تبیان، دستیار زندگی
نواده‌ی انگلیسی در پایتخت دیوید بكام، كاپیتان تیم ملی انگلستان اعلام كرد رئال مادرید را در انتهای فصل ترك نمی‌كند. هفته‌ی گذشته روزنامه‌های اسپانیایی و انگلیسی از بازگشت بكام به خانه خبر داده بودند. بازیكن پیشین منچستر یونایت...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بكام در رئال می‌ماند

اتحاد خانواده‌ی انگلیسی در پایتخت

دیوید بكام، كاپیتان تیم ملی انگلستان اعلام كرد رئال مادرید را در انتهای فصل ترك نمی‌كند.

هفته‌ی گذشته روزنامه‌های اسپانیایی و انگلیسی از بازگشت بكام به خانه خبر داده بودند.

بازیكن پیشین منچستر یونایتد فصل پرانتقاد و ناامید كننده‌ای را در اسپانیا پشت سر گذاشت. او هم داخل و هم خارج از میدان، مورد انتقاد روزنامه‌ها بود. اما بكام ناامید نشده است و می‌خواهد فصلی دیگر را در پایتخت اسپانیا تجربه كند.

كاپیتان انگلستان به همراه خانواده‌اش به خانه‌ای جدیدی در اسپانیا منتقل شده‌اند.

او در این باره گفت: از حضور در رئال مادرید و زندگی در اسپانیا راضی هستم. یك فصل اینجا بودم و به نظر می‌رسد هنوز كار من این جا به پایان نرسیده است! حمایت هواداران رئال بی‌نظیر بود و می‌خواهم با كامیابی در فصل آینده پاسخ این حمایت‌ها را بدهم.

ویكتوریا آدامز، همسر بكام پس از پشت سر گذاشتن آن دوران بحرانی در مادرید به خبرنگاران گفت: اكنون زمان مناسبی برای فرزندان ما برای سفر به مادرید محسوب می‌شود، این جا شهر جالبی است و مردم فوق‌العاده‌ای دارد. من و دیوید می‌خواهیم در كنار خانواده پیوند محكم‌تری نسبت به گذشته داشته باشیم.

والتر ساموئل با 22 میلیون یورو در مادرید

ستایش خورخه والدانو از خرید بزرگ رئال

سرانجام رئال مادرید بر سر قراردادی پنج ساله با والتر ساموئل مهره‌ی ارزشمند خط دفاعی رم به توافق رسید.

روز پنجشنبه سایت رسمی باشگاه رئال مادرید از خرید مدافع آرژانتینی خبر داد. روز نخست ماه جولای ساموئل به رئال مادرید می‌پیوندد.

هنوز جزییات مالی این قرارداد فاش نشده است، اما رئال مادرید با 22 میلیون یورو چلسی، رقیب سرسخت خود را برای به خدمت گرفتن والتر ساموئل پشت سر گذاشت.

این بازیكن 26 ساله، سال 2000 از بوكاجونیورز به پایتخت ایتالیا سفر كرده بود. خورخه والدانو در مورد شكار تازه گروهش به سایت رسمی رئال مادرید گفت:«بر سر اصول كلی و ابتدایی با رم به توافق رسیدیم و می‌توانیم اعلام كنیم كه سرانجام مدافعی قدرتمند را در مركز خط دفاعی به خدمت گرفتیم.

رئال مادرید بدون به دست آوردن هیچ جامی، این فصل را به پایان برد. خرید ابر ستاره‌هایی نظیر رونالدو، زیدان، فیگو و بكام این بار برای موفقیت گروه مادریدی نقشی نداشتند. پیشتر كارشناسان فوتبال اسپانیا از ضعف خط دفاعی رئال و این كه این تیم برای این منطقه هزینه‌ای صرف نمی‌كند، به شدت انتقاد می‌كردند.

والدانو، ساموئل را مدافع كاملی می‌داند و معتقد است مرد آرژانتینی تجربه‌ی ارزشمندی را به بازیكنان جوان رئال در خط دفاعی منتقل می‌كند: ساموئل با خود كیفیت و تجربه را به رئال مادرید می‌آورد و این به بازیكنان جوان ما كمك می‌كند تا راحت‌تر و بهتر بازی كنند.

لوسیو، بوندس لیگا را ترك نمی‌كند

مدافع برزیلی لوركوزن در بایرن مونیخ

به احتمال فراوان لوسیو، مدافع برزیلی بایرلوركوزن در انتهای فصل به بایرن مونیخ منتقل می‌شود.

روزنامه‌های آلمانی مدت‌ها از جدایی لوسیو و پیوستنش به اینتر یا رئال مادرید خبر می‌دادند. اما این بازیكن برزیلی بوندس لیگا را ترك نمی‌كند.

رینر كالموند، مدیر باشگاه بایر لوركوزن در این باره گفت: بایرن مونیخ علاقه‌ی ویژه‌ای به لوسیو دارد اما اكنون تنها كامیابی در دیدار آخر بوندس لیگا و راهیابی به رقابت‌های اروپایی فصل آینده بیشترین اهمیت را برای ما دارد. هفته‌ی آینده در مورد لوسیو تصمیم نهایی خود را خواهیم گرفت.

بایرن مونیخ برای مدافع برزیلی لوركوزن ‌٥/٧ میلیون پرداخت می‌كند.

خاطرات كهنه‌ی یك بندر قدیمی

دومین جام برای نماینده‌ی اسپانیا

والنسیا با پیروزی دو بر صفر برابر المپیك مارسی در ورزشگاه گوتنبرگ قهرمان جام یوفا شد.

اخراج فابین بارتز توسط پیرلوئیجی كولینا قاضی سرشناس ایتالیایی، كمر مارسی را شكست.

گروه محبوب فرانسوی می‌توانست با قهرمانی در جام یوفا ركوردی جاودانه بیافریند.

آنها می‌توانستند، نخستین تیم فرانسوی این جام لقب بگیرند، اما والنسیا رویای این تیم و هواداران پر شورش را به كابوس تلخی تبدیل كرد. هنگامی كه فابین بارتز با دریافت كارت قرمز در واپسین دقایق نیمه‌ی نخست در حال ترك زمین بود، ناامیدی در سیمای هواداران نگران مارسی نقش بست. اما والنسیا پس از قهرمانی تحسین برانگیز در اسپانیا اكنون جام یوفا را هم به خانه برد. این برای نخستین بار است كه این تیم در یك فصل دو جام را بالای سر می‌برد.