تبیان، دستیار زندگی
ایا می دانید كه امونیاك معجزه می كند هرگاه هنگام شستن ظروف ، چند قطره آمونیاک درون آن بریزید هرچربی ازظروف بلوری ، چینی، فلزی وغیره پاک می شود ودرضمن آمونیاک به پوست دست نیز درمقایسه با مواد پاک کننده وشیمیایی قوی ، آسیبی نمی رساند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خانه داری مبتکرانه

خانه داری

نكته های اشپزی در مورد پخت گوشت

اگر می‌خواهید گوشت سفت را ترد كنید ، روی همه قسمت های آن مخلوطی از سركه و روغن زیتون بمالید و بگذارید به مدت دو ساعت بماند ، سپس بپزید .

اگر گوشت شما خیلی سفت و تازه است ، روی همه قسمت های آن جوش شیرین بمالید ، بگذارید چند ساعت بماند، سپس قبل از پختن كاملاً بشوئید .

وقتی می‌خواهید گوشت را با زدن چكش یا كارد نرم كنید ، روی آن  آرد بپاشید ،‌این كار از خارج شدن آب گوشت جلوگیری خواهد كرد .

رفع بوی نامطبوع وسایل اشپزخانه

رفع بوی ظروف پلاستیکی:

برای از بین بردن بوی بد ظروف در دار و جعبه های پلاستیك روزنامه مچاله شده را در داخل ظرف قرار داده و در را محكم ببندید و بگذارید تمام شب را به همان حال بماند .

رفع بوی نامطبوع سنگ کنار ظرف شوئی:

با مقداری پوست لیمو ترش یا پرتقال می توان در رفع بوی بد موفق بود .

رفع بوی تخته نان بری:

وقتی گوشت ماهی و یا سبزیجات بودار را روی تخته نان بری خورد می كنید بوی آنها را به خود جذب می كند برای از بین بردن بوی پیاز , سیر و یا ماهی یك لیمو ترش را از وسط نصف كرده روی سطح تخته بمالید و یا آنكه خمیری از جوش شیرین و آب درست كرده و روی تخته گذاشته سپس آب بكشید .

شستشوی پرده های سفید

برای این که پرده های توری و سفید را بشویید بهتر است ازسفید کننده ها استفاده نکنید. این باعث می شود  تا آن ها کدر شوند . بهترین راه این است که کمی جوش شیرین را به پودر لباس شویی اضافه کنید تا پرده ای سفید داشته باشید واگرمدت زمان زیادی می گذرد که پرده هایتان را نشسته اید قبل ازاین که آنها را با پودر شستشو دهید ، آن را با آب بشویید تا خاک آنها گرفته شود و پرده هایتان چرک مرده نشوند .

مبارزه با حشرات موذی منزل

سوسك:

بهترین وسیله اسید بودیك است كه به صورت كریستالهای كوچك می باشد قبل ازاستفاده باید محلول های مورد نظر را با حشره كش سم پاشی كنید این عمل را چند هفته متوالی انجام دهید تا كاملاً ازبین بروند .

تارعنكبوت:

برای برداشتن تار عنكبوت از سقف یك جوراب را به سر یك چوب قرار دهید و با نوار چسب آن را محكم كنید و سقف را تمیزكنید برای تمیز كردن زیر یخجال هم از این روش استفاده می كنیم .

مورچه:

با ریختن نمك درمحل حركت ، مورچه حركت خود را در آن محل متوقف می كند ازحشره كش و پودرهای ضد مورچه نیز    می توان استفاده نمود به صورتی كه آنها را در مسیر حركت آنها می ریزیم و بعد از سه روز محل را با جارو برقی تمیز       می كنیم.

بید:

از ورقه های آماده ضد بید برای كمد لباس می توان استفاده نمود و یا از مواد ضد بید كه به صورت گلوله های كوچك ریز وجود دارد در بین پتوهای پشمی استفاده نموده و یا كمی از نفتالین استفاده می نمائیم .

منبع: سایت حوزه علمیه نرجس

مقالات مرتبط

چگونه خانه خود را تمیز کنیم

مصرف مواد منجمد فریزری

نکات مهم در آشپزی

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.