تبیان، دستیار زندگی
دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهور کشورمان ساعت 15/19 دقیقه جمعه از اردوی تیم ملی فوتبال بازدید کرد....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

احمدی نژاد در اردوی تیم فوتبال

احمدی نژاد در اردوی تیم فوتبال

دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهور کشورمان ساعت 15/19 دقیقه جمعه از اردوی تیم ملی فوتبال بازدید کرد.

به نقل از مهر، دکتر محمود احمدی نژاد که در اردوهای گذشته تیم ملی فوتبال کشورمان نیز حضور پیدا کرده است، در آستانه دیدار این تیم برابر امارات، عصر روز جمعه به کمپ تیم های ملی رفت و با ملی پوشان دیدار و گفتگو کرد.

رئیس جمهوری کشورمان که قبل از رقابتهای جام جهانی 2006 آلمان نیز در اردوی تیم ملی حاضر شده بود، بدون اطلاع قبلی به محل تمرینات تیم ملی در زمین شماره یک کمپ تیم های ملی رفت و از نزدیک در جریان روند آماده سازی این تیم برای دیدارهای مرحله مقدماتی جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی قرار گرفت.

احمدی نژاد در حالی وارد کمپ تیم های ملی شد که ملی پوشان مشغول تمرین بودند و تا دقایقی پس از حضور وی نیز به تمرینات ادامه می دادند. البته علی دایی اولین نفری بود که از جمع ملی پوشان جدا شد و به سمت رئیس جمهور رفت. پس از او بازیکنان نیز به سمت دکتر احمدی نژاد رفتند و با وی احوالپرسی کردند.

محمدعلی آبادی رئیس سازمان تربیت بدنی، کیومرث هاشمی، اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال، عبدالرضا ساور، علی اکبرغمخوار، اعضای کمیته های فدراسیون فوتبال و ... از جمله حاضران در کمپ تیم های بودند. لیدرهای تیم ملی و نزدیک به 100 تماشاگر هنگام ورود رئیس جمهور به تشویق وی پرداختند.

احمدی نژاد: با صعود به جام جهانی مردم را شاد کنید

احمدی نژاد در اردوی تیم فوتبال

رئیس جمهوری کشورمان با تاکید بر فراهم کردن زمینه صعود تیم ملی به جام جهانی از بازیکنان این تیم خواست با همت و تلاش بیشتر فوتبال ایران را به سطح اول فوتبال دنیا برسانند.

به نقل از مهر، محمود احمدی نژاد در حاشیه تمرین روز جمعه تیم ملی فوتبال کشورمان با بیان این مطلب در جمع بازیکنان افزود: صحبت هایی که آقای دایی بیان کردند ما را به آینده امیدوار کرد و امیدوارم با تلاش شما بتوانیم به جام جهانی صعود کنیم.

وی با تاکید بر اینکه جایگاه فوتبال ایران در آسیا باید به طور قاطع اول باشد و برای همیشه دراین جایگاه بماند افزود: زمانی که استعدادها و توانایی های بازیکنان را می بینیم انتظار ما از تیم ملی بالا می رود.

رئیس جمهور کشورمان خاطرنشان کرد: با تمرینات خوب و اجرای تاکتیک های مناسب می توانیم حتی بهترین تیم های جهان را نیز کنار بگذاریم.

وی یادآور شد: زمانی فکر می کردیم به ثمر رساندن صد گل ملی یا انجام 200 بازی ملی دست نیافتنی است اما پس از آن دیدیم بچه های تیم ملی می توانند به چنین جایگاههای دست یابند.

احمدی نژاد خاطرنشان کرد: باورمان این است که شما می توانید به جام جهانی صعود کرده و مجددا مردم را خوشحال کنید. در دو دوره گذشته تیم ملی خیلی سخت و با سینه خیز در استرالیا جواز حضور در جام جهانی را به دست آورد. اما  در دوره گذشته خیلی راحت تر به جام جهانی صعود کردیم امیدوارم در سال جاری بتوانیم در مراحل ابتدایی جواز شرکت در جام جهانی را به دست آوریم تا پس از آن با آرامش خاطر برای آینده و حضور قدرتمند در رقابتهای جهانی برنامه ریزی کنیم .

