تبیان، دستیار زندگی
واز مغلوب شد دیداررفت تیمهای پرسپولیس واستقلال اهوازدرچارچوب رقابتهای جام حذفی باشگاههای كشوربا برتری تیم استقلال اهواز به پایان رسید تا ناكامیهای تیم پرطرفدار پایتخت همچنان ادامه یابد. در ادامه مسابقات جام حذفی باشگاههای ك...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پرسپولیس مقابل استقلال اهواز مغلوب شد


دیداررفت تیمهای پرسپولیس واستقلال اهوازدرچارچوب رقابتهای جام حذفی باشگاههای كشوربا برتری تیم استقلال اهواز به پایان رسید تا ناكامیهای تیم پرطرفدار پایتخت همچنان ادامه یابد.

در ادامه مسابقات جام حذفی باشگاههای كشور - یادواره آزاد سازی خرمشهر- و از دور رفت مرحله یك هشتم نهایی این رقابت ها ، عصریكشنبه تیم های پرسپولیس و استقلال اهواز در ورزشگاه آزادی به میدان رفتند كه در پایان نیمه اول این تیم میهمان بود كه با یك گل مقابل پرسپولیس به برتری دست یافت.

در نیمه اول این دیدار كه در حضور 5 هزار تماشاگر و به قضاوت رحیم رحیمی مقدم برگزار شد ، دو تیم بازی نسبتا سرد و كسل كننده ای را به نمایش گذاشتند و دروازه ها كمتر با خطر جدی روبرو شد.

اولین حادثه این مسابقه در دقیقه 25 رقم خورد كه طی آن سانتر میناوند از چپ با ضربه سر علی دایی به شكل خطرناكی از بالای دروازه استقلال اهواز به بیرون رفت . دقایقی بعد حركت پا به توپ دایی با سانتر او به دهانه دروازه موقعیت مناسبی را برای گلزنی سرخپوشان فراهم كرد كه هیچیك از مهاجمان پرسپولیس در این صحنه حضور نداشتند.

در مقابل استقلال اهواز كه از ابتدای بازی با پاسهای تكضرب و كوتاه بیشتر به حفظ توپ و اداره بازی پرداخته بود در چند صحنه روی شوت های از راه دور و حركت از كناره ها دروازه ساشا ایلچ را هدف گرفت كه این ضربات دقت لازم را نداشت . دقیقه 40 بازی سرعتی بازیكنان پرسپولیس با سانترعلی سلمانی و اشتباه شیحطاوی سنگربان استقلال اهواز در خروج از دروازه می رفت كه دروازه استقلال اهواز را باز كند اما ضربه انتظاری در آخرین لحظه با برخورد به مدافعین اهوازی راه به جایی نبرد.

سرانجام در دقیقه 41 و برخلاف جریان بازی پاس در عمق مهدی شیری برای امیر خلیفه اصل او را در موقعیت گلزنی قرار داد اما او با یك پاس به بیرون دقیق محمد باقر احمدی را در موقعیت مناسبی قرار داد كه ضربه آرام این بازیكن در گوشه دروازه ایلیچ جای گرفت تا نیمه اول را استقلال اهواز با برتری به پایان ببرد.

تیم پرسپولیس برای جبران تك گل نیمه اول ازابتدای نیمه دوم حملات بسیاری را به روی دروازه استقلال اهوازتدارك دید، اما مدافعان هوشیارتیم میهمان وحملات سردرگم تیم پرسپولیس كمتردروازه میهمان را تهدید كرد.

دراین نیمه تیم استقلال اهوازبارها روی ضد حملات دروازه پرسپولیس را تا آستانه فروپاشی پیش بردند واگردرزدن ضربات آخر دقت بیشتری می كردند، حتی می توانستند سرنوشت صعود را درهمین دیدارتعیین كنند.

اولین حادثه نیمه دوم روی شلیك عیدی زاده رقم خورد كه ایلیچ دردومرحله ضربه سنگین هافبك استقلال اهوازرا مهاركرد. درمقابل پرسپولیس كه حملات چشم بسته ای را به روی دروازه حریف انجام می داد، دردقیقه 74 می توانست به گل تساوی دست یابد كه ضربه بغل پای سهراب انتظاری را شحیطاوی به سختی به كرنرفرستاد.

دقیقه 76 ضد حمله سریع بازیكنان استقلال اهوازنوید خدا كرم را در موقعیت تك به تك با ایلیچ قرارداد، اما ضربه خدا كرم را دروازه بان پرسپولیس ازبالای دروازه راهی كرنركرد.

دردقیقه81 درگیری لفظی بین مهرداد میناوند وباقراحمدی باعث شد تا رحیمی مقدم داورمسابقه هردوبازیكن را با كارت قرمزاززمین اخراج كند. پرسپولیس كه برای تغییرنتیجه اولادی وافشه را به میدان فرستاده بود، دقایقی بعد ازاین حادثه عیسی ترائوره مصدوم را راهی زمین كرد واوتا پایان بازی با پای مصدوم به بازی ادامه داد وچند موقعیت مناسب گلزنی را برای همبازیان خود ایجاد كرد.

پرسپولیس كه دراین لحظات بدون برنامه وطرح حمله مشخصی تنها به ارسال توپهای بلند ازكناره ها اقدام می كرد، با دفاع متراكم استقلال اهوازهرگزصاحب موقعیت جدی گلزنی مناسبی نشد وشاید خوش شانس بود كه بازیكنان استقلال اهوازدرنواختن ضربات آخركم دقت عمل كردند كه درغیراینصورت شكست سنگینی نصیب تیم پرطرفدارتهرانی می شد.