تبیان، دستیار زندگی
محمدی با درایت ملی پوش شد غلامرضا محمدی با پشت سرگذاشتن حسین رنگرز، به عنوان كشتی گیر منتخب مسابقات انتخابی تیم ملی كشتی آزاد در وزن 55 كیلوگرم برگزیده شد. محمدی كه پیش از دیدار با رنگرز، مقابل بابك نورزاد دارنده مدال نقره ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

انتخاب المپیكی های كشتی و خداحافظی جدیدی

محمدی با درایت ملی پوش شد

غلامرضا محمدی با پشت سرگذاشتن حسین رنگرز، به عنوان كشتی گیر منتخب مسابقات انتخابی تیم ملی كشتی آزاد در وزن 55 كیلوگرم برگزیده شد.

محمدی كه پیش از دیدار با رنگرز، مقابل بابك نورزاد دارنده مدال نقره كشتی آزاد جهان در سال 2001 به پیروزی سه بر صفر رسیده بود، در مقابل رنگرز نیز پیروزی خود را تكرار كرد و با حساب سه بر دو بر حریف مازندرانی خود چیره شد. محمدی كه دارنده چهار مدال نقره و برنز كشتی آزاد جهان است در حالی به عنوان كشتی گیر برتر مسابقات انتخابی در وزن 55 كیلوگرم دست یافت كه محمد اصلانی، محمد رضایی و مجید رودباری سه كشتی گیر مطرح سبك وزن در رقابت های انتخابی حاضر نشدند.

خدایی هم المپیكی شد

مجید خدایی با شكست پژمان درستكار به عنوان ملی پوش وزن 84 كیلوگرم ایران در آتن شد. در دیدار نهایی رقابت های وزن 84 كیلوگرم انتخابی تیم خدایی دارنده مدال برنز كشتی آزاد جهان در سال 2002 توانست مقابل درستكار دارنده دو مدال طلای كشتی آسیا به پیروزی سه بر دو برسد و به عنوان ملی پوش كشتی آزاد ایران جواز حضور در المپیك 2004 آتن را به دست آورد.

خدایی كه دو مدال طلای جوانان جهان را نیز در كارنامه خود دارد، در سه سال گذشته به طور مستمر ملی پوش كشتی ایران در رقابت های جهانی بوده است.

بازگشت حاجی زاده به اوج

حساس ترین دیدار رقابت های كشتی آزاد انتخابی تیم ملی با برتری مطلق مهدی حاجی زاده پایان یافت. در آخرین دیدار از رقابت های انتخابی تیم ملی در وزن 74 كیلوگرم مهدی حاجی زاده قهرمان كشتی  آزاد جهان در سال 2002 توانست در دیدار با هادی حبیبی نمایش خیره كننده ای داشته باشد و با یك كشتی حساب شده، هادی حبیبی نفر چهارم كشتی جهان در سال 2003 را با شكست سنگین مواجه سازد. حاجی زاده در این پیكار با كلكسیونی از فنون زیبا و دیدنی و با حساب 9 بر صفر حبیبی را شكست داد و برای تماشاگران حاضر در سالن شهدای هفتم تیر خاطره ای خوش از كشتی مقتدرانه خود برجای گذاشت به این ترتیب فنی ترین كشتی گیر جهان در سال 2002 و دارنده مدال طلای كشتی آزاد جهان به عنوان ملی پوش كشتی ایران در المپیك آتن شناخته شد تا با حفظ شرایط آرمانی خود به طلای المپیك بیندیشد. حاجی زاده قبل از دیدار با حبیبی از سد مهدی برائتی، محمدباقرعالی و علیرضا بهابسته گذشته بود. این كشتی گیر مازندرانی در رقابت های انتخابی تیم ملی نشان داد كه به روزهای اوج خود بازگشته است و می تواند حرف های بسیاری درالمپیك آتن برای گفتن داشته باشد.

جوكار المپیكی شد

مسعود مصطفی جوكار با پیروزی بر بهنام طیبی خود را به عنوان ملی پوش وزن 60 كیلوگرم كشتی آزاد ایران معرفی كرد. در دور چهارم رقابت های انتخابی تیم ملی كشتی آزاد و در رقابت های وزن 60 كیلوگرم مسعود مصطفی جوكار ملی پوش كشتی ایران در جام جهانی باكو توانست با نتیجه 6 بر 4 مقابل طیبی به پیروزی برسد. جوكار پیش از غلبه بر طیبی، توانسته بود مراد محمدی قهرمان آسیا را با نتیجه 3 بر یك شكست دهد، در دور دوم بیژن چنگیزی فر را با نتیجه 5 بر 4 از پیش رو بردارد و مهدی حسین رضایی را نیز با حساب 6 بر 3 شكست دهد. به این ترتیب مسعود مصطفی جوكار بدون شكست در مسابقات انتخابی تیم ملی كشتی آزاد ایران به عنوان ملی پوش وزن 60 كیلوگرم معرفی شد.

حاجی زاه، برائتی را هم مغلوب كرد

مهدی حاجی زاده موفق شد مهدی برائتی كشتی گیر قدرتمند و جنگنده تهرانی را شكست دهد. در دور سوم مسابقات حاجی زاده در یك كشتی حساب شده برابر برائتی به پیروزی 4 بر 2 دست یافت. به این ترتیب سرنوشت ملی پوش وزن 74 كیلوگرم ایران در المپیك 2004 آتن به دیدار حساس حاجی زاده و حبیبی موكول شد. حبیبی كه در دور سوم رقابت های انتخابی تیم ملی با استراحت مواجه بود، همانند حاجی زاده بدون شكست مسابقات را ادامه دارد و بهابسته را نیز با نتیجه 4 بر صفر شكست داد. بهابسته، محمدباقرعالی كشتی گیر جویباری را با نتیجه نزدیك 6 بر 5 مغلوب كرد.

خداحافظی جدیدی از كشتی

عباس جدیدی قهرمان سابق كشتی آزاد جهان، از دنیای كشتی قهرمانی خداحافظی كرد. نایب قهرمان المپیك آتلانتا و دارنده مدال طلای كشتی آزاد جهان در حاشیه مسابقات كشتی آزاد انتخابی تیم ملی از دنیای كشتی قهرمانی خداحافظی كرد. در مراسم خداحافظی جدیدی كه توسط فدراسیون كشتی انجام شد، منصور برزگر قهرمان سابق جهان و سرمربی تیم ملی كشتی آزاد و محمود ملاقاسمی پیشكسوت كشتی و قهرمان سابق كشتی جهان هدایایی را به جدیدی اهدا كردند. جدیدی در میان تشویق شدید تماشاگران حاضر در سالن شهدای هفتم تیر از دنیای قهرمانی كشتی خداحافظی كرد.