تبیان، دستیار زندگی
کارگردان فیلم سینمایی "قرنطینه" آن را اثری آبرومند و شریف توصیف کرد که با سرمایه شخصی و دغدغه بازگشت سرمایه تولید شده است ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

"قرنطینه" با دغدغه بازگشت سرمایه تولید شد

رضا عطاران

کارگردان فیلم سینمایی "قرنطینه" آن را اثری آبرومند و شریف توصیف کرد که با سرمایه شخصی و دغدغه بازگشت سرمایه تولید شده است.

منوچهر هادی درباره اکران فیلم جدید خود گفت: "قرنطینه" ‌قرار بود از اول خرداد به نمایش درآید که شورای صنفی نمایش 25 اردیبهشت را برای آن در نظر گرفت. متاسفانه ما زمان کافی برای تبلیغات نداشتیم و از زمان اکران راضی نیستیم. برای نمایش نوروزی "قرنطینه" هم ما پروانه نمایش نداشتیم. اما خردادماه زیاد زمان مناسب برای اکران فیلم نیست.

وی درباره موضوع "قرنطینه" افزود: فیلم با هزینه شخصی ساخته شده و باید به سوژه‌ای فکر می‌کردم که سرمایه را برگرداند. اگر قرار بود با حمایت دولت یا مشارکتی فیلم می‌ساختم، قطعا به مولفه‌های هنری نیز بیشتر توجه می‌کردم. مخاطب برای من اهمیت ویژه دارد. بنابراین سعی کردم فیلمی آبرومند و شریف بسازم تا با مخاطب ارتباط برقرار و نظر منتقدان را جلب کند.

این فیلمساز جوان ادامه داد: به عقیده من "قرنطینه" تلخ نیست، بلکه لحظاتی لطیف دارد که با احساس مخاطب درگیر می‌شود و با او ارتباط برقرار می‌کند. من موضوع فیلم را با علم به کلیشه‌ای بودن و اینکه در گیشه جواب داده انتخاب کردم. اما در ساخت سوژه از ساختار و ایده نو بهره بردم. "قرنطینه" در نمایش‌های جشنواره‌ای با مخاطب خود به خوبی ارتباط برقرار کرد.

هادی درباره انتخاب بازیگران گفت: ابتدا برای انتخاب بازیگران سعی کردیم از چهره‌هایی استفاده کنیم که به کاراکترها نزدیکتر باشد. سوژه و ساختار فیلم به تنهایی می‌تواند مخاطب را جذب کند. اما بازیگران چهره به این موضوع بیشتر کمک می‌کند. من سعی کردم از بازیگرانی استفاده کنم که مخاطب جنس بازی آنها را دوست دارد و برای انتخاب بازیگران به گیشه اهمیت می‌دادم.

وی که فیلمنامه "قرنطینه" را به صورت مشترک با سعید دولتخانی نوشته، در پایان به مخاطب فیلم خود توصیه کرد: من فکر می‌کنم اگر فیلمی خوب باشد، قطعا مخاطب خود را در زمان اکران پیدا خواهد کرد. یک فیلم خوب با ساختار مناسب در هر فصل و زمانی به نمایش درآید حق خود را می‌گیرد.

"قرنطینه" نخستین ساخته هادی است و از 25 اردیبهشت در گروه سینمایی عصر جدید اکران شده است. فیلم داستان دختر و پسری جوان را روایت می‌کند که دل در گرو یکدیگر دارند، اما برای ازدواج با مشکلات بسیار رو به رو هستند. حمید گودرزی، رضا عطاران، افسانه بایگان، رضا رویگری، خاطره حاتمی و نیوشا ضیغمی در این فیلم بازی کرده‌اند.

منبع : مهر