تبیان، دستیار زندگی
از مشكلات  تو در همین سر فصل شروع كنیم . واقعا به صلاحت بود كه با قلعه نویی اختلاف پیدا كنی ؟ چون در حال حاضر و به خاطر نائب قهرمانی استقلال ، هواداران طرفدار قله نویی هستند نمی شد  با سیاست كمی قضیه را فیصله بدهی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

همدانی از اختلاف با قلعه نویی می گوید

از مشكلات  تو در همین سر فصل شروع كنیم . واقعا به صلاحت بود كه با قلعه نویی اختلاف پیدا كنی ؟ چون در حال حاضر و به خاطر نائب قهرمانی استقلال ، هواداران طرفدار قله نویی هستند نمی شد  با سیاست كمی قضیه را فیصله بدهی .

به اعتقاد من قلعه نویی آدم بی تجربه یی است اگر منظور شما از سیاست این است كه مقابل او تعظیم كنم ، مطمئن باشی هرگز این كار را نمی كنم . تا حالا نان بازویم را خورده ام ، پس قلعه نویی چنین انتظاری از من داشته باشد. به هر حال من خیلی برای او احترام قائلم حتی اگر در خیابان او را ببینم احترامش را نگه می دارم . اما باید بداند كه من اصلا آدم چاپلوسی نیستم و مثل برخی ها خود شیرینی نمی كنم . كار من فقط فوتبال است و سعی می كنم هر چه را كه از من می خواهند انجام بدهم تا شرمنده وجدانم نشوم .

جدایی از استقلال فقط مربوط به این قضیه است ؟ با باشگاه هیچ مشكلی نداشتی ؟

به هر حال آنها هم مشكل ساز شدند .

اما خیلی ها اعتقاد دارند جدایی تو فقط مربوط به اختلافت با امیر قلعه نویی است ؟

بگذارید من ازاول همه چیز را توضیح بدهم . من از سال قبل از باشگاه استقلال 2 چك داشتم كه در مجموع 58 میلیون بود . این دو چك مدت دار بودند كه فتح الله زاده آنها را به من داده بود. بعد از 6 ماه یك از چك ها مدتش تمام شد اما آنها نتوانستند پاسش كنند. من هم كه همه پولها را خرج كرده بودم بعد از مدتی مجبور شدم ماهی یك میلیون تراول بدهم . بعد استقلالیها گفتند اگر از اول این فصل به ما بپیوندی ما مشكلاتت را حل می كنیم . در همان زمان قلعه نویی به من گفت " تو در لیست سیاه باشگاه بودی اما من نگهت می دارم " گفتم ممنون " اما به اصغر حاجیلو گفتم آقا من با این مربی نمی توانم كار كنم . مطمئن باشید در طول فصل با او مشكل پیدا می كنم چون از همین اول كارسر من منت گذاشت . به هر حال گفتند بمان و من ماندم . همان اول از باشگاه خواستم تا چكها را نقد كند چون حدود 3 ماه داشتم تراول می دادم. آنها همه اش امروز و فردا می كردند . باشگاه از اول یك برنامه داشت و آن را فهمیدم ، گفتند اگر سهراب بماند چك ستار را نقد نمی كنیم ، فقط رضایتنامه اش را می دهیم كه برود و وگرنه اگر سهراب رفت علاوه بر حفظ ستار چك هایش را پاس می كنیم .

چند ماه گذشت . اما باشگاه اصلا چك ها را نقد نكرد تا اینكه بعد از بازی با پرسپولیس دكتر قریب قول داد در طول فصل چكهایم را پاس كند. من هم چیزی نگفتم فقط خواستم حداقل چك اولی را پاس كند . وقتی رفتم باشگاه پیش آقای منزوی ایشان هم گفتند چكت را نقد می كنیم  اما به یك شرط گفت به این شرط كه 17 میلیون بابت چك اول می دهیم و بابت چك دومی كه 30 میلیون بود به تو ماكسیما می دهیم . قول داد تا یكهفته همه چیز راست و ریست شود . من هم حرفی نزدم و شرایط را قبول كردم .

مشكل اصلی كجا بود؟ را به تعهداتشان عمل نكردند؟ علت خاصی داشت ؟

نمی دانم اما منزوی خیلی به من دروغ گفت چون یك هفته كه نه تا بیست روز دیگر هم خبری از پول و ماكسیما نشد قبل از بازی با پیكان منزوی من را تا ساعت 1 شب بیدار نگه داشت.

