تبیان، دستیار زندگی
عابد زاده: فقط با دعوت مهرعلیزاده، به پرسپولیس بر می گردم مصاحبه با احمدرضا عابدزاده همیشه یك حسن دارد. عقاب آسیا در حرفهایش محافظه كاری را دوست ندارد و مثل خیلی ها نمی خواهد نان را به نرخ روز بخورد. بعد از مدتها كه از عابدز...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شرط عابدزاده برای بازگشت به پرسپولیس

عابد زاده: فقط با دعوت مهرعلیزاده، به پرسپولیس بر می گردم

مصاحبه با احمدرضا عابدزاده همیشه یك حسن دارد.

عقاب آسیا در حرفهایش محافظه كاری را دوست ندارد و مثل خیلی ها نمی خواهد نان را به نرخ روز بخورد. بعد از مدتها كه از عابدزاده بی خبر بودیم، بالاخره روز گذشته پای درد دلهای او نشستیم تا از هر دری باعقاب آسیا حرف بزنیم. از احمدرضا در مورد نشستن روی نیمكت مربیگری پرسیدیم تا حضور مجدد در پرسپنولیس. شما هم می توانید این مصاحبه را با ما مرور كنید:

یك واقعیت وجود دارد، شما در این مدت برای تشویق تیم به ورزشگاه نمی رفتید، آن زمان هم مردم شما را در ورزشگاه ها تشویق می كردند؟

- از ترس اینكه كنار این تیم باشم و عده ای برایم دردسر ایجاد كنند. هر بازی كه از من دعوت می شد تا به ورزشگاه بروم و یا در تمرینات حضور پیدا كنم، از آنها عذر خواهی می كردم چون می دانستم بعضی آقایان منتظرند به پرسپولیس برگردم و برایم حاشیه درست كنند. به همین خاطر چند ماه هیچ حرفی نزدم اما امروز به خاطر هواداران حاضر شده ام دوباره به پرسپولیس باز گردم البته اگر باز هم حرف و حدیث های قبلی تكرار شود، مجدداً از این تیم فاصله می گیرم.

حتما ًخبردارید كه بعد از جلسه هفته گذشته سازمان تربیت بدنی، حكم بركناری غمخوار از سوی مهرعلیزاده صادر شد؟

- غمخوار كیست؟ ( احمد رضا سعی می كند از پاسخ دادن به این سوال طفره برود اما اصرارهای ما اجازه نمی دهد.)

او ادامه داد: من در پرسپولیس هیچكاره ام و نمی دانم چه تغییراتی در این تیم انجام می شود. از حاشیه های تیم نیز خبر ندارم كه بخواهم با دلیل و مدرك حرف بزنم. اما برایم جالب است بدانم چه كسی قرار است مدیر عامل پرسپولیس شود.

گفته می شود شجاعی برهان از شانس بیشتری برای احراز این پست بخوردار است، نظرت چیست؟

- این دوست خوبمان را نمی شناسم كه بخواهم در باره حكم ایشان نظر بدهم. به هر حال دو باشگاه پرسپولیس و استقلال زیر نظر مستقیم سازمان تربیت بدنی اداره می شوند و به هر تصمیمی كه آنها بگیرند، باید احترام بگذاریم. همچنین روزنامه هر روز یك مدیر عامل جدید برای پرسپولیس معرفی می كنند. یكی دو روز پیش بود كه از قول غمخوار خواندم. وی می خواهد در پرسپولیس بماند و فردا از قول یكی از دوستان نوشته شده بود حسین كلانی مد نظر می باشد. تا زمانی كه حكم نهایی صادر نشود در باره مدیر عاملی پرسپولیس هیچ نظری نمی دهم و فقط امیدوارم هر تصمیمی گرفته می شود به نفع پرسپولیس باشد.

