تبیان، دستیار زندگی
درگذشت بگزار تا بگریم چون ابر در بهاران كز سنگ ناله خیزد روز وداع یاران پیروزی تیم ملی والیبال برابر كره جنوبی آنقدر مسرت بخش بود تا جامعه والیبال كشور در اندیشه شروع روزی با سرود شادی و جشن موفقیت باشد اما شنیدن خبر درگذشت م...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

یولمه ملی پوش جوان والیبال درگذشت


بگزار تا بگریم چون ابر در بهاران

كز سنگ ناله خیزد روز وداع یاران

پیروزی تیم ملی والیبال برابر كره جنوبی آنقدر مسرت بخش بود تا جامعه والیبال كشور در اندیشه شروع روزی با سرود شادی و جشن موفقیت باشد اما شنیدن خبر درگذشت میكائیل یولمه ملی پوش سابق تیم جوانان و باشگاه پیكان چنان شوك روحی به جامعه توپ و تور كشور وارد كرد كه دیگر كسی یارای تبریك گفتن نداشت.

میكائیل یولمه ساعد و سرویس هایش در نزد اهالی والیبال زبانزد بود و از همین رو بازیكن مطمئنی در تیم ملی جوانان و باشگاهش به حساب می آمد.

او همراه با مصطفی كارخانه، محمد سلیمانی، روح الله كولیوند و دیگر بازیكنان هم دوره خود در تیم ملی جوانان عنوان قهرمانی جوانان، و نوجوانان آسیا همچنین نایب قهرمانی مسابقات جوانان جهان را تجربه كرد.

وی در نخستین سالهای پایان بازی در رده سنی جوانان پس از آنكه همراه با تیم امید گلستان از مسابقات قهرمانی امید كشور كه در شهرستان رشت برگزار می شد راهی زادگاهش بود در یك حادثه دلخراش رانندگی در میان شعله های آتش جان به جان آفرین تسیلم كرد و جامعه والیبال كشور و بخصوص گنبد را در غم فرو برد.

در كنار میكائیل یولمه، غیاث الدین صحنه بازیكن سر بزیر و با تجربه استان گلستان كه سالها تجربه حضور در تیم های ملی را دركوله بارش یدك می كشد و عنوان بهترین مدافع باشگاه های آسیا( همراه با تیم بنیاد شهید) را افتخاری بزرگ برای خود می داند و خوشگلدی مربی زحمتكش دیار گنبد نیز در این حادثه دچار مصدومیت شدید شده اند و در یكی از بیمارستان های شهرستان ساری بستری می باشند.

محمدرضا یزدانی خرم رییس فدراسیون والیبال با ابراز تاسف از این حادثه دلخراش اعلام كرد: فدراسیون والیبال با كمك فدراسیون پزشكی ورزشی در تلاش است تا زمینه انتقال هر چه سریعتر صحنه و خوشگلدی را به تهران فراهم كند تا مراحل درمان آنها در وضعیت مناسب تری پی گیری شود.

تیم والیبال امید استان گلستان به مربیگری غیاث الدین صحنه و خوشگلدی در مسابقات امیدهای قهرمانی كشور كه به میزبانی ساری جریان داشت عنوان نایب قهرمانی را از آن خود كرد و این حادثه دردناك در جریان بازگشت تیم گلستان از محل برگزاری مسابقات روی داد.

گفتنی است: مراسم تشییع میكائیل یولمه ساعت 30/9 صبح فردا از مقابل بیمارستان 5 آذر گرگان خواهد بود.

بخش ورزشی تبیان این ضایعه اسفناك و جانسوز را كه منجر به داغدار كردن جامعه ورزش و والیبال كشورمان شد را به همه مردم ورزش دوست و دوستان و خانواده محترم داغدیده تسلیت عرض نموده و از خداوند منان برای باقیماندگان صبر جلیل مسئلت می دارد.

به همین منظور و به پاس یاد میكائیل یولمه جوان ناكام والیبال كشورمان بخش ورزش تبیان بلافاصله پس از خبر مرگ وی گفتگویی تلفنی ترتیب داده با مصطفی كارخانه سرمربی اسبق تیم ملی و مربی یولمه در تیم های نوجوانان و جوانان كه تقدیم حضورتان می گردد.

مصطفی كارخانه كه هنوز این حادثه دلخراش را باور نداشت و با بغض و گرفتگی خاصی صحبت می كرد گفت: این پسر بسیار خوب و عالی بود من به اخلاق و بازی این مرحوم نمره 20 می دهم و كمتر كسی را به با تعصبی و خوش اخلاقی وی در والیبال دیدم. من خاطرات و دوران خوبی با وی داشتم كه اكنون یاد آنها مرا آزار می دهد. بهترین خاطره من از او برمی گردد به بازی آخرمان در مصر با روسیه كه هنگامیكه تعویضش كردم به من گفت الان با 2 سرویس امتیاز می گیرم كه همان كار را هم كرد و با امتیازهای او به نایب قهرمانی رسیدیم.

كارخانه در ادامه افزود: یولمه عصای دست من بود و همیشه همچون یك سرباز آماده رزم بود و پس از هر برد و باختی با غیرت و عرق ملی خاصی اشك می ریخت. من امیدوارم حال دو عزیز دیگران زودتر بهبود یابد تا جامعه والیبال بیش از این مصیبت نبیند و من از طرف خود و باشگاه صنام این فاجعه اسفناك را به خانواده وی و جامعه والیبال تسلیت عرض نموده و از خداوند منان شادی روح و علو درجات آن مرحوم را خواستارم.

كارخانه در پایان در خصوص دیدار ایران و كره جنوبی و پیروزی كشورمان در این بازی گفت: به اعتقاد من والیبال من رشد كرده و خیلی بهتر شده و این حاصل زحمات مربیان و بازیكنان تیم ملی است. هر چند كه نباید لیگ قوی و در سطح بالای ایران را  كه رو به رشد است انكار كرد. كارخانه در ادامه ضمن ابراز امیدواری برای صعود به المپیك گفت: اگر بچه های ایران با همین انگیزه و روند ادامه بدهند شانس بسیاری دارند تا مجوز المپیك آتن را بگیرند و آنها باید بازی اول خود با كانادا را فراموش كنند.