تبیان، دستیار زندگی
اسامی پرکارترین داوران و کمک داوران و همچنین پدیده های داوری هفتمین دوره رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاههای....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

افشاریان پرکارترین داور لیگ هفتم

خداداد افشاریان فکر نمی کرد قضاوت درستش خانواده ی او را دچار دردسر کند

اسامی پرکارترین داوران و کمک داوران و همچنین پدیده های داوری هفتمین دوره رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاههای کشور اعلام شد.

به نقل از مهر، درفصل هفتم رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاههای کشورمجموعا 306 مسابقه به قضاوت 28 داور و 52 کمک داور برگزارشد که تنها دو دیداررفت و برگشت تیم های استقلال و پرسپولیس را داوران اسپانیایی قضاوت کردند.

درلیگ هفتم 5 داورشامل غلامرضا جباری، منصور نوری، نیکوزاده، مهرپیشه، بابک وسیله بر و 6 کمک داور به نامهای مهدی عالیقدر، همت علی رضایی تبار، حمید غمزه ، محمد رضا ابوالفضلی ، بهرام کیانی و بهرام نقوی برای نخستین بار در لیگ برتر به قضاوت پرداختند.

در بین داوران لیگ برتر خداداد افشاریان و رسول فروغی با قضاوت 21 مسابقه عنوان پرکارترین داور و کمک داور لیگ برتر را به خود اختصاص دادند . یدالله جهانبازی و علیرضا فغانی (20 مسابقه) و سعید مظفری زاده (بهترین داور لیگ ششم) و البرز حاجی پور(18 مسابقه) در رده های بعدی پرکارترین داوران فصل قرارگرفتند. ضمن اینکه مرتضی کریمی (20 مسابقه) علیرضا کهوری (19 مسابقه) و رضا سخندان (18 مسابقه) عنوان پرکارترین کمک داوران لیگ برتر را به خود اختصاص دادند . رحیم مهرپیشه، حسین نیکوزاده و بابک وسیله بر با قضاوت تنها یک مسابقه در لیگ برتر کم کارترین داوران فصل هفتم لیگ برتر بودند.

محسن ترکی وهدایت ممبینی دو داور بین المللی کشورمان دراین رده بندی به ترتیب 12 و11 مسابقه لیگ برتر را قضاوت کردند که حضور در مسابقات بین المللی عمده ترین دلیل غیبت این داوران در لیگ برتر بوده است. محسن ترکی با قضاوت بیش از 10مسابقه پرکارترین داوربین المللی کشورمان محسوب می شود.

بنابر اعلام مسعود عنایت رئیس کمیته داوران سعید بخشی زاده داورگیلانی و محمدرضا ابوالفضلی با قضاوت 15مسابقه لیگ برتر پدیده به ترتیب به عنوان پدیده داوری و کمک داوری لیگ هفتم معرفی شدند.

به گفته رئیس کمیته داوران ، دستمزد داوران ، کمک داوران و داوران چهارم در لیگ هفتم به ترتیب 200 ، 150 و 100 هزار تومان بود و این درحالی است که در فدراسیون قبلی این مبالغ به ترتیب 100 ، 70 و 40 هزار تومان را شامل می شد .

وی اظهار داشت: با توجه به افزایش تورم و بهبود شرایط داوری فوتبال کشور درسال گذشته ازکمیته انتقالی درخواست افزایش حقوق داوران را داشتیم که با توجه به فقدان مدیریت ثابت و اداره فدراسیون توسط هیئت رئیسه موقت با این درخواست مخالفت شد ولی امیدواریم با ثبات کنونی فدراسیون برای فصل آینده شاهد افزایش حقوق نسبی داوران کشور باشیم .

عنایت دستمزد مطلوب برای داوران فوتبال کشور را 500 هزار تومان عنوان کرد و اظهار داشت: دستمزد داوران درلیگ امارات بر روی همین پایه است ضمن اینکه در این کشور فاصله شهرها بسیار کوتاه است و داوران برای جابجایی بین شهرها مشکلات داوران ما را ندارند.