تبیان، دستیار زندگی
غیرمسلح به جنگ این دشمن تا بن دندان مسلح مرو که شکست و عقب نشینی نصیبت خواهد شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مسلمان به هوش باش !

پیامبر

اشاره :

نوشتار حاضر، مقاله‌ایست كه در فراخون طرح "چرا سكوت ای مسلمان" از سوی كاربران سایت تبیان ارسال شده است. این طرح در پی پاسخ به اهانت به ساحت پیامبر مهر و رحمت حضرت ختمی مرتبت، محمد مصطفی – كه درود خدا برو و خاندان پاكش باد – در فروردین ماه سال 1387 از سوی سایت تبیان برگزار گردید.

دشمنان اسلام به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند. اول برخی از پیروان ادیان و مکاتب و دوم مشرکین. دسته دوم به دلیل منافع اجتماعی و مادی به مصاف آمده‌اند. برای شناخت دسته دوم به مشخصات آنها در برهه زمانی زیر اشاره می‌شود.

  • الف-  قبل و دوران رسالت

1- پیش‌بینی ظهور

در جمیع کتب و اسناد تاریخی به روشنی به ظهور پیامبر آخر اشاره شده. این موضوع تا حدی جدی است که حتی نام، کنیه و مولد این مولود بیان شده. نشانه هایی که مسیر تعالی را نمایان می‌کند. در کتب آسمانی پیش بینی اتفاقاتی مربوط به دوره زمانی و جغرافیایی دین جدید شده.

با عنایت بر تاکیدات کتب مقدسه آخرین دین، جهان را به سیطره درخواهد آورد. این موضوع سردمداران ادیان را دچار مشکل نمود. عدم تمکین عامه مردم و عالمگیر شدن دین جدید کابوس هولناک آنان بود. تصور اینکه دین اسلام جهانگیر شود به این معناست که سایر ادیان بایستی به کنار روند.

مسلمان به هوش باش و غیرمسلح به جنگ این دشمن تا بن دندان مسلح مرو که شکست و عقب نشینی نصیبت خواهد شد.

نکته دیگری که در کتب مشروحه آمده تاکید بر تبعیت از پیامبر و دین نوین است که خشم متعصبان کوردل و مستبد را برانگیخت تا حدی که تلاش وافری جهت تحریف  مطلب به عمل آورد و به از بین بردن و مخدوش کردن اسناد و اوراق مستند به این مطالب همت گمارد. شاهدیم که تا حد بسیاری موفق شده و ادیان تنها دستورات فردی و سطحی و بدون محتوا باقیمانده و هر صاحب خردی  متوجه کم عمقی و غیرواقعی بودن بسیاری از مندرجات آن است. وقتی افراد و تابعین از گرد حاکمان پراکنده شوند ابهت و اقتدار قبل را نداشته و نابود می‌شوند.

تمامی تعالیم راستین و ناب پیامبر قبلی در دین جدید  تایید و موضوعات و اطلاعات جدیدتر و کامل‌تری را به آنها اضافه می‌شد (به معنای نقض کامل دین قبلی نیست).

بنابر اسناد و مدارک به شخصیت فردی و موقعیت اجتماعی پیامبر جدید تا حد زیادی اشاره شده تا جایی که به خصوصیات ظاهری آن حضرت هم پرداخته شد تا هیچ بهانه‌ای برای مغرضین نگذارد. همین موضوع به یکی از دلایل دشمنی بدل شد. ظهور وجود نازنین پیامبر صلی‌الله‌علیه‌و‌آله از سرزمین به دور از تمدن جزیرة العرب که بی‌فرهنگ و عقب مانده‌ترین اقوام بودند و از هیچ یک از مظاهر پیشرفت علمی و آبادانی  بهره نداشتند، آن هم شخصی درس نخوانده که به زعم عموم، شناختی از دنیای اطراف خود نداشت باعث شد که عداوت و دشمنی و کینه آن بزرگوار قبل از تولد در قلب ناسالم جای گیرد و  به دنبال انتقام گیری باشند.