وی یادآورشد: در دوره گذشته جام جهانی می توانستیم به عنوان شایسته ای دست یابیم. شاید اگرهماهنگی لازم بین بازیکنان بوجود می آمد می توانستیم ازسد تیم هایی چون مکزیک ، پرتغال نیز عبور کنیم چرا که تیم ما توانایی این کار را داشت. زمانی که بچه های ایرانی خود را پیدا می کنند از  نامهای بزرگ نمی ترسند و آنچه که شایستگی اش را دارند به نمایش می گذارند.

احمدی نژاد با ابراز اطمینان از موفقیت تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: ملت و دولت پشتیبان شما خواهند بود و برایتان دعا می کنند تا در میادین پیش رو موفق باشید.

وی با آرزوی موفقیت برای تیم ملی خطاب به بازیکنان گفت: امیدوارم همیشه موفق باشید و پرچم ایران را برای ملت برافراشته نگه دارید.  ما برای شما دعا می کنیم به امید خدا زمانی که جواز حضور در جام جهانی را به دست َآوردید با لباس در تمرینات حضور می یابم.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه نگاه فدراسیون فوتبال و فوتبالیست ها باید نگاهی به رسیدن به صدر فوتبال جهان باشد، گفت: فدراسیون باید همت کند تا در تمام رده های سنی تیم های ملی ایران در مسابقات جهانی حضور یابند. ما هم در این بین پشتیبانی خوبی از تیم ملی خواهیم داشت.

وی در ادامه از پرداخت هدیه ای ویژه به تیم ملی در پایان هفته جاری به بازیکنان خبر داد و افزود: این هدیه صرفنظر از هر نتیجه ای که در بازی با امارات رقم بخورد به بازیکنان تیم ملی اهدا خواهد شد.

در ادامه محمدعلی آبادی با ابراز تشکر از حضور رئیس جمهور در جمع بازیکنان تیم ملی از پرداخت کمک سه میلیارد تومانی ریاست جمهوری به سازمان تربیت بدنی خبر داد و گفت: ازآنجا که سازمان تربیت بدنی نمی تواند هزینه های تدارکات و آماده سازی تیم ملی را بپردازد در مسیر حضور در ورزشگاه آقای احمدی نژاد قول دادند کمکی سه میلیارد تومانی به سازمان تربیت بدنی داشته باشند.

دکتر محمود احمدی نژاد در پاسخ به این خبر علی آبادی به شوخی گفت: پس چه کسی به ما پول می دهد ؟ که علی دایی پاسخ داد: همه پولها دست شماست!!

رئیس جمهور تاکید کرد: حتما به فدراسیون فوتبال و سازمان ترتبی بدنی کمک خواهیم کرد.

احمدی نژاد در ادامه گفتگوی خود از مسئولان فدراسیون فوتبال خواست با برگزاری دیدارهای مناسب با تیم های بزرگ دنیا، سطح فنی تیم ملی ایران را افزایش دهند. اگر زمینه برگزاری این دیدارها فراهم شود از تیم ملی حمایت مالی بیشتری خواهیم کرد.

رئیس جمهور با اشاره به ظرفیت بالای فوتبال کشور گفت: برخی از رشته های ورزشی که فکرش را هم نمی کردیم امروز به جایگاه رفیعی رسیده اند. مطمئنا ظرفیت فوتبال ایران بیش از والیبال و بسکتبال است. زمانی که این دو رشته می توانند جهانی شوند چرا فوتبال به این مهم دست پیدا نکند.

پرسش و پاسخ دکتراحمدی نژاد با ملی پوشان

احمدی نژاد در اردوی تیم فوتبال

رئیس جمهوری کشورمان در گفتگوی خودمانی با سرمربی و بازیکنان تیم ملی در جریان برنامه های آماده سازی این تیم برای حضور در دیدار برابر امارات قرار گرفت.

