تبیان، دستیار زندگی
دیبهشت ماه 1383 نخستین دوره جایزه جهانی هنر و نیایش برگزار می شود نخستین جایزه جهانی هنر و نیایش در دو رشته عكاسی و ادبیات داستانی پایان دی ماه سال جاری در تهران برگزار می شود. در نشست خبری كه دیروز با حضور دست اندركاران این...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار ادبی و هنری 31 اردیبهشت ماه 1383

نخستین دوره جایزه جهانی هنر و نیایش برگزار می شود


نخستین جایزه جهانی هنر و نیایش در دو رشته عكاسی و ادبیات داستانی پایان دی ماه سال جاری در تهران برگزار می شود.

در نشست خبری كه دیروز با حضور دست اندركاران این جایزه برگزار شد، دبیران و اعضاء هیأت علمی عكس و ادبیات داستانی «جایزه جهانی هنر و نیایش» به تشریح برنامه های جایزه مذكور پرداختند.

مهدی ارگانی دبیر بخش ادبیات داستانی، جستجوی جوهره اصلی هنر و باطن گرایی را از اهداف اصلی این جایزه دانست و از این جهت، موضوع آن را با اهمیت تلقی كرد.

اكبر عالمی دبیر عكس جایزه جهانی هنر و نیایش نیز با اعلام اینكه این جایزه وابسته به هیچ گروه و جناحی نیست، گفت: پیروان همه ادیان الهی و همه اقوام و ملل كه به عكاسی علاقه دارند، می توانند در این جایزه سهیم باشند. وی در زمینه داوری جایزه گفت: داوری همواره  برعهده  داورانی از پنج قاره جهان خواهد بود تا دچار حس خودمحوری نشویم. عكاسان برگزیده توسط وب سایت و اینترنت معرفی خواهند شد و تعداد ۲۲۰ عكس در قالب نمایشگاهی به معرض دید عموم گذاشته می شود كه همزمان با آن، مردم دنیا می توانند در گالری عكس وب سایت از این آثار دیدن كنند. وی نیز هدف از برگزاری این جایزه را ستایش و نیایش پروردگار بیان كرد.

آیت قاسم پور دبیر اجرائی جایزه جهانی هنر و نیایش در این جلسه گفت: این جایزه غیر دولتی، خودجوش و حاصل هم اندیشی صاحبنظران و اندیشمندان است. وی افزود: برگزاری این جایزه برای پنج سال برنامه ریزی شده و هر سال دو رشته به آن اضافه می شود. سال اول را به موضوعات عكس و ادبیات داستانی اختصاص داده ایم و سال ۸۴ نیز به دو موضوع شعر و نقاشی اختصاص دارد. به این ترتیب در پایان پنج سال، ده رشته اصلی هنری را خواهیم داشت.

قاسم پور با اشاره به اینكه سایت این جایزه تا ۱۰ روز آینده قابل دسترسی خواهد بود، آثاری را كه برای شركت در این جایزه عرضه می شوند، آثاری دانست كه مضامین معنوی داشته باشند. وی همچنین اشاره كرد: بیشتر جوایز و فستیوال های معتبر دنیا را شناسایی و مورد بررسی قرارداده ایم و با الهام از ساختارهای سازمانی این رویدادها بستر مستحكم و بنیادی برای جایزه جهانی هنر و نیایش پی ریزی شده و امروز شاهد هستیم كه همان مطالعات اولیه زمینه ساز مناسبی برای ترسیم ساختار سازمان یافته شد و امیدواریم توفیق این را داشته باشیم كه یك رویداد خوب و شكوهمند كه برازنده نام مقدس ایران اسلامی باشد، برگزار كنیم.