تبیان، دستیار زندگی
مسعود عنایت و عبدالرحمان شاه حسینی روسای کمیته های داوران و انضباطی فدراسیون فوتبال در ملاقاتی دوستانه ....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شاه حسینی و عنایت آشتی کردند

شاه حسینی و عنایت آشتی کردند

مسعود عنایت و عبدالرحمان شاه حسینی روسای کمیته های داوران و انضباطی فدراسیون فوتبال در ملاقاتی دوستانه سوء تفاهمات به وجود آمده بین این دو کمیته را برطرف کردند.

به نقل از مهر، در هفته های پایانی لیگ برتر که فشردگی بازیها یکی از معضلات فدراسیون بود، کشمکشی بین کمیته های انضباطی و داوری فدراسیون فوتبال به وجود آمد که پیامد آن احضار سه داور به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال بود.

رسانه ای شدن این موضوع و مطرح کردن آن در مطبوعات باعث شد تا این اختلاف نظرها بیشتر و بیشتر شود و این باور در بین اهالی فوتبال به وجود آید که روسای دو کمیته مهم فدراسیون فوتبال با هم قهر هستند!

حضور مسعود عنایت و عبدالرحمان شاه حسینی در نخستین همایش رسانه و فوتبال بهانه ای شد برای آنکه حاضرین درصدد رفع سوتفاهمات بین آنها برآیند. در همین راستا مجری برنامه با دعوت از روسای کمیته های داوری و انضباطی از آنها خواست تا مقابل حاضرین روبوسی کرده و کدورت ها را دور بریزند.

آشتی شاه حسینی و عنایت که طی هفته های اخیر بارها علیه یکدیگر موضع گیری کرده بودند پایانی بر اختلاف نظرهای آنها نبود. این دو در تریبونی که روبه روی هم قرارداده شده بود بازهم از مواضع خود دفاع کردند. شاه حسینی که مدیری قانون مدار و به اصطلاح مرد قانون است به مستندات قانونی اشاره کرد و با تاکید به آنها مدعی بود که رسیدگی به تخلفات انضباطی داوران، خارج از حیطه فنی با کمیته متبوع اش است.

از سوی دیگر عنایت هم استدلال می کرد که بازخواست از داوران با کمیته داوری است، چیزی که در همه دنیا عرف است و اعضا فیفا از آن تبعیت می کنند.

بالاخره کدورت این دو مدیر فدراسیون فوتبال حداقل در مقابل دیدگان حاضرین در همایش رسانه و فوتبال رفع شد اما آنچه مشخص است اختلاف آنها ناشی از تفاوت اساسنامه جدید فدراسیون فوتبال با اساسنامه ای که پیش از این به اجرا در می آمده است. موردی که مهدی تاج، نایب رئیس فدراسیون فوتبال نیز بدان اشاره کرد و تاکید داشت تا زمان انطباق اساسنامه جاری فدراسیون فوتبال با اساسنامه جدید و مورد تایید فدراسیون جهانی فوتبال، اجرای آیین نامه قبلی باید در دستور کار اعضا فدراسیون فوتبال باشد.

شاه حسینی در پایان جلسه از مهدی تاج خواست تا در نشستی با مسعود عنایت و افرادی آگاه به قانون و قضاوت مستندا به رئیس کمیته داوران ثابت کند تصمیم گیری های کمیته انضباطی در احضار داوران صددرصد قانونی بوده و منطبق با آیین نامه های که عنایت تاکید دارد باید از آن تبعیت کرد.