تبیان، دستیار زندگی
پیك 2004 آتن راه یافت علی خسروی به عنوان كمك داور در بازی‌های المپیك 2004 آتن حضور خواهد یافت. به دنبال اعلام اسامی داوران و كمك داوران حاضر در بیست و هشتمین دوره‌ی بازی‌های المپیك از سوی فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا)، دو داو...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

علی خسروی به بازی‌های المپیك 2004 آتن راه یافت

علی خسروی به عنوان كمك داور در بازی‌های المپیك 2004 آتن حضور خواهد یافت.

به دنبال اعلام اسامی داوران و كمك داوران حاضر در بیست و هشتمین دوره‌ی بازی‌های المپیك از سوی فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا)، دو داور و سه كمك داور از قاره‌ی آسیا در این بازی‌ها حضور پیدا خواهند كرد.

بنابراین گزارش، از غرب آسیا یك داور و یك كمك داور در لیست فیفا حضور دارند كه علی خسروی داور بین‌المللی كشورمان به همراه یك داور از كشور عربستان در بازی‌های فوتبال آتن قضاوت خواهند كرد.

علی خسروی:

رسالت سختی برعهده دارم

خسروی، از داوران بین‌المللی فوتبال كشور است كه تاكنون در دو دوره بازیهای المپیك (1996 و 2000) حضور داشته است. وی برای سومین بار به عنوان نماینده‌ی فوتبال كشورمان به عنوان كمك داور در رقابت‌های المپیك آتن شركت می‌كند. خسروی به همراه یك داور عربستانی از غرب آسیا، یك داور مالزیایی به همراه دو كمك چینی و ویتنامی از شرق آسیا در لیست فیفا برای قضاوت در آتن برگزیده شد.علی خسروی در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در مورد دلایل انتخابش برای قضاوت در المپیك آتن با اشاره به سوابق حضورش در این رقابت‌ها، اظهار داشت: از سال 1994 به عنوان داور وارد لیست داوران بین‌المللی شدم و در حال حاضر از جمع داورانی كه برای المپیك انتخاب شده‌اند، جز با تجربه‌ها هستم. لذا با توجه به سوابقی كه در دو دوره‌ی المپیك داشتم، پیش بینی حضور در دوره‌ی اخیر را می‌كردم.

وی خاطرنشان كرد: حضورم در المپیك تنها به علت عملكرد من نبوده و نتیجه‌ی یك كار گروهی بوده است. قضاوت موفقیت‌آمیز سایر داوران در خارج از كشور، وجاهت و شخصیت داوران ایرانی را بالا برده است. به همین علت امیدوارم شایستگی‌های داوران ایران را به نحو احسن به نمایش بگذارم.

خسروی، اضافه كرد: رسالت سختی بر عهده دارم چرا كه داوران حاضر در المپیك همه از بهترین‌ها هستند، اینكه در سال‌های آخر داوری افتخار حضور در المپیك را یافته‌ام، كنكوری است كه باید از آن سربلند بیرون بیایم.

وی، گفت: حضور یك نماینده‌ی فوتبال از ایران، با توجه به عدم راهیابی تیم ملی امید به این مسابقات، خوشحال كننده است و دعوت از داور ایرانی نیز تنها به علت حمایت‌های فدراسیون، كمیته‌ی داوران و رسانه‌های گروهی بوده است.

خسروی با اشاره به قضاوت‌هایش به همراه مسعود مرادی در مرحله‌ی دوم مقدماتی جام ملت‌های آسیا در ابوظبی، افزود: داوری‌های این مسابقات، داوران ایرانی را برجسته‌ كرد، بنابراین قضاوت بی‌نقص داوران ایرانی در جام ملت‌ها و جوانان آسیا در آینده، موجب ارتقای سطح داوری و نیز افزایش حضور داوران در عرصه‌های بین‌المللی خواهد بود.