به نقل از مهر، محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری پس از ورود به کمپ تیم های ملی فوتبال کشورمان و تماشای دقایقی از تمرین تیم ملی با بازیکنان و مربیان این تیم به گفتگو پرداخت.

وی درابتدا خطاب به علی دایی گفت: آقای دایی بگویید ببینیم برنامه های تیم ملی برای آینده چیست تا ما هم در جریان این برنامه قرار بگیریم.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در پاسخ به پرسش احمدی نژاد گفت: به بازیکنان تیم ملی لطف کردید. بازیکنان تیم ملی منتظر دیدار با شما بودند.

وی با تشریح برنامه های تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: پس از پایان مسابقات لیگ برتر اردوی خوبی را در اردبیل پشت سر گذاشتیم. همان طور که در جریان هستید امسال لیگ خوبی را پشت سر گذاشتیم اما به دلیل فشردگی بازیها فشار زیادی به بازیکنان وارد آمده بود و آنها دچار خستگی شده بودند. تلاش ما در اردوهای تیم ملی بر این بود تا شادابی را به بازیکنان باز گردانیم.

علی دایی در ادامه تصریح کرد: بازیکنان تیم ملی خوب تمرین کردند وفدراسیون فوتبال نیز با وجود کاستی هایی که وجود داشت سعی کرد تدارکات خوبی را برای تیم ملی در نظر بگیرد. ما نیز تلاش می کنیم با تمرینات خوب نتیجه ای مطلوب در مسابقات مقدماتی جام جهانی کسب کنیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در ادامه با اشاره به فرصت زمان اندکی که برای آماده سازی این تیم وجود داشت گفت: با توجه به زمان اندکی که دراختیار داشتیم نتوانستیم آن طور که باید و شاید برای تیم ملی برنامه ریزی کنیم و بازی تدارکاتی مناسب در نظر بگیریم. به امید خدا پس از طی مرحله نخست برای ادامه مسابقات جام جهانی برنامه ویژه ای خواهیم داشت.

وی صحبت های خود را با تشکر از حمایت ها و پشتیبانی های محمد علی آبادی و سازمان تربیت بدنی پایان داد .

رئیس جمهور پس از شنیدن اظهارات علی دایی از وی سئوال کرد آیا در اردوی تیم ملی بازیکن آسیب دیده نداریم ؟ که دایی پاسخ داد: خدا را شکر همه بازیکنان آماده هستند و تیم ملی در بازیهای پیش رو همراهی کنند.

احمدی نژاد در ادامه خطاب به بازیکنان گفت: بچه ها اگر صحبتی دارند در میان بگذارند که در پاسخ جواد نکونام گفت: من به عنوان کاپیتان تیم از شما تشکر می کنم. حضور رئیس جمهور در تمرینات تیم ملی برای ما خیلی مهم است. آقای علی آبادی همیشه لطف زیادی به ما دارند و در تمرینات و مسابقات تیم ملی حضور می یابند. امیدوارم بتوانیم با موفقیت مرحله مقدماتی جام جهانی را پشت سر بگذاریم و در جمع بهترین تیم های دنیا حضور یابیم.

رئیس جمهوری درادامه با شوخی و کنایه به میرزاپورگفت: شما دراین مسابقات چند گل را می خواهید بگیرید؟ پاسخ این سوال را ابتدا دایی داد و گفت: سئوال سختی پرسیدید! میرزاپور هم فقط با یک لبخند به رئیس جمهور پاسخ گفت.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به چهره جوان تیم ملی فوتبال کشورمان از بازیکنان خواست اگر مطلبی دارند بیان کنند.

ابراهیم میرزاپور در پاسخ به اظهارات رئیس جمهوری کشورمان گفت: تیم ملی ایران جوان شده واین تیم جوان نیاز به حمایت همه جانبه دارد. آنها که می گویند تیم ایران بهترین تیم آسیاست باید پشتیبانی لازم را از تیم ما داشته باشند. من با توجه به تجربه 8 سال حضور در تیم ملی اعتقاد دارم تیم ملی با حمایت شما و آقای علی آبادی  و البته مسئولان فدراسیون فوتبال به موفقیت دست خواهد یافت.

