تبیان، دستیار زندگی
مجمع سالیانه فدراسیون والیبال صبح روز شنبه به ریاست احمد ارشدی معاون توسعه، مدیریت و منابع سازمان تربیت بدنی....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سهمیه المپیک را نمی خواهیم

داورزنی رییس فدراسیون والیبال

مجمع سالیانه فدراسیون والیبال صبح روز شنبه به ریاست احمد ارشدی معاون توسعه، مدیریت و منابع سازمان تربیت بدنی برگزار شد.

به نقل از مهر، محمد رضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال در آغاز مجمع با اشاره به عملکرد این فدراسیون طی سال گذشته، گفت: قهرمانی تیم نوجوانان در مسابقات آسیایی و جهانی، عنوان سومی جوانان در جهان، قهرمانی پیکان در مسابقات باشگاه های آسیا و نایب قهرمانی سایپا در رقابت های آسیای مرکزی تنها بخشی از موفقیت های والیبال در سال 86 به حساب می آید.

وی افزود: در سال گذشته به غیر از مسابقات درون استانی حدود هزار مسابقه در قالب رقابت های لیگ برتر، دسته اول و دیگر پیکارهای باشگاهی کشور در رده های مختلف سنی، 100 کلاس مربیگری و چندین دوره آموزش بین المللی برگزار کردیم که همگی نشان از فعالیت های گسترده فدراسیون والیبال دارد.

رئیس فدراسیون والیبال انتخاب زوران گائیچ به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال ایران را یکی از اقدامات اساسی فدراسیون والیبال در سال 86 عنوان کرد و اظهار داشت: تیم ملی والیبال ایران از سال 2002 وارد شیب تند منفی شده بود و بدون توجه به عاقبت کار با نوسانات زیادی آن را دنبال می کرد در حالیکه این مسیر والیبال ایران را از هدف نهایی ما که دستیابی به مدال طلای مسابقات آسیایی گوانجوی چین است، نمی رساند.

وی ادامه داد: برای نزدیک شدن به این هدف نیازمند ایجاد تغییرات اساسی در ساختار کادر فنی و ترکیب بازیکنان تیم ملی بودیم به همین دلیل خرداد ماه سال گذشته پس از بررسی های دقیق و فراوان زوران گائیچ که پیشینه موفقی را دارد، به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال ایران برگزیدیم.

داورزنی به کسب عنوان پنجمی مسابقات قهرمانی آسیا (جاکارتای اندونزی) اشاره کرد و تصریح کرد: انتظار سکونشینی در این رقابت ها به حق نبود. فدراسیون والیبال با توجه به تغییرات گسترده ایجاد شده در ترکیب تیم ملی تنها یک هدف و آن هم راهیابی به مسابقات گزینشی المپیک را دنبال می کرد که در نهایت به آن دست یافتیم.

سقوط چهار پله‌ای والیبال ایران

وی با بیان اینکه صعود به پیکارهای المپیک 2008 چین الزاما در برنامه و اهداف فدراسیون والیبال قرار نگرفته است، تاکید کرد: قهرمانی در مسابقات 2010 گوانجو چین و همچنین راهیابی به المپیک 2012 لندن دو هدف اساسی در برنامه تدوین شده فدراسیون والیبال است با این حال تلاش می کنیم در جریان مسابقات انتخابی ژاپن موفق ظاهر شویم البته امیدواریم شانس با ما یار باشد.

رئیس فدراسیون والیبال که مدیریت باشگاه پیکان را هم بر عهده دارد به انتقادات وارد شده به فدراسیون والیبال طی ماه های گذشته اشاره کرد و گفت: تاکنون طبق برنامه به تمام اهداف خود رسیده ایم با این حال افراد زیادی در رسانه ها به نوعی کم لطفی کرده و با انتقادات مداوم خود ما را محکوم کرده اند که البته همه آنها را بی پاسخ گذاشته ایم تا درعمل درست بودن برنامه و راه خود را ثابت کنیم.

وی با بیان اینکه این گونه شرایط بر خستگی حاصل از زحمات شبانه روزی وی دامن زده است، خاطر نشان کرد: فدراسیون والیبال بر اساس منطق کار می کند و همین گونه هم فعالیت خود را ادامه خواهد داد. برنامه ما از پیش تعیین شده است و تاکنون نیز به همه موارد آن دست پیدا کرده ایم.

داورزنی با اشاره به اینکه موقعیت فعلی والیبال ایران در فدراسیون والیبال آسیا بی سابقه بوده، اظهار داشت: با توجه به اهدافی که داریم برنامه ریزی می کنیم غیر از این هیچ کاری را انجام نخواهیم داد ضمن اینکه فقط در مجمع فدراسیون والیبال پاسخگوی عملکرد خود و نتایج به دست آمده توسط تیم های والیبال ایران در میادین بین المللی هستم.

وی در مورد فعالیت فدراسیون والیبال در بخش بانوان نیز گفت: سال گذشته برای نخستین بار تیم والیبال بانوان ایران را به مسابقات آسیایی اعزام کردیم که عملکرد این تیم مورد رضایت قرار گرفت البته مسئولان آسیایی و جهانی والیبال خواستار گسترش فعالیت های ما در بخش بانوان و در تمام رده های سنی هستند. به نظر می رسد حضور والیبال ایران در هر میدانی باعث اعتبار بیشتر آن رقابت ها می شود.

رئیس فدراسیون والیبال در پایان گفت: حضور فدراسیون والیبال و نماینده داوران، مربیان و بازیکنان این رشته در جمع بهترین های سال 86 ورزش کشور نشان از عملکرد موفق و منطقی فدراسیون والیبال دارد.