كره، ژاپن و ... استفاده نخواهید كرد.

برای من آبدارچی بودن برای بازیكنان تیم ملی هم افتخار است چه برسد به نیمكت نشینی در تیم ملی كشورم.من باید بگویم كه آرزوی پوشیدن پیراهن تیم ملی را دارم و این حرف صحیح نیست كه برای من دعوت شدن به تیم ملی بی اهمیت است.اگر او می گوید در شان خداداد نیست كه 10 دقیقه بازی كن من می گویم 30 ثانیه بازی كردن در تركیب تیم ملی هم برای من افتخار است. به عقیده بنده آقای برانكو از جای دیگری مشكل دارد. اگر خدایی نكرده ایشان در رسیدن به هدف خودش ناموفق نشان دهند چه كار می توان كرد؟ آیا پاسخ های او می تواند دردی را دوا كند؟

به عقیده من این طور نیست و نوش دارو پس از مرگ سهراب هیچ ثمری نخواهد داشت، اصلا مگر وقتی بلاژوویچ ناكام شد چه كار كرد؟ چمدان هایش را بست و رفت چون پاسخی برای مردم نداشت.

خداداد در مورد وضعیت هاشمیان در تیم ملی گفت: كارلوس بیلاردو مربی تیم ملی آرژانتین برای كسب اطلاع از ملی پوشان آرژانتین ساعت ها وقت می گذاشت و به اروپا می آمد و با بازیكنانی چون مارادونا، والوانو و بورچه گا به گفتگو می نشست و آنها را برای حضور در اردوی تیم ملی دعوت می كرد.

برانكو هم باید ساعت ها وقت خود را برای بازیكنانی مثل هاشمیان بگذارد و آنها را به تیم ملی دعوت كند. وقتی آقای زمان آبادی می گوید كه ما خدمت گذار و پاسخ گوی مردم هستیم باید به خواسته های آنها هم توجه كنند و بازیكنی چون وحید را در اوج آمادگی فوتبال خود از تیم ملی دور نگه ندارند.

اگر من در زمان آقای بلاژویچ در تیم ملی بودم حتما می توانستم به اندازه گرفتن 2 امتیاز برای كشورم مفید باشم كه ما هم با اختلاف یك امتیاز به جام جهانی نرفتیم.

هیچ گاه از حرف منطقی ناراحت نمی شوم اما اگر قصد تخریب من را داشته باشند من هم جواب خواهم داد.

یك روز گفتند كریمی و نویدكیا را داریم پس به خداداد نیازی نیست، من پاسخ غیرمنطقی را قبول نمی كنم. از نظر من علی فوتبالیست بزرگی است اما من نمی توانم در كنار او باشم یا اگر مشكلی برایش پیش آمد نمی توانم جانشین او باشم؟ من نمی توانم روی نیمكت بنشینم؟

در ارتباط مستقیمی كه با وحید هاشمیان در آلمان برقرار می شود او اینگونه سخنان خود را آغاز می كند؛ من به آقای خداداد عزیزی به دلیل قهرمانی تیم پاس در لیگ برتر وانجام بازی های درخشانشان تبریك می گویم و آرزوی موفقیت برای این فوتبالیست دارم.

هاشمیان دلایل دوری خود از تیم ملی را اینطور بیان می كند؛ در بازی های مقدماتی جام جهانی 2002 بود كه من را به تیم ملی دعوت كردند و از من بازی نگرفتند. با این شرایط موقعیت من در تیم باشگاهیم كاملا عوض شد و تصمیم گرفتم كه با انصراف از حضور در تیم ملی دوباره بتوانم شرایط عادی خود را در باشگاهم به دست آورم. فدراسیون فوتبال در گذشته با ارائه برنامه های نا درست به بسیاری از بازیكنان ضرر زد و جلوی روند صعودی آنها را گرفت و من هم به دلیل اعتراض از تیم ملی كنار رفتم.

به عقیده خیلی ها من دوست ندارم كه در تیم ملی بازی كنم، اما آنها كسانی هستند كه از حضورم در تیم ملی ضرر می برند آرزوی هر فوتبالیستی است كه در تیم ملی كشورش بازی كند و من هم از این قاعده مستثنی نیستم.

آقای برانكو چند وقت پیش برای دیدن بازی استقلال و اشتوتگارت و همچنین دیدن بازی مهدوی كیا در یك تورنمنتی كه ما هم در آن حضور داشتیم به آلمان آمده بودند و از روی اتفاق مرا هم دیدند و یك گفتگوی بسیار كوتاه ده دقیقه ای را با من انجام دادند اما پس از بازگشت به ایران به مطبوعات گفتند كه من سه ساعت با وحید صحبت كرده ام و به قصد گفتگو با او به آلمان رفته بودم. من شدیدا این حرف را تكذیب می كنم. متاسفانه باید بگویم آقای برانكو به روزنامه ها دروغ گفته است و با این گفته خود قصد داشته كه مرا در مقابل آنها قرار دهد.

