تبیان، دستیار زندگی
می به المپیك آتن دیدار كرد رییس‌جمهور عصر روز سه‌شنبه در مجموعه‌ی ورزشی انقلاب، در جمع تیم‌های ورزشی اعزامی به المپیك آتن حضور یافت. وی از سالن ورزشكاران اعزامی به المپیك آتن در یونان در حال تمرین كشتی، والیبال نشسته، جودو، ت...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رییس‌جمهور با ورزشكاران اعزامی به المپیك آتن دیدار كرد

رییس‌جمهور عصر روز سه‌شنبه در مجموعه‌ی ورزشی انقلاب، در جمع تیم‌های ورزشی اعزامی به المپیك آتن حضور یافت.

وی از سالن ورزشكاران اعزامی به المپیك آتن در یونان در حال تمرین كشتی، والیبال نشسته، جودو، تیر و كمان، دو و میدانی، تكواندو و .... بازدید كرد.

بر اساس این گزارش، محسن مهرعلیزاده، رییس سازمان تربیت بدنی و معاون رییس‌جمهور، هاشمی‌طبا، رییس كمیته‌ی ملی المپیك، خسروی وفا رییس فدراسیون جانبازان و معلولان و روسای فدراسیون‌های ورزشی در این دیدار حضور داشتند.

همچنین رییس‌جمهور با آرش میراسماعیلی، محمود میران و خانم حسن‌پور تنها المپیكی زن مسابقات آتن در رشته‌ی تیر و كمان دیدار و گفت‌وگو كرد و از روند آمادگی آن‌ها مطلع شد.

خاتمی در دیدار با تیم ملی كشتی:

ورزش می‌تواند سبب اتحاد و همبستگی ملت ایران شود

‌كشتی گیران گل سرسبد بوستان ورزش هستند

رییس جمهور، پس از بازدید از تمرین تیم‌های اعزامی به المپیك آتن در جمع ورزشكاران كشتی‌گیر حاضر شد و سخنرانی كرد.

«سید محمد خاتمی» تاكید كرد: هرچند اختلاف نظرهایی در ورزش نیز همانند دیگر بخش‌های جامعه وجود دارد،‌ ولی باید یاد بگیریم كه این اختلاف‌نظرها را به دوستی تبدیل كنیم.

خاتمی گفت: هرچند كه گفته‌اند ورزش تضمین كننده‌ی سلامت جامعه است ولی باید توجه داشت كه منظور این است كه هر انسان نیازمند تحرك است تا از این طریق به اندام و اندیشه‌ی خود سامان دهد.

وی خاطرنشان كرد: بالاتر از مساله‌ی سلامت جسمی و روحی، در وضع آشفته‌ی كنونی با وجود جنگ و درگیری و نزاع و كشتار و ویرانگری بشریت از این مسایل نگرانی دارد. چه در كشورهایی كه با قدرت‌های بزرگ هیچ مرزی را نمی‌شناسند و چه كشورهای مظلوم‌تری كه مورد تجاوز قرار می‌گیرند، اصل به رسمیت شناختن حقوق افراد است.

ورزش یك پدیده و نسیم روح‌بخش است و به نزدیكی دل‌ها كمك می‌كند.

رییس جمهور ادامه داد: در ورزش رقابت وجود دارد، ولی این رقابت منشا دوستی بیشتر می‌شود و هنگامی كه جوانان دو ملت در ورزش در مقابل هم قرار می‌گیرند، دیگر نتیجه‌ی آن دوستی ملت‌ها با یكدیگر در یك سطح ملی و بین‌المللی صورت می‌گیرد و این نسیمی است كه نه تنها موجب سلامت جامعه می‌شود بلكه اعتراض به جنگ، شكنجه و ترور انسان‌هاست.

خاتمی گفت: خدا را شكر می‌كنیم كه جوانان ما به خصوص در عرصه‌ی ورزش برای كشور افتخار هستند.

رییس جمهور تاكید كرد: پدیده‌ای مانند ورزش موجب ایجاد همستگی و وحدت ملی می‌شود، زیرا قلب‌ها در آن با یك آهنگ در میدان‌های ورزشی می‌تپد.

وی افزود: ورزش می‌تواند سبب اتحاد و همبستگی ملت ایران شود و در این راستا به خصوص باید نوجوانان را كه پایه‌گذار آینده‌ی ورزش كشور هستند، از دوره‌ی پیش دبستانی تقویت كرد.

رییس جمهور كه در جمع تیم كشتی صحبت می‌كرد، خاطرنشان ساخت: ورزش در همه‌ی رشته‌ها قابل تقدیر است اما كشتی از قدیم سنبل قهرمانی بوده و به عنوان ورزش بومی ما محسوب می‌شود و هیچ كس این اعتبار ایران را انكار نمی‌كند.

خاتمی گفت:‌كشتی گیران گل سرسبد گل‌های بوستان ورزش هستند.

وی با ابراز امیدواری در موفقیت ورزشكارانی كه عازم المپیك هستند، برای آن‌ها آرزوی موفقیت كرد و خطاب به آن‌ها گفت: چه مدال بگیرید و چه نگیرید، قهرمان هستید.

وی از پیشكسوتان ورزش كشتی مانند مرحوم تختی و قهرمان دوره‌ی جوانی خود مرحوم سید عباسی یاد كرد و از خدا خواست بر طول عمر كشتی‌گیران فعلی بیفزاید و به آن‌ها موفقیت بدهد.

رییس جمهوری از طالقانی، رییس فدراسیون كشتی كه در جمع ورزشكاران حاضر بود، به عنوان سرمایه‌ای در ورزش و عامل سرایت مهربانی در جامعه نام برد و از ورزشكارانی مانند برزگر، مروجی، معزی پرور، اكبر نژاد، چمن گلی، جعفری، گلایی و ... تقدیر كرد.