تبیان، دستیار زندگی
خوانندگان مطالب بخش تجارت الکترونیک اطلاع دارند که در این بخش ما به معرفی کتاب یا نرم افزارهای برتر و برگزیده می پردازیم . در این مطلب کتاب مهارتهای شاد زیستن به قلم آقای خسرو امیرحسینی به حضور معرفی می گردد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مهارتهاي  شاد زيستن

مهارتهای شاد زیستن

روانشناسي شادي و سلامت

خوانندگان مطالب بخش تجارت الکترونيک اطلاع دارند که در اين بخش ما به معرفي کتاب يا نرم افزارهاي برتر و برگزيده مي  پردازيم .

در اين مطلب کتاب مهارتهاي شاد زيستن به قلم آقاي خسرو اميرحسيني به حضور معرفي مي گردد. و اما بخشهايي از اين کتاب :

" بي ترديد انسان محور و اصل و اساس همه چيز است و با برخورداري از امتياز خليفه الهي، شان و منزلت معنوي ويژه اي دارد.به دليل همين امتيازات، نسبت به سايرجانداران از برتري خاصي برخوردار بوده و همچنين از توانايي هاي غير قابل وصفي برخوردار است كه برخي از آنها ذاتي و تعدادي نيز اكتسابي هستند.انسان با شكوفايي استعدادهاي بالقوه ي خود و جهت دهي مناسب به آنها، مي تواند به سرمايه اي بي بديل تبديل شده، زندگي پر ازرونق، اميد، نشاط، پويايي، و توام با سازندگي را براي خود و ديگران به طرزي شايسته بوجود آورد.

انسان خلق شده است تا در اين دنيا زندگي كند، از نعمات الهي بهره بگيرد، به عظمت الهي بيشتر پي ببرد و بدرستي بندگي كند.

در واقع آنچه كه زير بنا و نقطه ي آغازين تحقق چنين هدفي است، خواست و اراده و اختيار فطري او براي شناخت بيشتر خويشتن و بهره گيري مناسب تر از قابليت ها، ظرفيت ها و استعدادهاي خداداديش است.اوست كه به همه چيز ارزش مي بخشد و همه چيزبه خاطر اوست كه آفريده شده است. پس كافيست كه به علت و هدف آفرينش موجودات عميق تر انديشيده و ارزش را در حد خودش بشناسيم.

نقاط مثبت خود را تا مي توانيد ملكه ذهنتان كنيد، تا به وسيله تصورات مثبت از خودتان شادي را به زندگيتان به ارمغان آوريد.

آن موقع است كه مي توانيم زندگي پرثمر، جاويدان، پويا و خوشايندي را از او انتظار داشته باشيم. اگر بين توانايي هاي خدادادي او و اين انتظارات تناسب و توازني منطقي ايجاد كنيم، خواهيم ديد كه انتظاري معقول بوده و ايجاد چنين زندگي، خارج از توان او نيست و اگر بخواهد، به طور يقين مي تواند زندگي شاد و سالمي داشته باشد.فقط كافيست كه از داشته هاي خود بهتر بهره گيري كند تا بر اساس آن شادتر زندگي كند.

در اين كتاب سعي شده است برخي از توانايي ها و داشته هاي انسان را احصاء كرده و به طور برجسته عرضه كند. آنگاه در حد ممكن راهكارهاي بهره گيري از آنها را نيز ارائه كرده تا انسان هاي عاقل و با منطق به وسيله ي آنها، براي خود و جامعه، زندگي شاد و لذت بخشي را ترسيم نمايند."

همه انسان ها بنا به اصل تفاوت هاي فردي كه دارند، داراي خلاقيت و نوآوري هستند و نبايد تصور كرد كه خلاقيت منحصر به افراد تيزهوش و با استعداد است.

هدف اين كتاب اين است كه به چند مورد از عواملي كه در شادتر كردن جريان زندگي آدم ها موثر هستند اشاره اي  كرده و بدينوسيله موضوعاتي را براي فعاليت محققين و دلسوزان انسانيت انسان ها فراهم سازد تا در اين زمينه، تحقيقات بيشتري را معمول داشته و ابعاد مختلف و عوامل موثر در شاد زيستن انسان ها را نمايان تر سازند و به اين طريق انسانيت را از گرفتاري جدال و اضطراب و بيماري هاي روحي و رواني خود ساخته برهانند.

- شادي، عبارت است از احساس خوشبختي پايدار در زندگي شخصي، مفيد بودن براي خود و جامعه و تحقق آرزو و رفع نيازهاي عمومي.

- هنر شاد بودن مستلزم توانايي خنديدن به مشكلات در كوتاه ترين زمان ممكن پس از وقوع آنهاست.

- اگر از موفقيت ديگران شاد شويم، از موفقيت خود بيشتر لذت خواهيم برد.

- افسردگي سم مهلك است كه مي تواند بنيان جامعه را دچار خطرهاي جدي كند.

اين كتاب شامل 3 فصل است كه عناوين فصل هاي آن به شرح زير است:

فصل اول: توانايي هاي انسان براي شاد زيستن

فصل دوم: مهارت هاي لازم براي شاد زيستن

فصل سوم: اختلالات رفتاري موثر در شادي

مشخصات كتاب :

نام كتاب: مهارتهاي شاد زيستن

ناشر: انتشارات عارف كامل

تاليف: خسرو اميرحسيني

تعداد صفحات: 274 صفحه

براي تهيه اين كتاب از طريق فروشگاه اينترنتي تبيان كليك كنيد.