2- اقدامات دشمن

با این نشانه‌ها و آثار مستدل، پیشوایان و زعمای جبهه کفر ساکت ننشته و دست به فعالیت‌های دامنه دار و بلند مدت زدند. کفر تنها به بت پرستان اطلاق نمی‌شود بلکه کسانی که با علم به حقانیت دین اسلام و لزوم تبعیت از آن باز هم عناد داشته و پای را از این هم فراتر گذاشته و نبرد همه جانبه‌ای را در جبهه‌های مختلف فرهنگی و نظامی آغاز نمودند نیز در این جبهه قرار می‌گیرند. پیشاپیش و قبل از تولد آن حضرت دشمن اقدام به طرح ریزی و برنامه ریزی بلندمدتی نمود که براساس آن ابتدا نسبت به تخریب شخصیت پیامبر و از بین بردن و مخدوش نمودن محاسن و سجایای ایشان و به دنبال آن مکتب اسلام اقدام کنند و در قدم‌های بعدی نسبت به شناسایی نیای مبارک آن حضرت اقدام و سعی در از بین بردن و قتل پدر بزرگوار پیامبر داشتند تا قبل از انعقاد نطفه پیامبر، ایشان را از سر راه بردارند. همانگونه که فرعون تلاش داشت که از تولد حضرت موسی علیه‌السلام جلوگیری کند.  فوت عبدالله زمانی واقع شد که حضرت آمنه وجود مقدس پیامبر را در رحم داشت و علی رغم تمامی فعالیتها، دشمنان چندماهی از پیش بینی خود عقب افتادند.

پس از اینکه تولد پیامبر واقع شد، دشمن سرمایه گذاری کلان و همه جانبه‌ای را  معطوف جذب افراد با نفوذ از تمامی طبقات جامعه نمود تا بدین وسیله عده خود را افزون کند. خرید زمین و قبضه بسیاری از امور اقتصادی از این اقدامات است.

3- دوران رسالت

این دوران اوج عداوت و دشمنی بود. نبرد تن به تن به وقوع پیوست. تمامی این جریانات با هدف انحراف اندیشه ناب اسلامی صورت می‌گرفت که به حول و قوه الهی تمامی این حرکات در نطفه خفه شدند. نبرد با امپراطوری روم، ایران، یهودیان و سایر اقوام موجب شد که دین اسلام ریشه دوانده و استحکام و بالندگی بیشتری یابد. زخم خوردگان البته بیکار ننشسته و سر در لاک نفاق برده و با برنامه‌هایی که در مخیله پلید خود می‌پروراندند فصل جدیدی را باز کردند.

در جمیع کتب و اسناد تاریخی به روشنی به ظهور پیامبر آخر اشاره شده. این موضوع تا حدی جدی است که حتی نام، کنیه و مولد این مولود بیان شده.
  • ب- اکنون

بعد از رحلت پیامبر، نتیجه حرکت نفاق همچون آتشفشانی فوران کرد و اولین گام برای انحراف حرکت اصلاحی اسلام و شخص پیامبر برداشته شد. بعد از آن هیچ دوره‌ای را نمی‌بینیم که دشمنان دست از خدشه دار نمودن اسلام بردارند.

اگر در دوره حاهلیت پیامبر را به شاعری و جادوگری متهم می‌کردند، اکنون با ابزارهای پیشرفته، هجمه‌ها و تقابلات شکل مدرن‌تر به خود گرفته. ابزارهایی که در آن زمان دست کفر و ارتجاع بود الان در دست اولاد وی است. اینترنت، رایانه، کتب، هنر،  ورزش و رسانه‌ها  در اختیار آنهاست و حضرت محمد مصطفی صلی‌الله‌علیه‌و‌آله را دشمن درجه یک خود تلقی و با ابزارها و القائات مختلف سعی بر وارد نمودن ضربه به ایشان هستند. ایشان زخم خوردگان نبردهای بدر و حنین و تبوک و خیبر هستند. نوادگان ابوسفیان و قیصرها و پادشاهان با کینه دیرینه پیامبر در تاریخ زهر خود را می‌ریزند.

اگر در زمان پیامبر صلی‌الله‌علیه‌و‌آله رهبران کفر قلبا به تبعیت اسلام و حضرت رسول صلی‌الله‌علیه‌و‌آله درآمدند اکنون نیز این انتظار را باید داشت. به نظر می‌رسد نبرد با دشمن بایستی با ابزار و وسایل و تجهیزاتی متناسب و فراخور دشمن باشد. در جایی که دشمن در اینترنت یکه تازی می‌نماید بایستی در همین صحنه با وی مقابله کنید. کینه دیرینه دشمن از پیامبر بعنوان منادی هدایت به سوی حق و دوری از مفاسد و امیال حیوانی پایانی ندارد. مسلمان به هوش باش و غیرمسلح به جنگ این دشمن تا بن دندان مسلح مرو که شکست و عقب نشینی نصیبت خواهد شد.


نویسنده مقاله: رضا درویش

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.