یك چك 10 میلیونی آورده بود . من گفتم مگر قرار نشد 17 میلیون بدهید . چون من 7 میلیون هم به سامره بدهكارم . گفت حالا این 10 میلیون را بگیر . 7 میلیون سامره را خودمان می دهیم . اما قبل از بازی با سپاهان و اصفهان معلوم شد همان چك هم وصول نشده . خیلی ناراحت شدم واقعا اعصابم بهم ریخته بود. حتی سر تمرین تیم نرفتم و امیرخان هم با ناراحتی گفت : برگرد تهران اما با پادر میانی حاجیلو و مرفاوی در اصفهان ماندم . همان روز منزوی قرارداد من را داده بود به امیر قلعه نویی تا از من امضا بگیرد این آقا هم مرا صدا زد و گفت : " اگر دوست داری امضا كن وگرنه كه هیچی من هم گفتم :منزوی فقط دروغ می گوید من كه بچه نیستم  . حالا این مسائل به كنار ، آقای قلعه نویی كه در جریان تمام مسائل بود یكبار نگفت كه مشكلت چیست تا حلش كنم . باور كنید به خاطر بدهكاری،مجبور شدم ماشینم را بفروشم تا پول بدهكاران را بدهم . می دانید چطوری 17 میلیون را از باشگاه گرفتم ؟ فقط با فتح الله زاده، قریب، منزوی  و.........در باشگاه جلسه داشتیم گفتم من 30 میلیون را به استقلال می بخشم اما شما این 17 میلیون را هر چه زودتر به من بدهید كه آنها هم دادند . وگرنه نمی توانستم این پول را از آنها بگیرم.

این مشكلات تو با باشگاه است كه زیاد در جدایی تو از استقلال نقش نداشت . خیلی ها می گویند علت اصلی مربوط به مشكلات امیر قلعه نویی است . واقعا اختلافی بین شما وجود داشت ؟

بله همه چیز قبل از بازی با پاس شروع شد. روز بازی او به من گفت ببینم در این دیدار با خداداد چه كار می كنی ؟ من هم مطمئن شدم كه در تركیب اصلی هستم اما در جلسه قبل بازی ، مرا از تركیب گذاشت بیرون . به همین خاطر اعصابم بهم ریخت . چون بعد از بازی با پگاه هم علاوه بر عملكرد مطلوبم برخورد بدی با من داشت .

به هر حال او یك مربی است از طرفی در سیستم كاری قلعه نویی هم اعتراض جایی ندارد . تو باید به عنوان بازیكن تصمیمات او را می پذیرفتی ؟

من باید حقم را می گفتم این سیستم علی اصغری ایشان است قانون می گوید منی كه در یك بازی خوب كار كردم در بازی بعد هم باید فیكس باشم . پس چطور باید از حقم بگذرم نباید بگویم چرا به من بازی نمی دهید ؟

طرز بیان مشكل هم مهم است با اعتراض كه نمی شود حق را گرفت.

من كه در بازی با پگاه عالی بودم چرا باید بازی بعد روی نیمكت بنشینم . البته من اصلا به قلعه نویی اعتراض نكردم كه چرا بازی ام نمی دهید چون اصلا اجازه این كار را ندارم . به هر حال او سر مربی است و تصمیم می گیرد كه چه كسی بازی كند و چه كسی ذخیره باشد ولی من بایستی حقم را می گرفتم . حرف بدی كه نمی زنم .

بعد از اینكه فهمیدی تو را از تركیب اصلی تیم خارج كرده با او حرف نزدی شاید دلیل قانع كننده ای داشت ؟

اعصابم بهم ریخته بود گفتم قضیه را به حاجیلو بگویم بهتر است به او گفتم كه من را از لیست خارج كنید اما ایشان گفتند حالا روی نیمكت بنشین . شاید در نیمه دوم به تو بازی رسید .

گفتم كه اصلا شرایط بازی كردن را ندارم . به هر حال بعد از چند دقیقه تصمیم گرفتم روی نیمكت بنشینم . بعد از گل زود هنگام پاسی ها در نیمه دوم امیر خان برگشت به همه گفت بلند شوید گرم كنید اما من بلند نشدم داد و فریاد كرد كه چرا نشستی ؟ گفتم داد و بیدا د نكن به حاجیلو گفته ام كه بازی نمی كنم . از حاجیلو پرسید او هم گفت راست می گوید . بعد اختلاف اصلی از همین بازی شروع شد.

قبول داری هركس دیگری جای قلعه نویی بود عصبانی می شد چرا قضیه را از اول به خود او نگفتی ؟

چون حواسش معطوف به بازی بود . اگر به خودش می گفتم صد در صد اعصابش می ریخت بهم من خودم كه خیلی ناراحت بودم می دانستم كه اگر به زمین بروم حتما كارت قرمزمی گیرم . می شدم مثل سامره در بازی فصل قبل.

حالا این وسط بیشتر تو ضرر كردی یا قلعه نویی ؟

خب من هم خیلی ضرر كردم . درسته الان هواداران او را دوست دارند اگر فصل بعد همین تیم را نایب قهرمان كند آن وقت ببیند وضع چطور می شود . فصل بعد هیچكس نایب قهرمانی را قبول نمی كند .

