تبیان، دستیار زندگی
یك مسلمان بیدار باید دین خود را بشناسد، گفته‌ها، دستورها، برنامه‌ها و سایر نكات ضروری را بداند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

یك مسلمان بیدار

پیامبر

اشاره :

نوشتار حاضر، مقاله‌ایست كه در فراخون طرح "چرا سكوت ای مسلمان" از سوی كاربران سایت تبیان ارسال شده است. این طرح در پی پاسخ به اهانت به ساحت پیامبر مهر و رحمت حضرت ختمی مرتبت، محمد مصطفی – كه درود خدا برو و خاندان پاكش باد – در فروردین ماه سال 1387 از سوی سایت تبیان برگزار گردید.

بسم الله الرحمن الرحیم

اسلام دین حق و حقیقت، دین منطق وعدالت، انسان ساز و سعادت بخش است. اسلام به دلیل همین خصوصیات و صدها خصوصیت دیگری كه دارد باعث جذب مردم به این دین شده است و ما امروزه شاهد گسترش اسلام در سرتاسر جهان هستیم و همین امر باعث وحشت دشمنان اسلام شده است و آنها را علیه اسلام برانگیخته است. در واقع هر ملت و دولتی كه با آمدن اسلام منافع خود را در خطر می‌بیند در صدد مقابله با آن بر آمده است و در این راه با تمام قدرت و با متوسل شدن به هر حیله و نیرنگ می‌خواهد به اسلام ضربه بزند.

یك مسلمان بیدار باید دین خود را بشناسد، گفته‌ها، دستورها، برنامه‌ها و سایر نكات ضروری را بداند.

یكی از اقدامات دشمنان اسلام استفاده از تبلیغات گسترده در تلویزیون، رادیو، اینترنت، روزنامه‌ها و... برای بد جلوه دادن اسلام به ملتهاست. در جهان اسلام دو گروه‌اند كه باعث می‌شوند دشمنان از اقدامات آنها سوءاستفاده كنند و باعث بد‌بین شدن غیر مسلمانان به اسلام شوند. البته باید گفت این افراد اندك هستند ولی همین كافیست تا دشمنان از فرصت استفاده كنند و زهر خود را بریزند. گروه اول عده‌ای ناآگاه هستند كه هیچ قصدی علیه اسلام ندارند و فقط اسلام را نمی‌شناسند.كه وظیفه ما مسلمانان در قبال این دسته بالا بردن سطح آگاهی‌ها و فرهنگ سازی است كه این كار با تلاش و كوشش علمای اسلام و روحانیت از طریق رسانه ها، مساجد، مراكز آموزش و پرورش و ... باید انجام گیرد. اما گروه دوم كه بسیار خطرناك‌تر از گروه اول می‌باشند عده‌ای مسلمان‌نما هستند كه دست نشانده دشمنان اسلام هستند و می‌خواهند با بدنام كردن اسلام آن را دینی عقب افتاده و خرافی به مردم جهان جلوه دهند. ما باید این افراد را با زیركی شناسایی و آنها را از ملت‌های مسلمان جدا كنیم.

یكی دیگر از مشكلات اساسی كه ما با آن سر و كار داریم این است كه در هیچ جای دنیا به اسلام واقعی عمل نمی‌شود نه حكومت‌ها اسلام را به صورت تمام و كمال اجرا می‌كنند و نه مردم مسلمان واقعی هستند. البته نا گفته نماند افرادی هم در گوشه و كنار جهان هستند كه برای تحقق اسلام واقعی در تلاشند ولی یا بسیار اندك هستند یا قدرت كافی ندارند. اگر در جامعه‌ای به اسلام قرآنی، اسلام محمدی، اسلام علی، اسلام حسینی عمل شود هیچ قدرتی توانایی مقابله با آن را ندارد زیرا اگر چنین جامعه‌ای به وجود‌ آید شكوفا می‌شود، پیشرفت می‌كند و به یك جامعه سالم، مترقی، با قدرت، خودكفا و عاری از هرگونه فساد، تبدیل می‌شود و این وظیفه ما مسلمانان است كه اسلام واقعی را در جامعه خود عملی كنیم و در این راه با ید با تمام وجود به اسلام گوش بسپاریم و همان‌طور كه حرف‌های بسیار زیبا از اسلام می‌زنیم، اعمالمان نیز بسیار زیبا باشد. در واقع هدف اصلی و مهم ملت‌های مسلمان باید اصلاح خود و اصلاح حكومت و جامعه خود باشد، زیرا تا وقتی كه خود را نسازیم چگونه می‌توانیم دیگران را به اسلام دعوت كنیم؟ و چگونه می‌توانیم با توطئه‌گران مبارزه كنیم؟ ما تا وقتی كه خود به اسلام واقعی عمل نكنیم نمی‌توانیم در مقابل دشمنان اسلام ایستادگی كنیم زیرا آنها زمانی كه تزلزل، تفرقه و ناآگاهی را در میان مسلمانان می‌بینند وارد عمل می‌شوند و به اسلام ضربه می‌زنند.

یكی از مشكلات دیگری كه امروزه با آن روبه‌رو هستیم این است كه ما در بسیاری از مواقع علت اصلی اختلاف بین شیعیان و اهل تسنن را به گردن دشمنان اسلام و بیگانگان می‌اندازیم در حالیكه مقصر اصلی خود ما هستیم. مسلمانان گاهی اوقات خود در میان خود تفرقه می‌اندازند. در كشورهای مسلمان نباید هیچ تفاوتی در هیچ زمینه‌ای بین مسلمانان گذاشته شود كه باعث برتری دادن یكی بر دیگری شود و این وظیفه مسلمانان بیدار است كه باید اتحاد را در میان خود برقرار كنند.

یكی از اقدامات دشمنان اسلام استفاده از تبلیغات گسترده در تلویزیون، رادیو، اینترنت، روزنامه‌ها و... برای بد جلوه دادن اسلام به ملتهاست.

یك مسلمان بیدار یك وظیفه بسیار مهمی بر عهده دارد و آن این است كه اسلام را باید به طور عمیق بشناسد و در این راه باید با مطالعه در اسلام، اطلاعات و دانستنیهای لازم را كسب كند. یك مسلمان باید دین خود را بشناسد، گفته‌ها، دستورها، برنامه‌ها و سایر نكات ضروری را بداند تا بتواند در مقابل كسانی كه در بعضی مواقع ناآگاه هستند و اشكالات بیهوده‌ای از اسلام می‌گیرند و یا آن را دینی ناقص بیان می‌كنند و یا بعضی مواقع مسائلی را به اسلام ربط می‌دهند كه هیچ ارتباطی به اسلام ندارد و می‌خواهند اسلام را خدشه‌دار كنند، پاسخ لازم را داشته باشند و به توانند از آن دفاع كنند. همچنین یك مسلمان بیدار باید تفسیر قرآن را فراگیرد تا قرآن را درك كند و فقط از آن روخوانی نكند؛ زیرا زبان قرآن زبان امروز نیست. زبان همه زمان‌هاست و چاره همه مسایل است، چه مسائلی كه امروزه مطرح است و چه مسائلی كه در آ ینده مطرح خواهد شد در قرآن بیان شده است. به امید روزی كه شاهد  شكوفاشدن اسلام در جهان باشیم.


نویسنده مقاله: abbas_1368n@yahoo.com
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.