تبیان، دستیار زندگی
ی گویم! مدت ها از احمدرضا عابدزاده بی خبر بودیم، چهره محبوبی كه نام بزرگی در فوتبال ایران دارد و خاطره حماسه سازی هایش هیچ وقت از ذهن جامعه ورزشی خارج نمی شود. عابدزاده هر چند در سكوت به زندگی اش می پردازد اما از مسائلی كه به...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نام مدیر عامل جدید پرسپولیس را می دانم اما نمی گویم!

مدت ها از احمدرضا عابدزاده بی خبر بودیم، چهره محبوبی كه نام بزرگی در فوتبال ایران دارد و خاطره حماسه سازی هایش هیچ وقت از ذهن جامعه ورزشی خارج نمی شود. عابدزاده هر چند در سكوت به زندگی اش می پردازد اما از مسائلی كه به آینده زندگی فوتبالی اش مربوط می شود غافل نیست و این را خودش درلابلای حرفهایش لو داد!

همین كه می گوید: می دانم مدیرعامل جدید پرسپولیس كیست! یعنی از پشت پرده پیگیر قضایاست. خواندن مصاحبه احمد عابدزاده خالی از لطف نیست.

سلام، چه خبر؟

سلام، سلامتی. الحمدلله همه چیز خوب است.

قرار بود فدراسیون فوتبال با كنفدرا سیون فوتبال آسیا برای صدور كارت درجهA مربیگری شما مكاتبه كند؟

بله اقای معینی نامه ای تنظیم كرده اند و آقای دادكان هم پیگیر كار هستند.

پس انگار خبرهایی است كه دنبال كارت مربیگری هستی؟

تا ببینم خدا چه می خواهد.

می گویند كادر مدیریتی پرسپولیس دستخوش تغییر و تحول می شود؟

من كه 2 ماه قبل گفته بودم یك سری تغییرات انجام می شود.

از كجا می دانستی؟

خب دیگر...

غمخوار می رود یا می ماند؟

به احتمال 99 در صد می رود.

چه كسی جایگزین او خواهد شد؟

شرمنده، صبر كنید تا تربیت بدنی اعلام كند.

حالا اگر شما بگویی، چه می شود؟

یك موقع دیدید یك جای كارگیر كرد و طرف مورد نظر یعنی كسی كه الان اسمش را می دانم نیامد!

از قضیه اخراجی های پرسپولیس كه مطلع هستی؟

7 نفر را می گویید؟

بله!

به نظر من یك مربی می تواند20 بازیكنش را عوض كند اما اینكه بگوویچ در آخر فصل باید به استیلی، كریم باقری وامامی فر كه سال ها در فوتبال این مملكت زحمت كشیده اند بگوید اخراج، درست نیست.

كریم یك پسر با شخصیت و یك فوتبالیست بزرگ است. اگر بگوویچ آنها را نمی خواست می آمد و به خودشان می گفت اگر خداحافظی كنید بهتر است یا خودتان بروید تا قضیه علنی نشود. یك زمانی محمد پنجعلی و فرشاد پیوس به این نتیجه رسیدند كه خداحافظی كنند من هم چنین فكری در سر داشتم ولی برای وقتی كه نتوانستم ادامه بدهم كه  متاسفانه مصدوم شدم و ...

اما یك زمانی پروین هم تو و چند نفر دیگر را كنار گذاشت.

قضیه آن اخراج ها فرق می كرد. آمدند سر تمرین امضا جمع كنند كه ما فقط  با فلان آدم به عنوان مدیرعامل كار می كنیم، من زیر برگه را امضا نكردم و گفتم به من چه مربوط است كه انصاری فرد مدیر عامل باشد یا عابدینی، من بازیكن هستم و پای هیچ طوماری را امضا نمی كنم. درمورد این مسائل حرف نزنیم بهتر است.

تیم علی پروین  هم به لیگ دسته اول صعود كرد.

بله. مبارك باشد. امیدوارم درگام های بعدی هم موفق باشند.

اما از یك طرف می گویند او به پرسپولیس برمی گردد؟

به پرسپولیس برگردد كه چه بشود؟!

نمی دانیم، مدیر یا مربی اما می گویند پروین برگردد بهتر است.

آقای پروین شخصیت، بزرگی هستند اما حالا كه تیم دارند به پرسپولیس برنمی گردند!

چرا؟

آذربایجان مال خود پروین است و دیگر كسی نمی تواند پروین را از آنجا بیرون كند. مال سازمان تربیت بدنی هم نیست. پس پروین درتیمی كه مال خودش است و طرفدار هم دارد می ماند و دنبال مشكل و دردسر هم نمی رود.

