تبیان، دستیار زندگی
و در دیدار برابر میلان از جهان فوتبال خداحافظی كرد. بی‌تردید باجو یكی از محبوب‌ترین بازیكنان تاریخ فوتبال كشور چكمه‌ای اروپاست. پسر طلایی كالچو باید در خانه‌ی میلان، همان تیمی كه فصل 96 با آن اسكودتو را فتح كرده بود، فوتبال ر...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خداحافظی روبرتو باجو

سرانجام روبرتو باجو در دیدار برابر میلان از جهان فوتبال خداحافظی كرد.

بی‌تردید باجو یكی از محبوب‌ترین بازیكنان تاریخ فوتبال كشور چكمه‌ای اروپاست. پسر طلایی كالچو باید در خانه‌ی میلان، همان تیمی كه فصل 96 با آن اسكودتو را فتح كرده بود، فوتبال را كنار می‌گذاشت. ستاره‌ی برشا در جشن قهرمانی میلان بیگانه و تنها نبود. روبرتو باجو در تمام ورزشگاه‌های كشور ایتالیا دوست داشتنی است. پدیده‌ی دهه‌ی نود فوتبال ایتالیا پس از پایان بیست سال دوران حرفه‌ایش در سن سیرو گفت: لحظه‌ای بی‌نظیر و سرشار از احساس بود. از میلانی‌ها به سبب تشویق‌هایشان قدردانی می‌كنم، این آخرین دیدار من بود.

برشا با نتیجه‌ی چهار بر دو قربانی جشن قهرمانی میلان شد. باجو در این باره گفت: می‌دانم كسانی هستند كه علاقه‌ای به من ندارند. اما عشق این همه هوادار كمك كرد تا با این شرایط كنار بیایم. فكر می‌كنم هیچ راهی بهتر از این برای خداحافظی از جهان فوتبال وجود نداشت.

در سن 18 سالگی عمل جراحی سختی بر روی پای روبرتو باجو انجام شد.این عمل حرفه ستاره برشا را تحت تاثیر قرار داد: من با این زانوها همواره رابطه‌ی دوگانه‌ای میان عشق و نفرت داشتم. این پاها لذت فراوانی به من چشاندند، اما با سپری شدن زمان دردهایشان بیشتر شد و شیوه‌ی دویدنم را خراب كردند. چند تاسف بزرگ در دوران حرفه‌ای‌ام همیشه آزار دهنده‌ بودند. ضربه‌ی پنالتی در دیدار جام جهانی 1994 یكی از آنها است. اما هنگامی كه به گذشته بازمی‌گردم می‌بینم كه پس از بیست سال ،بازنشستگی خود را با لذت فراوانی جشن می‌گیرم، این پیروزی بزرگ برای روبرتو باجو است.

اما وارث باجو كیست؟ ستاره‌ی تیم ملی ایتالیا در جام جهانی 94 در این باره گفت: این انتخاب، كار بسیار دشواری است. فرانچسكو توتی بازیكن بزرگی است، كاسانو هم می‌تواند روزی به ستاره‌ای بزرگ تبدیل شود.