تبیان، دستیار زندگی
اندو آسیا ـ اقیانوسیه؛ غلامـزاده كـاروان ایـران را طلایی كـرد امید غلامزاده، با پیروزی برابر حریف اردنی مدال طلای پیكارهای وزن چهارم مسابقات تكواندو آسیا ـ اقیانوسیه را به دست آورد. غلامزاده در دیدار پایانی «جمیل خوفاش» را با...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مسابقات تكواندو آسیا ـ اقیانوسیه؛

غلامـزاده كـاروان ایـران را طلایی كـرد

امید غلامزاده، با پیروزی برابر حریف اردنی مدال طلای پیكارهای وزن چهارم مسابقات تكواندو آسیا ـ اقیانوسیه را به دست آورد.

غلامزاده در دیدار پایانی «جمیل خوفاش» را با حساب 4 بر 2 شكست داد و پنجمین مدال طلای ایران در تاریخ 30 ساله مسابقات تكواندو آسیا ـ اقیانوسیه را كسب كرد.

پیش از وی، فریبرز عسگری (1992)، بیژن مقانلو، فرزاد زرخش (1996) و یوسف كرمی (2002)، چهار مدال طلای كشورمان را در عرصه این پیكارها به دست آورده بودند.

در پایان مسابقات این وزن، پس از غلامزاده، حریفانی از اردن، ویتنام و چین تایپه عناوین دوم و سوم مشترك را كسب كردند.

گفتنی است در پایان مسابقات وزن سوم كه با حذف مهدی زاده نماینده‌ی كشورمان همراه بود، كره‌ی جنوبی، چین تایپه، لبنان و ویتنام عناوین اول تا سوم را به دست آوردند.در پایان پیكارهای روز سوم، كره‌ی جنوبی با 5 مدال طلا در صدر قرار دارد و قهرمانی خود را مسجل كرد. پس از كره، ایران (یك طلا، دو نقره)، تایوان (دو نقره ـ یك برنز)، اردن و چین (1 نقره) عناوین بعدی را در اختیار دارند.

تحریم مسابقات كشتی جام تایتان آمریكا؛

خادم، درستكار و قنبری در جام اوماخانوف

فدراسیون كشتی به دنبال هتك حرمت عتبات عالیات و اماكن مقدس مذهبی عراق از سوی نیروهای اشغال‌گر آمریكایی، از اعزام تیم‌های ملی كشتی آزاد و فرنگی به جام تایتان آمریكا خودداری كرد.

در جلسه‌ی كمیته‌ی فنی عصرشنبه فدراسیون كشتی، علاوه بر تصمیم فوق، مقرر شد، مجید خدایی در وزن 84 كیلوگرم به مسابقات لایپزیك اعزام شود و امیررضا خادم، پژمان درستكار و فریدون قنبری نیز در همین وزن در مسابقات جام اوماخانوف روسیه شركت كنند.

كمیته‌ی فنی گزینش نفر منتخب این وزن برای حضور در رقابت‌های المپیك آتن را به آینده موكول كرد.

همچنین در وزن 55 كیلوگرم، محمد اصلانی جهت ادای پاره‌ای از توضیحات به فدراسیون كشتی فراخوانده شد كه پس از ارایه‌ی توضیحات كمیته‌ی فنی در خصوص وی تصمیم‌گیری خواهد كرد.