تبیان، دستیار زندگی
مجموعه انقلاب ؛ جمشیدی:از شهردار سپاسگزارم در پی بازدید مهندس احمدی نژاد از مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب تهران طرح توسعه بزرگراه كردستان كه بنا بود از داخل مجموعه انقلاب بگذرد منتفی شد كه در همین خصوص از شهردار تهران سپاسگزارم...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

در پی عدم اجرای طرح امتداد بزرگراه كردستان از مجموعه انقلاب ؛

جمشیدی:از شهردار سپاسگزارم

در پی بازدید مهندس احمدی نژاد از مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب تهران طرح توسعه بزرگراه كردستان كه بنا بود از داخل مجموعه انقلاب بگذرد منتفی شد كه در همین خصوص از شهردار تهران سپاسگزارم.

جمشیدی مدیر مجموعه ورزشی انقلاب ضمن بیان مطلب فوق گفت: مطمئناً تخریب بخشی از این مجموعه تأثیرات منفی بسیاری در روند فعالیت مجموعه می‌گذاشت كه خوشبختانه با توضیحات ارائه شده و موافقت شهردار تهران مقرر شد این‌ طرح به‌صورت زیرگذر به‌اجرا درآید.

وی ادامه داد: بر اساس این طرح سازمان تربیت‌بدنی متعهد شد تا نیمی از هزینه‌های اجرای طرح مذكور را تقبل كند.

لازم به ذكر است كه مجموعه‌ی ورزشی انقلاب در سال 1339 به عنوان لوكس‌ترین مجموعه‌ی ورزشی كشور تاسیس شد. این باشگاه ورزشی از همان ابتدا محلی برای ورزش و تفریح مسوولان رده بالای كشور و قشر تحصیل كرده‌ی جامعه بود و هم اكنون نیز 70 هزار نفر اعم از وزرا، 14 سفیر و بیش از 45 كاردار خارجی، پزشكان، مهندسان، اقشار مرفه اجتماع و ... عضو این مجموعه هستند كه از حیث استفاده بسیار حیاتی و آبروی ملی پایتخت ایران به شمار می‌رود.

مجموعه‌ی ورزشی انقلاب با 110 هكتار زمین ورزشی كه 47 هكتار از آن متعلق به زمین‌های گلف است و مابقی را امكانات تنیس، سالن‌های سرپوشیده، استخرهای روباز، تاسیسات اداری و آكادمی ملی المپیك فرا گرفته است، هم اكنون تهدیدهایی مترصد آسیب رساندن به آن است كه قطعا شهرداری تهران در كمینگاه اول قرار گرفته است.

این موضوع پیش از این مطرح شده بود كه با توسعه‌ی اتوبان كردستان و احداث پل نیایش قسمتی از مجموعه‌ی ورزشی انقلاب تخریب خواهد شد و از همان ابتدا مسوولان ورزشی كشور مخالفت خود را با آن اعلام كردند و این كار را برای آسیب رساندن به لوكس‌ترین مجموعه‌ی ورزشی كشور غیر ممكن دانستند.

از همین رو دكتر عارف معاون اول رییس جمهور نیز طی نامه‌ای رسمی از سوی هیات دولت به شهرداری اعلام كرده است كه نباید كوچك‌ترین آسیبی به مجموعه‌ی ورزشی انقلاب وارد شود و دولت هزینه‌ی احداث پل زیر گذر را تامین می‌كند.

بحث توسعه‌ی اتوبان كردستان جدی است و طرح توسعه‌ی این اتوبان بخشی از مجموعه‌ی ورزشی انقلاب را دربر می‌گیرد و از زیر این مجموعه خواهد گذشت، در غیر این صورت دو سوم از اتوبان كردستان بسیاری از اماكن ورزشی را در این منطقه تخریب خواهد كرد.