تبیان، دستیار زندگی
دبیركل فدراسیون فوتبال گفت: تمام باشگاه‌های حاضر در لیگ برتر در كوتاه‌ترین زمان به بخش خصوصی واگذار خواهند شد....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ضرب‌العجل AFC به فوتبال ایران

خبر سازان فوتبال ایران در سال 86

دبیر فدراسیون فوتبال گفت: تمام باشگاه‌های حاضر در لیگ برتر در كوتاه‌ترین زمان به بخش خصوصی واگذار خواهند شد.

مهدی محمدنبی با اعلام این خبر به ایسنا، اظهار كرد: در راستای ابلاغیه و ضرب العجل كنفدراسیون فوتبال آسیا به فدراسیون فوتبال ایران و هم‌چنین كسب چهار سهمیه از لیگ قهرمانان آسیا، تمامی باشگاه‌های حاضر در لیگ برتر فوتبال كشور باید به عنوان شركت‌های تجاری ثبت شده و به بخش خصوصی واگذار شوند.

وی افزود: در این راستا این مساله را به سازمان تربیت بدنی اعلام كردیم تا به كلیه باشگاه‌ها ابلاغ شود. همچنین در جلسه هیات رئیسه سازمان تربیت بدنی كه شنبه آینده برگزار می‌شود این موضوع به طور كامل مطرح خواهد شد و از باشگاه‌ها می‌خواهیم تا گزارشی از اقداماتشان در این زمینه را ارایه دهند.

نبی ادامه داد: باشگاه‌ها باید در این زمینه تشكیل پرونده دهند و همه آنها با كمك فدراسیون تلاش كنند تا اقدامات مربوط به ثبت شركت‌ها و اصلاح اساسنامه‌شان به خوبی انجام شود. همچنین نامه‌ای را در این رابطه و با اهمیت بودن مساله، به مدیركل اداره ثبت شركت‌ها و موسسات تجاری ارایه كردیم تا این اداره به ادارات تابعه خود در استان‌های ذیربط ابلاغ كند تا نهایت همكاری را در این زمینه به جهت فوریت مساله، با باشگاه‌ها داشته باشند.

وی همچنین درباره خصوصی شدن باشگاه‌ها در كوتاه‌ترین زمان، تصریح كرد: بحث ثبت باشگاه‌ها به عنوان شركت‌های تجاری، موضوع بسیار مهمی است كه باید تمامی باشگاه‌ها، فدراسیون و همچنین ادارات ثبت نهایت همكاری را یكدیگر داشته باشند تا در مدت كمی صورت گیرد. فكر می‌كنم در یك شرایط مناسب این مساله می‌تواند حداكثر در طول سه هفته انجام شود.

دبیركل فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال كه آیا باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال تهران نیز می‌توانند در فرصت كوتاه موجود، به بخش خصوصی واگذار شوند، به ایسنا گفت: اتفاقا باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال در قالب موسسه كار می‌كنند و می‌توانند در این زمینه از مجمع اختیارات لازم را بگیرند. فكر نمی‌كنم این قضیه در رابطه با این دو باشگاه مشكلی را ایجاد كند.