رئیس جمهوری کشورمان درادامه از مسئولان فدراسیون فوتبال پرسید تیم ملی ایران در حال حاضر چه رده ای را در رده بندی جهانی در اختیار دارد و قرار است تا پایان سال چندم باشد.

دایی در پاسخ تاکید کرد: تیم ملی فوتبال تا پایان سال یکی از رده های اول یا دوم آسیا را به خود اختصاص خواهد داد.

احمدی نژاد در ادامه با اشاره به اینکه تیم ملی کشورمان می تواند رده های بالای جهانی را از آن خود کند گفت: زمانی زدن صد گل ملی و یا حضور در چند صد بازی ملی برای ما دور از دسترس بود اما با تلاش شما به این موفقیت ها دست یافتیم و پس می توانیم یکی از جایگاههای جهانی را نیز از آن خود کنیم.

مارادونا تحت فشار استعمارگران قرار گرفت

احمدی نژاد در اردوی تیم فوتبال

رئیس جمهور کشورمان از رسانه ها خواست با حمایت از تیم ملی زمینه آرامش این تیم برای رسیدن به موفقیت و صعود به جام جهانی را فراهم کنند.

به نقل از مهر، دکتر محمود احمدی نژاد به نتیجه دیدار روز 13 خرداد برابر امارات اشاره کرد و گفت: اهل پیش بینی نیستم اما این را می دانم که جوانان ایرانی می توانند در همه عرصه ها موفق باشند. دیدار مقابل امارات هم یک عرصه است و آنها می توانند این دیدار را با موفقیت طی کنند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه رسانه ها نباید تیم ملی را تحت فشار قرار دهند، خاطرنشان کرد: تیم ملی برای رسیدن به موفقیت نیاز به آرامش دارد و رسانه ها باید به حفظ این آرامش کمک کنند. بازیکنان تیم ملی نیز باید با یکدیگر همدل باشند چرا که یک تیم هیچ وقت وابسته به یک نفر نیست.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه در مراسم افتتاحیه بازیهای المپیک 2008 حضور نخواهد داشت، خاطرنشان کرد: در مراسم افتتاحیه بازیهای پارالمپیک شرکت خواهم کرد.

محمود احمدی نژاد با اشاره به کمک هایی که به فدراسیون فوتبال خواهد داشت گفت: هر جا که جوانان باشند ما کمک خواهیم کرد و قطعا فدراسیون فوتبال نیز از این قاعده مستثنی نیست.

وی به وضعیت تیم های فوتبال استقلال وپرسپولیس اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: آقای علی آبادی طرحی را برای ساماندهی این دو باشگاه در نظر دارد که ما هم کمک خواهیم کرد این طرح به اجرا در بیاید. استقلال و پرسپولیس از گذشته های دور پایه های فوتبال ملی ما را تشکیل می دادند. ما خوشحالیم که امروز تعداد تیم های مطرح فوتبال بیشتر شده است اما در کنار این تیم ها پرسپولیس و استقلال هم باید رشد کنند.

رئیس جمهور در پاسخ به خبرنگاری که از تمایلات وی به بازیکنان مطرح دنیا پرسید گفت: من طرفدار خودم هستم و طرفدار جوانان مومن و پرتلاش ایران. من شخصیت بازیکنان بزرگ دنیا را پایین نمی آورم. شخصیت آنها برای من محترم است اما جوانان ایرانی بهترین هستند.

وی در خصوص دعوت مارادونا به ایران گفت: او ورزشکار خوبی بود که مانند همه مردم آمریکای جنوبی مورد ظلم واقع شده بود. تازیانه های اسکتبار بر شانه های مردم این منطقه نشسته است و فوتبال فریاد بلند آنها علیه استعمار است. همه ما دیدیم که با مارادونا چه رفتاری داشتند. او مانند همه مردم آمریکای جنوبی تحت فشار استعمارگران قرار گرفت.

احمدی نژاد از حضور مارادونا در ایران ابراز بی اطلاعی کرد و گفت: در این خصوص باید شما پاسخگو باشید.