در این مدتی كه از پرسپولیس دور بودی با عده ای از مدیران پرسپولیس مشكل داشتی. حتی گفته می شد به خاطر حضور

غمخوار در باشگاه، نمی خواهی با باشگاه همكاری كنی. در باره این موضوع چه حرفی داری؟- نمی دانم چه كسی این حرفها را مطرح می كند كه من با غمخوار مشكل دارم. در مدت 2 سالی كه غمخوار مدیر عامل پرسپولیس بود، حتی یك بار هم او را از نزدیك ندیدم كه بخواهم مشكل پیدا كنم. دروغ نگفته باشم یك دفعه كه در خانه بودم، برای عیادت به منزل من آمد و چند دقیقه باهم حرف زدیم. البته در آن چند دقیقه هیچ صحبتی در مورد فوتبال نكردیم. به هر حال من با عده ای در باشگاه پرسپولیس مشكل داشتم اما غمخوار را نمی شناختم كه بخواهم پشت او حرف بزنم. اما امیدوارم هر جایی كه حضور دارد، موفق باشد.

اگر امروز مدیرعامل جدید پرسپولیس انتخاب شود و او نیز عابدزاده را دعوت كند برای مذاكره به دفتر باشگاه بیاید، بازهم برای بازگشت شرط می گذاری؟

- هنوز نمی دانم مدیرعامل جدید چه كسی است، هر زمان كه حكم ایشان در مطبوعات چاپ شود، من نیز نظر نهایی خود را اعلام می كنم. البته مثل بعضی ها نیستم كه بخواهم برای حضور در این تیم شرط بگذارم. البته خدا را شكر هیچ احتیاجی به پول ندارم و یا مثل بعضی ها نیستم كه با چاپلوسی و التماس بخواهم به تیم برگردم. اگر مدیرعامل جدید باشگاه بخواهد به من پیشنهاد دهد، با او جلسه می گذارم و مسایل پشت پرده را فاش می كنم. اگر ایشان ترتیب اثر دهد، بدون هیچ گونه شرطی بر می گردم. در غیر این صورت حضور من در پرسپولیس نمی تواند هیچ كمكی كند. من آدمی نیستم كه بخواهم دروغ بگویم. آنهایی كه از كنار پرسپولیس به پست و مقام رسیده اند را نیز می شناسم و نامشان را فاش می كنم. البته فقط با دعوت مهر علیزاده به پرسپولیس بر می گردم و در حد توان برای این تیم كار می كنم، چون به كار خود اعتقاد دارم و می دانم چه اندازه می توانم به پرسپولیس كمك كنم.

هیات مدیره باشگاه اعلام كرده پیوس از شانس زیادی برای مربیگری در این تیم برخوردار است، نظرت چیست؟

- فرشاد پیوس بچه خوب و با كلاسی است. بدون حاشیه كار می كند. چند سال هم كاپیتان تیم بوده و همه هواداران او را دوست دارند، فرشاد می تواند بهترین گزینه برای حضور در كادر فنی پرسپولیس باشد. من نیز با جان و دل به او كمك می كنم.

شنیدی در گیری قلعه نویی و حجازی به مطبوعات كشیده شد؟

- من نمی دانم چرا آنها با هم درگیر شدند اما می گویم نباید احترام كه پیشكسوت قدیمی فوتبال شكسته شود. حرف من این است كه چرا وقتی كنفدراسیون فوتبال آسیا به حجازی احترام می گذارد یك آدم كم تجربه به راحتی به خود اجازه می دهد به وی بی احترامی كند. من همین جا اعلام می كنم كه حاضرم دست حجازی را ببوسم. هیچ كس حق ندارد به حجازی بی احترامی كند چون او از شخصیت بالایی برخوردار می باشد.

از صعود آذربایجان به لیگ دسته اول با خبری؟

- بله، صعود این تیم را به آقای پروین تبریك می گویم.

گفته می شود علی پروین قصد دارد از تو دعوت كند تا به آذربایجان بروی؟

- فقط می توانم در یك جمله به او تبریك بگویم اما من فقط پرسپولیس را دوست دارم و با احترامی كه برای ایشان قائل هستم، دعوت وی را نمی پذیرم. البته هواداران استقلال را نیز دوست دارم اما پرسپولیس تیم دیگری است. من با سرخپوشان زندگی می كنم.

قضیه كارت مربیگری ات به كجا كشید؟

- برای تكمیل فرم هفته گذشته به فدراسیون رفتم و پرونده ام را فریدون معینی تایید كرد. منتظر بازگشت دادگان هستم تا كارت مربیگری ام را كنفدراسیون آسیا تایید كند.