تبیان، دستیار زندگی
سرمربی تیم ملی والیبال حتی پس از پیروزی مقابل صربستان درصد شانس این تیم را برای موفقیت در مسابقات انتخابی....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گائیچ: از من نتیجه نخواهید

زوران گاییج سرمربی تیم ملی والیبال

سرمربی تیم ملی والیبال حتی پس از پیروزی مقابل صربستان درصد شانس این تیم را برای موفقیت در مسابقات انتخابی المپیک بالا نمی داند.

به نقل از مهر، سرمربی تیم ملی والیبال کشورمان پس از پیروزی 3 بر یک تیمش در دیدار مقابل تیم ملی صربستان در جمع خبرنگاران گفت: حدود دو ماه تمرین مستمر بدون انجان دیدار تدارکاتی، دغدغه فکری بزرگی را برای کادرفنی ایجاد کرده بود طوریکه برگزاری دیدار با تیم ملی صربستان حکم طلا برایمان دارد و نتیجه و تجربه به دست آمده از این بازی نیز به همین اندازه برایمان مهم و با ارزش است.

وی به نقاط ضعفش تیمش اشاره کرد و افزود: دفاع کنار تنها یکی از نقاط ضعفی بود که درجریان بازی کاملا به چشم می آمد. تیم ملی در برخی نقاط دیگر هم با مشکل روبه رواست که باید برای پوشش آنها برنامه ریزی کنیم با این وجود شکست صربستانی ها در بازی دیشب طبیعی بود.

سرمربی تیم ملی والیبال تصریح کرد: تنها 7 یا 8 روز از آغاز تمرینات صربستانی ها می گذرد. در واقع آنها با بدن هایی ناآماده به تهران آمده اند در حالیکه شرایط بازیکنان ایرانی از این بابت کاملا فرق می کند. شکست تیم ملی صربستان غیرمنتظره نبود هر چند که من  از عملکرد شاگردانم در طول 6 گیم رضایت کامل دارم.

گائیچ در مورد علت به کارگیری موسوی عراقی در نقش یک بازیکن قدرتی زن توضیح داد: دلیل خاصی برای این کار نداشتم. موسوی عراقی پیش از این و حتی در ترکیب تیم جوانان هم به عنوان بازیکن قدرتی زن وارد زمین شده و توانایی لازم برای بازی در این پست را دارد با این حال در بازی دیشب این بازیکن را دوباره در پست غیرتخصصی اش محک زدم.

لیگ برتر والیبال در ایستگاه 16

با توجه به دیدار تیم های ملی والیبال ایران  و صربستان و نتیجه به دست آمده از آن، دیدگاه زوران گائیچ نسبت به مسابقات انتخابی المپیک و نتیجه مصاف با حریفان آسیایی و اروپایی در چه جهتی تغییر کرده است؟

سرمربی تیم ملی والیبال در پاسخ به این سوال خبرنگار مهر گفت: از همان آغاز همکاری با فدراسیون والیبال ایران گفتم که شانس کمی برای حضور در المپیک داریم. من برای موفقیت کامل والیبال ایران یک برنامه چهار ساله دادم در حالیکه الان در سال دوم اجرای آن هستیم. بنابراین در مورد پیش بینی نتیجه در بازیهای آینده به هیچ سوالی پاسخ نخواهم داد چون هنوز زمان پاسخ گویی نرسیده است.

وی تاکید کرد: قصد دفاع از خودم را ندارم. تمام هدف من حمایت و دفاع از بازیکنانم است. اظهارنظرهای من و هر کس دیگری در این مقطع زمانی تنها بار مسئولیت بازیکنان را سنگین تر می کند در حالیکه آنها طاقت حمل چنین باری را ندارند. آنچه برایم اهمیت دارد این است که درحال حاضر از روند کار تیمم راضی هستم.

گائیچ در ادامه به لغو سفر تیم ملی مصر برای سفر به تهران اشاره کرد و اظهارداشت: انصراف آنها از انجام این سفر تا حدی قابل پیش بینی بود. دراین زمان از سال معمولا تیم ها خارج از اردو هستند و آمادگی کافی برای سفر و برگزاری دیدارهای تدارکاتی ندارند.

سرمربی تیم باشگاهی "ایس کارا" روسیه خاطرنشان کرد: حضور در لیگ جهانی می تواند تضمین کننده موفقیت والیبال ایران باشد. معمولا دعوت از تیم ها با چنین مشکلاتی همراه می شود که در آن صورت هزینه های صرف شده هم نتیجه ای را در بر نخواهد داشت. اگر والیبال ایران بتواند در لیگ جهانی شرکت کند به واسطه رویارویی مداوم با بهترین های دنیا می تواند خیلی زود پله های ترقی را طی کند.

سرمربی تیم ملی والیبال در مورد زمان اعلام اسامی لیست نهایی این تیم گفت: هر چه دیرتر این کار انجام شود، بهتر است. تا جایی که بتوانم همه بازیکنان را در اردو حفظ می کنم تا بهترین تصمیم را در مورد گزینش آنها بگیریم.