وقتی من وضعیت كنونی خداداد عزیزی را می بینم به طور حتم از حضور در تیم ملی اشباع می شوم. این بازیكن سال ها برای فوتبال كشورمان افتخار كسب كرده اما رفتار مسئولان با خداداد به هیچ وجه در شان این بازیكن نیست.

آقای زمان آبادی در جایی گفته است كه در ایران ده ها بازیكن مثل هاشمیان پیدا می شود، اگر این طور است چرا به آنها میدان نمی دهیم. چرا تیم ملی امید كشورمان كه یكی از بهترین تیم های تاریخ بود نتوانست به المپیك راه پیدا كند، حتما این هم تقصیر هاشمیان است.

من زمانی كه نتوانستم همراه تیم به بازی های بوسان بروم فدراسیون از من شكایت كرد و در آن زمان آقای دانشور و وزیری هم در این فدراسیون مشغول به كار بودن. من برای مردم احترام زیادی قایل هستم اما با این شرایط نمی توانم به تیم ملی بیایم.

غلام حسین زمان آبادی پس از صحبت های هاشمیان در یك ارتباط تلفنی می گوید:" چه خوب می شد كه من می توانستم به طور مستقیم با وحید هاشمیان صحبت كنم تا به یك نتیجه ای شفاف برسیم. متاسفانه به دلیل وجود مطالب نامفهومی كه در روزنامه ها پیرامون قضیه هاشمیان مطرح شد سوء تفاهماتی به وجود آمده است. من هنوز هم اعتقاد دارم كه هزاران فوتبالیست در ایران مانند هاشمیان داریم كه می توانند برای تیم ملی مفید باشند.

اگر شرایط حال حاضر وحید برای بازیكنان جوانی چون برهانی، رجب زاده و ... مهیا شود، آیا آنها نمی توانند خود را در اروپا مطرح كنند، به نظر شما كجای این جمله بنده ایراد دارد؟

ما هیچ گونه شكایتی در خصوص وحید هاشمیان به فیفا نكرده ایم. اگر فدراسیون خواهان حضور او در تیم ملی باشد و ایشان قبول نكنند ما می توانیم از وحید شكایت كنیم تا او حتی نتواند در بایرن مونیخ هم بازی كند اما ما هیچ وقت این كار را نخواهیم كرد.

زمان آبادی در خصوص عدم دعوت عزیزی و نوازی به تیم ملی گفت: ما برای چه آقای برانكو را به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب كرده ایم؟ اگر قرار است كه كارشناسی تفكر یك مربی را با نظرهای خود عوض بكند، پس حضور برانكو برای چیست؟ آقای برانكو در تیم ملی استقلال كامل دارند و تصمیمات نهایی را به طور حتم ایشان خواهند گرفت. ایوانكوویچ عقیده دارد كه این بازیكنانی كه در حال حاضر در تیم ملی هستند جوابگوی او می باشد و مشكلی را با وجود این بازیكنان احساس نمی كند. به عقیده بنده باید این حق را به یك مربی داد تا تصمیمات آخر را خود او بگیرد.

احمد پور در ادامه پیرامون عدم دعوت خداداد و نیامدن هاشمیان به تیم ملی می گوید:" خداداد حقیقتا یكی از سه فوتبالیست اول ایران است و همه دوست دارند كه باز هم او را در تیم ملی ببینند.

در حال حاضر تیم ملی در خط حمله با مشكل مواجه است و باید مربیان دست از لجاجت بردارند و خداداد را به تیم ملی دعوت كنند. به عقیده بنده تیم ملی قدرت گذشته را ندارد و با ادامه این وضعیت به مشكل بر می خورد. نیامدن هاشمیان به تیم ملی هم در نهایت از نظر آنها تقصیر مطبوعات شد. به هر حال فدراسیونی كه این قدر منفی عمل می كند از سخنگوی آن هم نمی توان انتظار دیگری داشت.

فدراسیون كار را به جایی رسانده است كه مربی از هاشمیان وقت می خواهد كه با او صحبت كند در صورتی كه این وظیفه بازیكن است كه باید از مربی وقت بخواهد.

یك روز دلیل ناكامی تیم ملی را كشك بادمجان و سیب زمینی می دانند، حتما در آینده هم پای ماكارانی را وسط خواهند كشید. سلیقه های مربیان ما كاملا اشتباه است. در زمان آقای شاهرخی مهدوی كیا دعوت نمی شد و در حال حاضر هم خداداد عزیزی از تیم ملی دور مانده است. خیلی ها می گویند كه مطبوعات مخالف موفقیت تیم ملی فوتبال هستند. اگر تیم ملی موفق باشد علاوه بر بازیكنان، مربیان، مسئولان و كاركنان فدراسیون، این موفقیت به نفع بنده و مطبوعات هم خواهد بود. امیدوارم كه فوتبال ایران در یك مسیر درست در آینده، درخشان ظاهر شود.