تبیان، دستیار زندگی
آنگاه که هیچ عقل و منطقی برای نادرست بودن یک مکتب و تفکر پیدا نمی‌شود و آنگاه که تمام ایدئولوگ‌های دنیا خردشان را در برابر آن مکتب بی ارزش و نارسا می‌بینند دست به اهانت می‌زنند. بعید می‌دانم که دنیای اسلام از پخش فیلم 15 دقیقه‌ای یک نماینده پارلمان هل
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اهانت، اسلحه‌ای در برابر عقل

اهانت به اسلام محكوم است

آنگاه که هیچ عقل و منطقی برای نادرست بودن یک مکتب و تفکر پیدا نمی‌شود و آنگاه که تمام ایدئولوگ‌های دنیا خردشان را در برابر آن مکتب بی ارزش و نارسا می‌بینند دست به اهانت می‌زنند.

بعید می‌دانم که دنیای اسلام از پخش فیلم 15 دقیقه‌ای یک نماینده پارلمان هلندی موسوم به «فتنه» -که در توهین به دین مبین اسلام و پیامبر اعظم ساخته شده- بی خبر باشد.

اما چرا توهین؟!

1- چهارده قرن پیش، آن زمان که اعراب در دوران جاهلیت به سر می‌بردند از میان مردم پیامبری با شعار عدالت و دعوت بسوی یگانه مبدا هستی برانگیخته شد تا مردم را از خواب عمیق و زمستانی‌شان بیدار کند. اما این بیداری به مذاق خیلی‌ها خوش نیامد و آنان که در پی تضییع حقوق مردم بودند تا به منافع شخصیشان دست یابند با رسول خدا به مخالفت برخاستند، چرا که پیامبر رحمت شعار برابری و عدالت سر می‌داد و مستضعفان و مظلومان عالم دریافت حقوق خود را در پیروی از پیامبر اسلام می‌دیدند. اکنون نیز پس از گذشت 14 قرن آن کسانی که مخالف برقراری عدالتند از آنجا که اسلام مدافع حقوق مظلومان است آنرا بزرگترین مانع بر سر راه خویش دیده و چون هیچ دلیلی برای رد مبانی اسلام ندارند اهانت را آخرین سلاح خویش در برابر عقل و منطق می‌دانند.

2- تابحال پیش نیامده که انسانهای بی اثر مورد توهین دیگران واقع شوند. اما کسانیکه همیشه در جهان تاثیر گذار بوده و هستند مکرر مورد اهانت حق گریزان قرار می‌گیرند و مسلمانان پیرو آیینی هستند که پس از گذشت 14 قرن نه تنها زنده و تاثیر گذار است بلکه بواسطه آسمانی بودنش برترین مکتب نیز می‌باشد. از این رو منطق بشر هرگز توان رد مبانی اسلام را نداشته و نخواهد داشت.در این شرایط برای دشمنان شاید تنها راه باقیمانده «اهانت» باشد!!!

3- آنچه در سوابق اروپاییان به چشم می‌خورد تحریف دین آسمانی عیسی «علیه السلام» بوده و بیان اینکه علم در تضاد با دین است. و کلیسا پرداختن به علم را مخالف مبانی مسیحیت می‌دانسته و آن زمان که اروپاییان پی بردند که این دین تحریف شده و آمیخته با تفکرات بشر عامل عقب ماندگیشان شده ناگزیر به سرقت علوم دانشمندان اسلامی در جنگهای صلیبی پرداختند. اکنون هم اروپا از درد دیگری رنج می‌برد. درد بی فرهنگی، بی هویتی، ابتذال و عدم تمایل مردم به ازدواج.قطعا برتری محسوس عقاید محکم اسلام در برابر مبانی سست مکاتب بشری برای حامیان آن قابل هضم نیست و شاید این حسادت نیز در شکل گیری این توهین بی پایه و اساس و این بی تدبیری بزرگ بی تاثیر نبوده باشد.

اما بهتر است چاره‌ای دیگر بیندیشید چرا که نتیجه این اعمال غیر انسانی قطعا چیزی نخواهد بود جز تقویت وحدت مسلمانان.

منبع:

به نقل از سایت تحلیلی-خبری انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.