تبیان، دستیار زندگی
6خرداد 1383 چند فیلم، چند خبر فیلمبرداری 3 فیلم سینمایی طی هفته آینده به پایان می رسد. فیلمبرداری فیلمهای «سالاد فصل» به كارگردانی فریدون جیرانی و «رستگاری در ساعت 8:20» به كارگردانی سیروس الوند كه اواخر سال 83 آغاز شده بو...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار ادبی و هنری 6خرداد 1383

چند فیلم، چند خبر

فیلمبرداری 3 فیلم سینمایی طی هفته آینده به پایان می رسد.

فیلمبرداری فیلمهای «سالاد فصل» به كارگردانی فریدون جیرانی و «رستگاری در ساعت 8:20» به كارگردانی سیروس الوند كه اواخر سال 83 آغاز شده بود، طی چند روز آینده در تهران به پایان می رسد. گروه سازنده فیلم «گل یخ» به كارگردانی كیومرث پوراحمد نیز سكانس های باقیمانده فیلم را در قزوین می گیرند. فیلمبرداری «گل یخ» اوایل سال آغاز شد. سیروس الوند هنوز تدوینگر فیلم خود را مشخص نكرده است و فریدون جیرانی به احتمال زیاد مونتاژ «سالاد فصل» را به نازنین مفخم می سپارد. فیلمبرداری فیلم «بازگشت» به كارگردانی مجید مجیدی در تهران ادامه دارد و رضا میركریمی كار خود را با فیلم «خیلی دور، خیلی نزدیك» در دل كویر پیش می برد. دكتر رفیعی، كارگردان مطرح تئاتر كه با فیلم «بهار خزر» اولین تجربه سینمایی خود را به ثبت رساند، همچنان منتظر است تا تهیه كننده (محمدرضا تخت كشیان) تكلیف فیلم او را كه به مرحله تدوین رسیده است، مشخص كند. شنیده ها حاكی است، تهیه كننده «بهار خزر» پس از دیدن راشهای فیلمبرداری شده از تدوین آن كه به حسن حسن دوست سپرده شده بود، منصرف شده است.

می گویند «بهار خزر» هر چند داستانی گیرا و بازیهای خوب دارد، اما از میزانسن و ساختاری كاملا تئاتری پیروی می كند كه تماشاچی سینما را ارضائ نخواهد كرد. دومین تولید دفتر تخت كشیان در سال جاری یعنی فیلم «بازی در بازی» كه اولین ساخته سینمایی بیژن میرباقری به شمار می آید، توسط سعید شاهسواری تدوین می شود. و در آخر این كه حاتمی كیا همچنان مشغول فیلم «به رنگ ارغوان» است.

این اولین باری است كه حاتمی كیا تدوین فیلم خود را به صورت مستقل انجام می دهد.