تبیان، دستیار زندگی
ه 1383 سخنان لاریجانی در مراسم معرفی ضرغامی امروز مدیریت‎ صدا و سیما به‎ فردی‎ سپرده‎‎‎ شده است‎‎ كه می‎تواند حركت صدا و سیما به‎‎‎ جلو را تسریع‎ بخشیده و به پیش‎ برد. به‎گزارش‎ واحد مركزی‎ خبر، دكترعلی‎‎ لاریجانی رئیس‎ ساب...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار ادبی وهنری 7 خرداد ماه 1383

سخنان لاریجانی در مراسم معرفی ضرغامی

امروز مدیریت‎ صدا و سیما به‎ فردی‎ سپرده‎‎‎ شده است‎‎ كه می‎تواند حركت صدا و سیما به‎‎‎ جلو را تسریع‎ بخشیده و به پیش‎ برد.

به‎گزارش‎ واحد مركزی‎ خبر، دكترعلی‎‎ لاریجانی رئیس‎ سابق‎ صدا و سیما در مراسم‎ تودیع‎ از صدا و سیمـا كه‎ با حضور رئیس‎ دفتر مقام‎ معظم‎ رهبـری‎‎‎ و مقامات‎ ارشد كشوری و لشكری نماینـدگـان‎‎ مجلس‎ شورای‎ اسلامی‎ و كاركنان و هنرمنـدان‎ صدا و سیما در مركز همایش های‎ سازمان‎‎ صـدا و سیما برگزار شد با بیان این‎ مطلب‎ گفت‎: خوشحالیم‎ كه‎ با تدبیر رهبر فرزانه‎ انقـلاب‎ اسلامی‎ مدیریت‎ این‎‎ سازمان به‎ برادر پارسا، متعهد، انقلابی‎ و آشنا با فرهنگ‎ اسلامـی‎‎ و قرآنی سپرده‎‎ شده است‎.

عضو شورای عالی‎‎ انقلاب‎ فرهنگی تاكیـد كـرد: صدا و سیما دو امتیاز گرانبهـا و ارزنـده‎ داشت‎ یكی‎ راهنمایی های‎ ارزنده‎ رهبـر معـظم‎ انقلاب‎ اسلامی‎ و دیگری‎ همت‎ بلند مـدیـران‎ و كاركنان‎‎‎ این سازمان.

وی‎ جوانگرایی‎ و استفاده‎ از توان‎‎ جـوانـان متعهد این‎ مـرزو بـوم‎ را یكـی‎ از عـوامـل‎ موفقیت‎‎ صدا و سیما در دوران‎ مدیریـت خـود دانست‎‎ و تاكید كرد: در طول‎ دوران‎ مدیریـت سازمان‎تلاش‎ كردم‎ مجال‎ كار را برای‎‎نیروهای بسیار كاردان‎‎، صمیمی‎ و هنرمندان متـعهـد صدا و سیما فراهم‎‎ كنم و به‎ مدیریت‎ جـدیـد نیز تـوصیـه‎ مـی‎كنـم‎ مجـال‎ كـار را بـرای‎ هنرمندان‎‎ و جوانان متعهد فراهم‎ كند.

رئیس‎ سابق‎ سازمان‎ صدا و سـیمـای‎‎ جـمهـوری اسلامی‎ ایران‎ با اشاره‎‎ به اهمیت‎ و اثر گذار بودن‎ رسانه‎ ملی‎ تاكید كرد : اعتقـاد دارم‎ صدا و سیما می‎‎تواند حقایق‎ دینی و فرهنــگ‎ ملی‎‎‎ را به‎ معنای‎ درست‎ و واقعی متـجلـی و به‎‎ مردم‎ عرضه كند. دكتر علی‎‎ لاریجانی افـزود : صـدا و سـیمـا مؤثرترین‎ رسانه‎‎ای‎ است‎ كه می‎ تواند تـفكـر اصیل‎ اسلامی‎ را به‎‎ مردم‎ عرضه كند اما باید ساز و كار و مختصات‎ منـاسـب‎ آن‎ تـدبیـر می‎‎شد بنابراین‎ تلاش‎ كردیم‎ شبكه‎ های‎ تخصصی سراسری‎ رادیویی‎‎ وتلویزیونی و هـمچـنیـــن‎ شبكه‎‎های‎‎ استانی‎ را راه اندازی كنیم‎.

لاریجانی‎‎ مشكلات‎ بـودجه‎ای‎ را یكی از عوامـل‎ تأخیر در گسترش‎ و نفوذ شبكه‎‎ ها به سراسر كشور بیان‎ كرد و افزود: وقتی‎‎ مـی دیـدیـم‎ توانایی‎ نصـب‎ بیـش‎ از 2 هـزار فـرسـتنـده‎ رادیویی‎‎ و تلویزیونی در سـال‎ داریـم‎ امـا به‎‎علت‎‎ مشكلات بودجه تنها سیصد یا چهـارصـد فرستنده‎‎ در سال‎ نصب‎ می‎شود شرمنده جوانـان‎ متعهد فعال‎ در بخش‎ فنی‎ و هـمچـنیـن‎ مـردم‎ می‎شدیم‎.

وی‎ از نمایندگان‎ مجلس‎ هفتم‎ خواسـت‎ تـوجـه‎ ویژه‎‎ای‎‎ به مشكلات‎ و تنگـناهای مالی‎ صـدا و سیما داشته‎ باشند.