تبیان، دستیار زندگی
تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان کشورمان در آخرین میدان گزینشی المپیک (صربستان) نیز نتوانست سهمیه اوزان 60 و 74 ......
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ناکامی بزرگ فرنگی کاران

نتایج مسابقات جهانی کشتی فرنگی

تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان کشورمان در آخرین میدان گزینشی المپیک(صربستان) نیز نتوانست سهمیه اوزان 60 و 74 بدست بیاورد.

به نقل از مهر، مجتبی باباجان‌زاده فرنگی کار وزن 74 کیلوگرم ایران که در رقابت‌های گزینشی المپیک در کشور صربستان شرکت کرده بود شب یکشنبه و پس از شکست مقابل الکساندر کیکینیوف از بلاروس راهی گروه بازنده ها شد که در این مرحله ابتدا کشتی‌گیر فنلاندی را صفر-5، 1-1 و 4- صفر شکست داد اما با توجه به اینکه در این رقابت‌ها سه نفر برتر هر وزن سهمیه های المپیک را بدست می آوردند یک کشتی بین باباجان‌زاده و زولفلکیان کشتی‌گیر سرشناس ارمنستانی برگزار شد که نماینده کشورمان با شکست 1-1، 1-1 و 3- صفر مقابل این کشتی‌گیر از کسب سهمیه المپیک بازماند.

در این وزن شاتسکیخ از اوکراین کیکینیوف از بلاروس و زولفلکیان از ارمنستان با کسب مقام‌های اول تا سوم سهیمه حضور در المپیک 2008 پکن را کسب کردند.

همچنین در روز شنبه هم  محمدرضا قضایی نماینده وزن 60 كیلوگرم كشتی فرنگی ایران كه با دو پیروزی مقابل حریفان تركمنستانی و دانماركی و یك شكست برابر هیدالگو فرانسوی به گروه بازنده‌ها و مرحله شانس مجدد راه یافته بود، ابتدا ویكتور ولفگانگ از سوئد را چهار بر یك (3- صفر و 1-1) شكست داد اما، در مسابقه برای كسب مدال برنز شش بر صفر (3- صفر و 3 - صفر) مغلوب كارن مناتسكانیان از ارمنستان شد تا در كسب سهمیه المپیك ناكام بماند.

تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان با توجه به عدم کسب سهمیه توسط قضایی و باباجان زاده دو سهمیه 60 و 74 کیلوگرم را از دست داد و حال باید با پنج کشتی گیر راهی پکن شود.

این در حالی است كه تیم ملی كشتی فرنگی ایران در چهار دوره گذشته المپیك در این وزن نماینده داشته است. علی اشكانی در المپیك آتن در 60 كیلو و در المپیك سیدنی در 58 كیلو نماینده ایران بود. همچنین احد پازاج در المپیك‌های 96 آتلانتا و 92 بارسلون ملی‌پوش وزن 62 كیلوگرم ایران بود.