تبیان، دستیار زندگی
نسه و برزیل در دیدار بزرگداشت صدمین سال تاسیس فیفا به تساوی بدون گل دست پیدا كردند .  هر دو قدرت بزرگ فوتبال جهان در این دیدار موقعیت‌های فراوانی را از دست دادند. ستارگان فرانسوی و برزیلی پیراهن بازیكنان فوتبال را در ابت...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شب آرام خطرناك‌ترین مهاجمان جهان


فرانسه و برزیل در دیدار بزرگداشت صدمین سال تاسیس فیفا به تساوی بدون گل دست پیدا كردند .

هر دو قدرت بزرگ فوتبال جهان در این دیدار موقعیت‌های فراوانی را از دست دادند. ستارگان فرانسوی و برزیلی پیراهن بازیكنان فوتبال را در ابتدای قرن بیستم به تن كرده بودند تا به این ترتیب به نوعی صد سال عمر فیفا را به هواداران فوتبال نشان دهند .

از دست دادن فرصت‌های گلزنی توسط خطرناك‌ترین مهاجمان جهان نظیر رونالدو، رونالدینیو، تیری آنری و سیلوین ویلتورد كمی عجیب بود.

برزیل و فرانسه كه قهرمانی در سه دوره‌ی پیشین رقابت‌های جام جهانی را میان خود تقسیم كرده بودند برای بزرگداشت صدمین سال تاسیس فیفا برگزیده شدند. این دیدار در حضور 79344 تماشاگر در پاریس برگزار شد. این تعداد، ركورد استقبال فرانسوی‌ها از دیدارهای ملی را شكست .

فرانسه و برزیل هفته‌های آینده دیدارهای دشوار و سرنوشت سازی را پیش رو دارند فرانسه باید در یورو 2004 به میدان برود و برزیل با آرژانتین، رقیب قدرتمند خود برای راهیابی به مرحله‌ی نهایی رقابت‌های جام جهانی 2006 دیدار می‌كند.

رضایت پریرا از تساوی برابر فرانسه

دیدار دشوار برزیل برابر آرژانتین


كارلوس آلبرتو پریرا، سرمربی برزیل از تساوی بدون گل برابر فرانسه راضی است.

برزیل در بیشتر زمان این دیدار برتر از فرانسه بود. این تیم فرصت بسیار مناسبی را در دقیقه 67 پس از برخورد ضربه روبرتو كارلوس به تیرك دروازه از دست داد.

قهرمان رقابت‌های جام جهانی 2002، دوم جون با آرژانتین در «بلو هوریزونته» دیدار دشواری را پیش رو دارد.

پریرا پس از پایان دیدار برابر فرانسه گفت: البته نتیجه این دیدار تساوی بدون گل بود، اما من چنین احساسی ندارم. برزیل در بیشتر زمان این دیدار، گروه برتر میدان بود. دیدار بسیار خوبی از دو تیم برتر جهان دیدیم. هر دو منظم و با انگیزه بودند .

فرانسه نیز تا چند هفته‌ی آینده برای دفاع از عنوان قهرمانی خود در یورو 2004 به میدان می‌رود. مردان ژاك سانتینی در گروه بیقرار دارند .

نخستین دیدار فرانسه در این تورنمنت روز سیزدهم جون برابر انگلستان است.

فیفا از پیتر ولاپان تقدیر كرد

فیفا، از پیتر ولاپان، دبیركل كنفدراسیون فوتبال آسیا به عنوان یكی از شانزده فرد برگزیده فوتبال جهان، در جریان كنگره‌ی فدراسیون جهانی فوتبال در پاریس تقدیر كرد .

ولاپان كه از 30 سال قبل تاكنون در كنفدراسیون فوتبال آسیا حضور داشته است، به دلیل ایفای نقشی موثر در توسعه‌ی این ورزش در قاره‌ی آسیا، طی 4 دهه‌ی گذشته، تقدیر شد .

وی در این‌باره گفت: بسیار خوشحال و مفتخر هستم كه چنین جایزه‌ای را دریافت می‌كنم. در واقع این جایزه به معنی شناخت تمامی كارهای من در طی 30سال گذشته است كه به منزله‌ی گنجی بزرگ برای من محسوب می‌شود .

ولاپان ادامه داد: سخت‌ترین اوقات ما سال‌های آغازین شكل‌گیری AFCبود كه گروههای مختلفی آن را تشكیل دادند. این موضوع باعث شد تا تمركز ما به روی مسابقات تحت تاثیر قرار بگیرد اما خوشبختانه تمامی آن زمان‌های دشوار را پشت سر گذاشتیم .

دبیركل كنفدراسیون فوتبال آسیا تصریح كرد: با مدیریتی بهتر قادر خواهیم بود تا همگان را به یكدیگر نزدیك كنیم و باعث غرور من است كه نقشی را در ایجاد همبستگی ایفا كرده‌ام .

ولاپان، برگزاری مسابقات جام جهانی 2002 كره و ژاپن را به منزله‌ی یكی از بهترین خاطرات خود دانست و در این‌باره گفت: ما به جهان نشان دادیم كه كره و ژاپن می‌توانند میزبانان مشتركی برای جام جهانی باشند. آنها غرور و افتخار بزرگی را برای آن‌چه كه به منزله‌ی دستاورد ماست كسب كردند .