تبیان، دستیار زندگی
تیم ملی فوتبال کشورمان به لطف گلزنی زندی و با برتری برابر امارات به صدر جدول رده بندی گروه پنجم رقابتهای....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

زندی تیم ملی را صدرنشین کرد

زندی تیم ملی را صدرنشین کرد

تیم ملی فوتبال کشورمان به لطف گلزنی زندی و با برتری برابر امارات به صدر جدول رده بندی گروه پنجم رقابتهای مقدماتی جام جهانی راه یافت.

به نقل از مهر، در ادامه رقابتهای فوتبال مقدماتی جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی از ساعت 30/20 دقیقه شنبه به وقت تهران تیم ملی فوتبال کشورمان در ورزشگاه القطاره شهر العین به قضاوت نیشی مورا از ژاپن به مصاف تیم ملی فوتبال امارات رفت و در پایان با تک گل دقیقه 9 فریدون زندی حریف خود را شکست داد.

در این دیدار تیم ملی فوتبال کشورمان با ترکیب سیدمهدی رحمتی، سیدجلال حسینی، هادی عقیلی، حسین کعبی، ستارزارع، جواد نکونام( کاپیتان)، ابراهیم صادقی، مسعود شجاعی، فریدون زندی، غلامرضا رضایی و محسن خلیلی به مصاف حریف خود رفت که در نیمه دوم احسان حاجی صفی جانشین فریدون زندی شد، علیرضا نیکبخت واحدی به جای محسن خلیلی وارد زمین شد و در دقایق پایانی مجتبی جباری نیز به جای ابراهیم صادقی به میدان آمد.

زندی تیم ملی را صدرنشین کرد

تیم ملی فوتبال ایران با کسب 3 امتیاز این دیدار 6 امتیازی شد و تا قبل از دیدار تیم های کویت و سوریه در صدر گروه پنجم رقابتهای مقدماتی جام جهانی قرار گرفت. تیم های سوریه و امارات با 5 امتیاز در رده دوم و سوم این گروه قرار دارند.

این نخستین پیروزی تیم ملی فوتبال ایران در این مرحله از مسابقات است که به لطف تیز هوشی مسعود شجاعی و گل حرفه ای فریدون زندی بدست آمد تا طلسم سه تساوی پیاپی تیم ملی در این مرحله از مسابقات را بشکند.

همچنین در پایان این دیدار مسئولان كمیته ضد دوپینگ فیفا از هادی عقیلی و فریدون زندی از ایران و ماجد ناصر و اسماعیل الحمادی از تیم ملی امارات تست دوپینگ گرفتند.

ضمن اینکه پس از پیروزی تیم ملی ایران برابر امارات و صدرنشینی در گروه پنجم رقابت‌های مقدماتی جام جهانی، بنا به نظر مسئولان فدراسیون فوتبال به هریك از اعضای تیم ملی مبلغ 50 میلیون ریال پاداش اهدا شد.

تیم ملی فوتبال کشورمان در ادامه این رقابتها روز شنبه هفته آینده باید در ورزشگاه عباسیون شهر دمشق به مصاف تیم ملی فوتبال سوریه برود و روز دوم تیرماه در ورزشگاه آزادی تهران میزبان کویت باشد.

دایی: استفاده از بازیكنان جوان به نفع فوتبال ماست

زندی تیم ملی را صدرنشین کرد

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران پس از پیروزی برابر امارات گفت: این موفقیت و پیروزی را به ملت ایران تبریك می‌گویم.

به نقل از ایسنا، علی دایی در نشست خبری پس از پایان مسابقه گفت: بازی بسیار سختی بود. هر دو تیم بازی خیلی خوبی را ارایه دادند و موقعیت‌های مناسبی برای گلزنی داشتند. اما در این بین موقعیت‌های ما بیشتر از حریف بود و این پیروزی را به همه ایرانی‌ها تبریك می‌گویم.

وی درباره غیبت بازیكنان باتجربه گفت: شما این حق را به من بدهید تا در دیداری به این حساسی بازیكنان مورد نظر خود را انتخاب كنم و این حق طبیعی یك مربی است. شرایط بازیكنان تیمم را كاملا می‌دانستم و از بازیكنانم به نحو احسن در این راه استفاده كردم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران درباره جوانگرایی در تیم ملی گفت: چند بازیكن باتجربه ما نظیر كریمی و مهدوی‌كیا به دلیل مصدومیت غایب بودند و بی‌شك استفاده از بازیكنان جوان و شایسته فوتبال ایران هیچ‌وقت به فوتبال ما ضربه نخواهد زد.

دایی در پایان گفت: بسیار خوشحالم كه با میدان دادن به بازیكنان جوان توانستیم در این بازی حساس به پیروزی برسیم و یك گام دیگر به صعود نزدیك شویم.

متسو: با اتفاقات فوتبالی به ایران باختیم

زندی تیم ملی را صدرنشین کرد

سرمربی تیم ملی فوتبال امارات گفت: با اتفاقات فوتبالی از ایران شكست خوردیم.

برونو متسو در جمع خبرنگاران گفت: در دو بازی كه در تهران و العین با تیم ایران داشتیم بازی پایاپایی را انجام دادیم و در بعضی مواقع بازی به نسبت بهتری را در مقایسه با ایران ارایه كردیم. اما در دیدار رفت یك پنالتی ما توسط داور گرفته نشد و گلی كه نیز به ثمر رسید به نظرم پنالتی بود و ما با اتفاقات فوتبالی باختیم.

وی افزود: بازی هر دو تیم به هم نزدیك بود و من با وجود این‌كه نتیجه به نفع ما تمام نشد، از شرایط تیمم راضی هستم و فوتبال خوبی را از دو تیم شاهد بودیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال امارات درباره اظهارنظرش درباره كادر فنی تیم ملی ایران پس از بازی رفت گفت: من خودم هم در این مورد شگفت‌زده شدم كه چرا رسانه‌ها به این موضوع پرداخته‌اند. در صورتی كه من همواره برای تمام حریفان و مربیان آنها احترام و ارزش قایل بودم.

وی درباره سطح فوتبال امارات گفت: در امارات مشكل حرفه‌ای بودن نیست. در حال حاضر فوتبال امارات در سطح بالاتری نسبت به گذشته قرار دارد و ما شاهد پیشرفت چشم‌گیری در فوتبال این كشور بوده‌ایم.

متسو در پایان گفت:  یكی از دلایل من در این مورد نتایج خوب این تیم در بیرون از خانه است و اینكه فدراسیون فوتبال امارات درخواست فوتبال حرفه‌ای را ارایه كرده است. این یك كار بسیار خوبی است كه در آینده شاهد پیشرفت‌های امارات در زمینه فوتبال خواهیم بود.