تبیان، دستیار زندگی
رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در تازه‌ترین افشاگری‌ خود از نقش دخالت دولت فرانسه در جنگ تحمیلی که به طرفداری از صدام معدوم و تلاش برای مجهزكردن عراق به سلاح هسته‌ای صورت گرفته بود پرده برداشت. به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ب
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فرانسه و تجهیز صدام به سلاح هسته‌ای

فرانسه و تجهیز صدام به سلاح هسته‌ای

تازه‌ترین افشاگری‌ از نقش دولت فرانسه در جنگ تحمیلی

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در تازه‌ترین افشاگری‌ خود از نقش دخالت دولت فرانسه در جنگ تحمیلی که به طرفداری از صدام معدوم و تلاش برای مجهزكردن عراق به سلاح هسته‌ای صورت گرفته بود پرده برداشت.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد سردار باقرزاده با استناد به «سند شماره ‌53/4/2099/د مورخ ‌20/4/1987 میلادی» كه در دفتر وزارت دفاع رژیم ساقط ‌شده بعثی به ثبت رسیده است اظهار داشت: عدنان خیرالله طی نامه‌ای خطاب به دفتر ریاست جمهوری وقت عراق (صدام معدوم) مشروح گزارش خود را با «فیلیپ روندو» كه به عنوان مشاور نخست‌وزیر فرانسه از عراق دیدار كرده بود ارایه می‌نماید تا به اطلاع صدام معدوم برسد.

صدام و ژاک شیراک در حال بازدید از مراکز هسته ای فرانسه

(صدام و ژاک شیراک در حال بازدید از مراکز هسته ای فرانسه)

براساس این سند،«فیلیپ روندو» با تحسین اقدامات رژیم صدام معدوم در مقابله با نیروهای ایرانی،شادمانی خود را ابراز داشته،آن را منطبق با ایده «ژنرال میرلاندا» رییس ستاد ارتش فرانسه به هنگام سفر وی در ماه جولای به عراق برمی‌شمارد و تمایل خود را جهت آگاهی از اقدامات آتی عراق در سوسنگرد یادآور می‌شود كه متقابلا عدنان خیرالله ضمن تأكید بر فعالیت‌های مهندسی عراق، نگرانی خود را از جنگ آب نیروهای ایرانی ابراز داشته، آمادگی خود را برای عمل به توصیه‌های ژنرال «بوفر» فرانسوی اعلام می‌دارد.

براساس این سند،پروفسور«فیلیپ روندو» ضمن اشاره به مجموع جلسانی كه در ستاد ارتش فرانسه برای چگونگی مقابله با تحركات نیروهای ایرانی داشته از اندیشه بكارگیری قایق‌های فنری با خاصیت ارتجاعی یاد می‌كند كه متقابلا عدنان خیرالله از اطلاعات انبوهی كه آمریكایی‌ها از طریق عكس‌های ماهواره‌ای در اختیار عراق قرار داده‌اند یاد می‌كند و از فیلیپ روندو درخواست راهنمایی می‌نماید كه در پاسخ وی، فیلیپ روندو با تأكید بر ضرورت اشغال شهرهای ایران و حفظ آن بر اهمیت شهر آبادان و ضرورت اشغال آن در ابعاد تاریخی، نظامی، سیاسی و روانی تأكید می‌ورزد.

سردار باقرزاده با پرده‌برداری از این سند یادآور شد: بر اساس سند مورد اشاره، فیلیپ روندو از نقش تأثیرگذار خود در "الكی دورسیه" یا هیئت دولت فرانسه یاد می‌كند و مدعی می‌شود: در تأمین هواپیماهای میراژ و موشك‌های «رولاند» برای عراق نقش مفیدی بازی كرده است.

وی همچنین با ابراز نگرانی از عملیات‌های هلی‌برن، نسبت به فرود احتمالی چتربازان ایرانی در پشت خطوط عراق هشدار می‌دهد و اظهار می‌دارد به زودی فرانسه كنفرانسی‌ محدود و محرمانه برای بررسی جوانب جنگ عراق و ایران برگزار خواهند كرد و از عراق نیز برای شركت یك هیئت به عنوان ناظر دعوت به عمل می‌آورد.

وی همچنین از عدم دقت كافی موشك‌های زمین به زمین عراق انتقاد كرد و صراحتا اظهار می‌دارد: ما در فرانسه امكان دست‌یابی شما به سلاح هسته‌ای در فرم بسیار كوچك را مورد بحث و بررسی قرار داده‌ایم و بعد با تأكید بر ضرورت حفظ این اسرار یادآور می‌شود: این مسئله برای اعمال و تحمیل شرط ‌های عراق بر ایران لازم و مؤثر خواهد بود هرچند كه این سلاح كوچك باشد.

در پایان گفت‌وگوی فیلیپ روندو با عدنان خیرالله، مقام فرانسوی با اشاره به ضرورت تعامل عراق با قومیت‌های گوناگون ایرانی اظهار می‌دارد: براساس تحلیل دولتمردان فرانسوی، این جنگ طولانی خواهد شد.

فیلیپ روندو همچنین از آمادگی خود جهت ارسال مجموعه‌ای از كتاب‌هایی كه در خصوص جنگ روانی با زبان انگلیسی و در بریتانیا به چاپ رسیده است برای مسؤولان عراقی خبر می‌دهد.

در پایان این دیدار طرفین برای ادامه ارتباط با استفاده از كلیه وسایل ممكن توافق می‌نمایند.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس كشور با تأكید بر این‌كه كلیه افرادی كه در این پرونده و این سند از آن‌ها نام برده شده است به عنوان جنایتكار جنگی شناخته می‌شوند از وزارت امور خارجه كشورمان و دیگر دستگاه‌های ذیربط درخواست كرد ترتیب تعقیب بین‌المللی این جنایتكاران جنگی را فراهم نمایند.

منبع:سایت راویان