تبیان، دستیار زندگی
خانه نیما یوشیج، از زلزله 2/6 ریشتری ۸ خرداد، جان سالم به در برد خبرهای رسیده حاكی از آن است كه براثر زلزله 2/6 ریشتری عصر امروز ۸ خرداد ماه ۱۳۸۳ در چند استان كشور كه مركز آن در استان ماز...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار ادبی و هنری 10خرداد ماه 1383

خانه نیما یوشیج، از زلزله 2/6 ریشتری ۸ خرداد، جان سالم به در برد

خبرهای رسیده حاكی از آن است كه براثر زلزله 2/6 ریشتری عصر امروز ۸ خرداد ماه ۱۳۸۳ در چند استان كشور كه مركز آن در استان مازندران بوده است، به خانه تاریخی نیما یوشیج كه در شهرستان یوش و در نزدیكی مركز زلزله قرار گرفته هیچ آسیبی وارد نشده است.

به گزارش میراث خبر، سهیلا رجایی مدیر میراث فرهنگی استان مازندران با اعلام این مطلب، اظهار داشت: طی تماسی كه با منطقه یوش داشتیم متوجه شدیم كه در اثر زلزله عصر امروز به خانه تاریخی نیما كه در نزدیكی مركز زلزله جای گرفته هیچ آسیبی وارد نشده است. خوشبختانه مرمت های اساسی كه تابستان گذشته در خانه نیما صورت گرفت باعث شد كه این خانه ی ارزشمند تاریخی، در زلزله عصر امروز هیچ آسیبی نبیند. رجایی در مورد احتمال آسیب دیدگی آثاری در گوشه و كنار استان مازندران گفت: كارشناسان ما در حال بررسی در دیگر مناطق استان به خصوص منطقه كجور كه مركز زلزله بوده است هستند تا نتایج آخرین بررسی های خود را سریع تر گزارش كنند. خانه نیما در منطقه یوش جای گرفته است. این خانه كه پدر شعر نو در آن سكونت داشت و هم اكنون آرامگاه او نیز در همین جا ست، مربوط به دوره قاجاریه است.