به نظر شما بگوویچ در پرسپولیس بماند بهتر است یا برود؟

ما اول باید بدانیم استقلال و پرسپولیس تیم های مردمی هستند و90 در صد فوتبال به آنها ربط دارد. با پیروزی و موفقیت استقلال و پرسپولیس مردم خوشحال می شوند و هرگاه این دو تیم دراوج بوده اند، تیم ملی هم روی اوج بوده است. پس این دو تیم همیشه باید با در اختیارداشتن بهترین بازیكنان دراوج باشند اما می بینیم كه فلان مربی می گوید من دارم برای آینده این تیم ها كار می كنم. استقلال و پرسپولیس آینده شان همین امروز است و فردا! منظورم این است همواره باید به دنبال تقویت این دو تیم بود تا سرحال و موفق باشند و فوتبال را گرم نگه دارند اما می بینم كه آقای بگوویچ پرسپولیس را با فولاد اشتباه گرفته و می گوید می خواهم بازیكن بسازم، پدیده رو كنم و ... چه جوری بگویم كه پرسپولیس باید پرسپولیس باشد نه مثل فلان تیم دسته اولی و درجه دومی. بگوویچ 4 سال در اهواز كار كرده و 10 تا بازیكن ساخته، این فولاد هشتم جدول بوده و بعد شده سوم جدول اما قضیه پرسپولیس فرق می كند. اینجا جای بازیكن ساختن نیست. این تیم جای بازیكن ساختن نیست. این تیم مال مردم است و همیشه باید موفق باشد وبرای این موفقیت باید بازیكنان پیشرفت كرده را جذب كند ونهایتاً یكی، دو جوان گمنام رو كند  به اینكه بخواهند 10 جوان بیاورند و2 سال تیم نتیجه نگیرد و اعصاب مردم خرد شود تا شاید 2 سال بعد این جوان ها پیشرفت كردند و بدشانسی هم نیاورند و قهرمان شوند.

درمورد استقلال صحبت كنیم، فهمیدی كه آقای اولیایی دوباره به این باشگاه برگشت و البته مورد انتقاد حجازی قرار گرفت؟

جداً، یك كار مهم با ایشان دارم اما هنوز ندیدمشان! من با 2 نفر كار دارم . یكی، كسی كه زانویم را به  این روز انداخت و یكی دیگرهم آقای اولیایی!

چه كار داری؟

خصوصی است.

از درگیری حجازی و قلعه نویی در مطبوعات با خبر هستی؟

من همین را می گویم آقای حجازی بازیكن و مربی بزرگ این مملكت بوده، كاپیتان تیم ملی بوده، جام جهانی رفته، جام ملت ها بازی كرده، با شخصیت است، از معدود مربیان تحصیل كرده ماست معدود مربیان تحصیل كرده ماست كه وقتی انگلیسی صحبت می كند كیف می كنی و من به شخصه به ایشان خیلی ارادت دارم و مثل آقای حجازی در ایران به اندازه انگشتان یك دست هم نداریم پس نباید به خودمان اجازه توهین كردن به بزرگانی نظیر او را بدهیم. من به قلعه نویی كاری ندارم اما می گویم فوتبالی ها باید حواسشان را جمع كنند. یك سری شهرت طلب غیر فوتبالی می آیند در فوتبال با زرنگی اسم و رسمی به هم می زنند و جیبشان را پر كرده و می روند دنبال پست های دهان پركن! شما در آلمان بكن باوئر را ببین، در ایران هم حجازی مثل اوست، جایگاهش هم مثل او باید باشد اما...

راستی قرار شد زانویت چه زمانی جراحی شود؟

باید كمی وزن زیاد كنم و بعداً جراحی شوم.

بهترین بازیكن این فصل لیگ برتر چه كسی بود؟

باید از تیم پاس كه قهرمان لیگ شد، یك نفر را انتخاب كنیم و ببینیم نظر آقای جلالی چیست؟ هر بازیكنی كه ایشان به عنوان بهترین پاس معرفی كند بهترین كشور هم هست.

نظر شخصی شما كیست؟

مشخص است كه خداداد. اما برانكو می گوید از او بهتر دارم و برای همین به تیم ملی دعوتش نمی كند.

( می خندد) یك زمانی هم مرا تیم ملی دعوت نمی كردند و مربی تیم ملی می گفت پای عابدزاده خراب است. نمی توانست بگوید بهتر از او را دارم اما یك بهانه پیدا كرده بود و مارا كنار گذاشت در حالی كه همه چیز از بالاتر بود. حالا خود خداداد كه پسر نترسی است و قبلاً هم یادم هست مچ چند نفر را گرفته باید بگوید نه من! از لحاظ فنی هیچ كس نمی تواند بگوید خداداد به درد تیم ملی نمی خورد.

پس یك سری مسائل  پشت پرده وجود دارد كه شما نمی خواهی بگویی؟

من شارژ موبایلم دارد تمام می شود. فقط یادت باشد همین هایی كه گفتم را بنویسی تا مجبور به تكذیب نشوم. بیشتر از این هم جایز نیست صحبت كنم.

باشد، كاری ندارید؟

( می خندد) به آقای اولیایی بگو كه كار مهمی دارم.