تبیان، دستیار زندگی
برای تعیین نمادهای رسمی یورو 2008 از عموم مردم دو کشور اتریش و سوئیس رای گیری شد تا این انتخاب مشکلات جانبی را ....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نمادهای خوشبختی جام سیزدهم

نمادهای خوشبختی جام سیزدهم

برای تعین نمادهای رسمی یورو 2008  از عموم مردم دو کشور اتریش و سوئیس رای گیری شد تا این انتخاب مشکلات جانبی را به همراه نداشته باشد.

به نقل از تبیان، برای این انتخاب جالب توجه ورزشی نمادهای زیر در نظر گرفته شد:

- زاگی و زیگی - فلیتز و بلیتز - تریکس و فلیکس

در پایان این رای گیری تریکس و فلیکس دو نماد خوشبختی یورو ۲۰۰۸ پس از دریافت 36/3 درصد از آرا به عنوان نماد این جام در نظر گرفته شدند.

کریستین ماستکلر، که کارگردان مسابقات در سوئیس است، در این خصوص گفت:« من مطمئنم که این نمادهای خوشبختی و نام‌های آن‌ها برای فهمیدن تمام ماجرا بخشی حیاتی خواهد بود»

شعار یورو 2008

نمادهای خوشبختی جام سیزدهم

شعار مسابقات جام ملتهای اروپا روز پنجم بهمن ۱۳۸۵ انتخاب شد که با توجه و خرسندی عمومی همراه شد که «منتظر احساسات باشید.» شعار انتخاب شده برای این جام است.

میشل پلاتینی رئیس یوفا پس از انتخاب این شعار گفت:«این شعار بطور مختصر و مفید چیزی را که یورو ۲۰۰۸ می‌خواهد ارائه کند را توضیح می‌دهد: همه‌جور احساسات - لذت، نومیدی، آسودگی یا فشار زیاد - درست تا سوت پایان»

جام جدید برای یورو 2008

نمادهای خوشبختی جام سیزدهم

نسخه جدید جام هانری دلاونای، توسط آسپری لاندن ساخته شد.جام جدید تقریباً یک المثنی از نسخه اصلی است، اما کاملاً مثل آن نیست زیرا پیکرهٔ کوچکی که یک توپ را جادو می‌کرد و پشت جام اصلی بود حذف شده‌است.

پایهٔ نقره‌ای جام نیز برای ایستاتر شدن آن بزرگ‌تر شده‌است. نام کشورهای برنده که پشت پایهٔ مرمری بود، اکنون پشت جام حکاکی شده‌است.

در مجموع کل جام قهرمانی یورو 2008 که از نقره تمام‌عیار ساخته شده، ۸ کیلوگرم وزن و ۶۰ سانتی‌متر ارتفاع دارد.