تبیان، دستیار زندگی
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در مورد زمان اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد گفت: نتایج کنکور کارشناسی ارشد 87 دانشگاهها و موسسات آموزش عالی اواخر هفته آینده از سوی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نتایج کنکور کارشناسی ارشد 87 در اواخر هفته آینده اعلام خواهد شدآرشیو شد

نتایج کنکور کارشناسی ارشد 87 در اواخر هفته آینده اعلام خواهد شد

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در مورد زمان اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد گفت: نتایج کنکور کارشناسی ارشد 87 دانشگاهها و موسسات آموزش عالی اواخر هفته آینده از سوی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد.

وی تعداد کل ثبت نام کنندگان در آزمون ارشد را 531 هزار و 766 نفر عنوان کرد و گفت: نسبت به سال گذشته که این تعداد 470 هزار نفر بود در حدود 50 هزار نفر یعنی 10 درصد به میزان ثبت نام کنندگان اضافه شده است.

سازمان سنجش آموزش کشور برای این آزمون 571 هزار و 256 کارت ورود به جلسه صادر کرد که از این تعداد 279 هزار و 889 کارت مربوط به خواهران و 291 هزار و 367 کارت مربوط به برادران بود.

مدیر کل دفتر گسترش آموزش عالی نیز از تثبیت پذیرش 40 هزار نفری دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد در کنکور 87 خبر داد و گفت: این ظرفیت شامل تمامی دانشگاههای دولتی، پیام نور و غیرانتفاعی به جز دانشگاه آزاد اسلامی می شود.

وی افزود : تا پایان هفته اعلام ظرفیت از سوی دانشگاههای وزارت علوم برای دوره کارشناسی ارشد به اتمام می رسد و لیست ظرفیتهای کنکور کارشناسی ارشد که باید در دفترچه راهنمای کنکور اعلام شود، تکمیل می شود. کلیه رشته های بین رشته ای که طی 2 سال گذشته درخواست تأسیس را از دفتر گسترش داشتند نیز در دفترچه راهنمای کنکور کارشناسی ارشد 87 درج می شوند.

مدیر کل دفتر گسترش آموزش عالی گفت: 35 تا 36 هزار نفر از ظرفیتهای کارشناسی ارشد 87 از طریق کنکور و 4 تا 5 هزار نفر نیز از طریق آئین نامه استعدادهای درخشان پذیرش می شوند.