تبیان، دستیار زندگی
احسان حدادی، قهرمان و ركورددار پرتاب دیسك ایران و آسیا، بار دیگر ركورد این ماده را بهبود بخشید و در میان قهرمانان....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حدادی ركورد آسیا را شكست

احسان حدادی قهرمان پرتاب دیسک ایران

احسان حدادی، قهرمان و ركورددار پرتاب دیسك ایران و آسیا، بار دیگر ركورد این ماده را بهبود بخشید و در میان قهرمانان جهان و المپیك به عنوان قهرمانی دست یافت.

به نقل از ایسنا، مسابقه‌های گرندپری هلند موسوم به FBK- GAMES عصر امروز (شنبه) در این كشور برگزار شد و بار دیگر احسان حدادی به موفقیتی بی‌نظیر دست یافت.  وی در این رقابت‌ها كه "ویرجیلیوس الكنا" قهرمان جهان و المپیك از لیتوانی، "گرد كانتر" قهرمان جهان در سال 2007 از استونی و دیگر پرتابگران برتر دنیا حضور داشتند، نه تنها به عنوان قهرمانی دست یافت، بلكه ركورد آسیا را هم بهبود بخشید.

حدادی در این رقابت پرتاب نخست خود را با ركورد 68 متر و 28 سانتی متر آغاز كرد. همین ركورد یك ركورد جدید برای آسیا محسوب می‌شد؛ چراكه ركورد پیشین آسیا 67 متر و 95 سانتی‌متر و در اختیار خودش بود.

وی در پرتاب دوم خود بار دیگر این ركورد را بهبود بخشید و به حد نصاب 68 متر و 52 سانتی‌متر دست یافت. این هم ركورد جدید آسیا و هم ركورد برتر مسابقات محسوب می‌شد كه به قهرمانی او منجر شد. حدادی در ادامه این رقابت، پرتاب سومش خطا شد. پرتاب چهارم او نیز 65 متر و 25 سانتی‌متر بود. وی در پنجمین‌بار به ركورد 61 متر و 6 سانتی‌متر دست یافت. پرتاب ششم او هم خطا شد.

اما در كنار او گرد كانتر از استونی كه مدال طلای جهان را در كارنامه خود دارد، با ركورد 68 متر و 25 سانتی‌متر دوم شد. ویرجیلیوس الكنا، قهرمان المپیك آتن از لیتوانی، هم با ركورد 66 متر 82 سانتی‌متر در مكان سوم ایستاد.

حدادی: ترس شكست را در نگاه حریفانم می‌دیدم

احسان حدادی در جمع بهترین ها

احسان حدادی شنبه شب پس از قهرمانی در مسابقه‌های گرندپری هلند موسوم به FBK- GAMES و شكست حریفان نامدارش گفت: به همه‌ی دنیا نشان دادم كه برای كسب مدال در بازی‌های المپیك آماده می‌شوم.

قهرمان وركورددار پرتاب دیسك ایران و آسیا در گفتگو با ایسنا، اظهار كرد: مسابقه‌ی بسیار خوبی برای من بود. هم در پرتاب اول و هم در پرتاب دوم ركورد آسیا را توانستم بشكنم.

وی ادامه داد: در پرتاب دوم كفش‌ام پاره شد و دیگر نتوانستم در پرتاب‌های بعدی خوب كار كنم. در پرتاب آخر بود كه لنگه‌ی كفش یكی از ورزشكاران را گرفتم و با آن پرتاب كردم. پرتاب آخر من 69 متر و 36 سانتی‌متر شد اما، متاسفانه خطا شده بود و ثبت نشد.

حدادی با تاكید بر اینكه همه‌ی بزرگان پرتاب دیسك دنیا در این رقابت حضور داشتند، یادآور شد: وقتی من پرتاب اول و دوم را انجام دادم همه مبهوت و شگفت‌زده بودند. الكنا و كانتر باورشان نمی‌شد كه من بتوانم آنها را شكست بدهم. وقتی پرتاب دوم را انجام دادم آن قدر در استادیوم شهر هنگلو سرو صدا كردند كه همه را تحت تاثیر گذاشته بودند. در حقیقت دیروز من استادیوم را روی سرم گذاشته بودم.

قهرمان وركورددار پرتاب دیسك ایران و آسیا با بیان اینكه من ترس شكست را در نگاه حریفانم می‌دیدم، خاطرنشان كرد: مسابقه‌ی بسیار بزرگی بود. درست است كه در قالب گرندپری برگزار می‌شد اما، همه آمده بودند تا بدانند چند مرده حلاج‌اند. همه آمده بودند خود را پیش از المپیك محك بزنند.

وی در ادامه به خبرنگار ایسنا گفت: در این رقابت تنها یك ایرانی آن هم كسی كه دانشجوی این شهر است، در كنار من بود و من را تشویق می‌كرد كه از او تشكر می‌كنم.

حدادی در پایان این رقابت و با كسب عنوان قهرمانی شش هزار دلار پاداش گرفت كه شنبه شب طی مراسمی به وی اهدا شد. قهرمان وركورددار پرتاب دیسك ایران و آسیا امروز به مسكو می‌رود تا پس از آن در مسابقه‌های جایزه‌ی بزرگ شهر سوچی شركت كند. مقصد بعدی حدادی هم برلین خواهد بود.