تبیان، دستیار زندگی
توانایی تشخیص سن افراد مختلف متقاضی خرید سیگار در دستگاههای جدید فروش سیگار در ژاپن.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دستگاههای فروش سیگار در ژاپن سن خریداران را تشخیص می‌دهند

دستگاه فروش سیگار

دستگاههای فروش سیگار در ژاپن برای تشخیص سن قانونی مشتری پیش از عرضه مورد درخواست، چین وچروك دور چشم و میزان سفتی پوست مشتری را می سنجند.

خبرگزاری رویترز از توكیو گزارش داد، سن قانونی مصرف سیگار در ژاپن ‪۲۰‬سال است و به همین منظور قرار است حدود ‪۵۷۰‬هزار دستگاه دیجیتالی فروش سیگار در ژوئیه آینده در سراسر این كشور نصب شود كه تنها به آندسته از افرادی كه به سن قانونی رسیده باشند سیگار عرضه می‌كند.

هاجیم یاماماتو سخنگوی شركت فوجیتاكا در این زمینه گفته است: به محض اینكه مشتری به دوربین دیجیتالی نگاه كند، سیستم تعبیه شده در دستگاه از روی چین و چروك اطراف چشم ، استخوان بندی صورت و میزان شل بودن پوست آن ، سن وسال او را تعیین می‌كند.

وی می‌افزاید این سیستم می‌تواند سن وسال حدود ‪۹۰‬درصد از مشتریان را مشخص كند . ده درصد دیگر نیز كه به خاطر كوتاهی قد، داشتن صورتی بچگانه و یا افرادی كه سن وسال ظاهریشان از سن وسال واقعی شان بیشتر به نظر می‌رسد باید از گواهینامه رانندگی خود برای دریافت سیگار از این دستگاهها استفاده كنند.

سیستم تشخیص سن در دستگاههای یاد شده همچنین قادر است سن وسال افراد را از روی گواهینامه‌های آنان بخواند.

مصرف سیگار در میان افرادی كه هنوز به سن قانونی نرسیده‌اند در ژاپن رو به كاهش است . بر اساس آماری كه وزارت بهداشت این كشور در سال ‪۲۰۰۴‬منتشر كرده است ‪۱۲‬درصد از پسران و ‪۴‬درصد از دختران محصل در سال سوم دبیرستان كه سن وسالشان بین ‪۱۷‬و‪۱۸‬سال است سیگار مصرف می‌كنند.

منبع: ایرنا