نمی شد این مساله بدون اخراج و دعوا به پایان برسد تنها راهش این بود؟

شاید ، من خیلی دوست دارم با عزت و شرف زندگی كنم . هیچ وقت دنبال این نیستم كه با چاپلوسی به یك جایی برسم اما قلعه نویی آدمی است كه دوست دارد بازیكنان جلویش تعظیم كنند ولی من گفتم كه هرگز چنین كاری نمی كنم .

فكر نمی كنی چرا قلعه نویی فقط با تو این رفتار را داشته چرا با سایر بازیكنان این چنین برخورد نكرده ؟

این را از خودش بپرسید اما در مورد بازی كردن و نكردن من حق با اوست . چون او سر مربی است و تصمیم اصلی را خودش می گیرد . ولی هرگز نمی تواند وصله كم كاری به من بچسباند . چرا كه هر وقت من برای استقلال به میدان رفتم ، نمایش خوبی از خودم نشان دادم . در تمرینات هم چهره خوبی بودم . پس تمام این وصله ها یك بهانه است .

روزنامه ها نوشتند كه به تو به خاطر پستت هم با سر مربی مشكل داشتی چون پست اصلی ات هافبك دفاعی است اما در بعضی از بازیها به عنوان مدافع آخر بازی می كردی این مشكل ها واقعا وجود داشت ؟

همه چیز برمی گردد به بازی با فولاد در این دیدار كه من به خاطر خطای پنالتی روی كعبی از زمین اخراج شدم امیر قلعه نویی آخر بازی به من هیچ چیز نگفت . من چند بار می خواستم به او بگویم كه كه در پست مدافع آخر بازی نمی كنم تا اینكه بعد از حدودا دو ماه یك جلسه اجازه نداد تمرین كنم نشستیم و حرف زدیم . گفت چرا  در بازی با فولاد اخراج شدی ؟ گفتم امیر خان شما چه فكری می كنی بعد مساله درگیری با نوازی را وسط كشید كه چرا با او درگیر شدی . گفت اگر دوباره تكرار شود با تو برخورد می كنیم و این حرف ها اگر قرار بود به همه به یك چشم نگاه كند ، نوازی كه خیلی بیشتر از من دعوا كرده چرا به او اصلا چیزی نمی گوید؟

به هر حال من گفتم اگر می خواهی من از تیم بروم حرفی نیست وگرنه دیگر در پست دفاع بازی نمی كنم . بعد گفت مشكلی نیست دیگر در دفاع نمی گذارمت . اما بعد از مصدومیـت خرمگاه دوباره از من خواست كه در این پست بازی كنم . من هم در جواب گفتم. شرمنده  من مدافع نیستم .

جدا از این مساله تو در 15 دقیقه ای كه مقابل استقلال اهواز بازی كردی خوب بودی اما در بازی آخر مقابل پگاه دوباره نیمكت نشین بودی این علت خاصی داشت ؟

من خودم هم باورم نشد . چون قبل از بازی مرا همراه چند نفر دیگر صدا زد و گفت باید این بازی را ببریم فكر می كردم در تركیب اصلی باشم اما ورق برگشت و مرا از تركیب گذاشت بیرون . از كادر فنی پرسیدم چرا این كار را كردید كه گفتند امیر خان دستور داده تركیب تیم تغییر نكند . من هم اعتراض كردم . قبل از شروع بازی به آقای جویباری گفتم كه بعد از این بازی تسویه حساب می كنم .

قراردادت كی تمام می شود ؟

بعد از جام حذفی تمام است . به دكتر قریب هم گفتم كه دیگر در تمرینات شركت نمی كنم . ایشان گفتند حالا برای بازی با تیم مریوان تیم را همراهی كن تا همین هفته با هم صحبت كنیم . من هم قبول كردم اما فردای همان روز از باشگاه زنگ زدند كه قلعه نویی خواسته تا دیگر سر تمرین نروم از همین جا می گویم تا زمانی كه او مربی استقلال باشد من در استقلال نمی مانم.

این وسط چقدر ضرر كردی ؟

زندگی كه تمام نشده و هنوز هم ادامه دارد . حالا استقلال نشد می روم یك تیم دیگر . گر چه دوست ندارم از این تیم جدا شوم اما با وجود این شرایط دیگر جایی در استقلال ندارم . پس بروم بهتر است . فقط من از دست باشگاه هم خیلی ناراحتم  آنها علاوه بر اینكه به من كمك نكردند مرا به حاشیه و بیراهه كشیدند . البته یكسری افراد هم دور و بر تیم بودند كه نمی خواستند من در این تیم بمانم . بالاخره سرنوشت این بود كه از استقلال بروم . منتظرم تا جام حذفی تمام شود.