تبیان، دستیار زندگی
در صورت تایید هیئت رئیسه ووشو و شورای المپیک آسیا، مدال های ووشو در بازی های آسیایی افزایش می یابد....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

موافقت اتحادیه ووشو با پیشنهاد ایران

پنجمین سهمیه المپیک برای ووشو

در صورت تایید هیئت رئیسه ووشو و شورای المپیک آسیا، مدال های ووشو در بازی های آسیایی افزایش می یابد.

به نقل از مهر، کمیته فنی اتحادیه ووشو آسیا شنبه شب به ریاست "چن گورنگ" در ماکائو تشکیل جلسه داد که طی آن تصمیمات مهمی در خصوص ارتقا این رشته ورزشی در سطح قاره کهن اتخاذ شد. یکی از موارد مطرح در این نشست بررسی پیشنهاد ایران مبنی بر افزایش مدال های رشته ورزشی ووشو در بازیهای آسیایی بود که با موافقت اعضا اتحادیه ووشو آسیا روبه رو شد.

براین اساس مقرر شد در بخش سانشو بانوان اوزان 48- و 52- به مجموع اوزان پیشین رقابت ها افزوده شود و در بخش تالو نیز دو سری اجرای فرم در مجموع برنامه های ووشو کاران قرار گیرد. بدین ترتیب در صورت موافقت هیئت رئیسه ووشو و شورای المپیک آسیا از دوره آتی بازیهای آسیایی تعداد مدال ها این رشته ورزشی به 15 عدد افزایش می یابد.

پیشنهاد فدراسیون ووشو ایران درحالی مورد موافقت اتحادیه ووشو آسیا قرار گرفت که سال ها بود از سوی کشورمان پیشنهادهایی مبنی بر افزایش تعداد مدال های این رشته ورزشی مطرح شده بود.

از دیگر تصمیمات مهم نشست اتحادیه ووشو آسیا افزوده شدن بخش نونهالان به مسابقات ووشو قهرمانی جوانان آسیا در دوره آینده بود که در فیلیپین برگزار خواهد شد. براین اساس در مسابقات آتی جوانان آسیا، نونهالان در بخش تالو فرم چانگ چوان و سلاح ها به رقابت در کنار جوانان ووشوکار این قاره خواهد پرداخت.

همچنین مبارزه در وزن 80- کیلوگرم بخش تالو به مسابقات ووشو قهرمانی جوانان آسیا افزوده می شود و سهمیه هر کشور برای حضور در این رقابت ها در بخش تالو شش پسر و شش دختر در هر رده سنی و در بخش سانشو پنج پسر و پنج دختر در هر رده سنی خواهد بود.

در نشست شنبه شب اتحادیه ووشو آسیا همچنین مقرر شد برای اولین بار در بازی های داخل سالن آسیا در سال 2009 که در ویتنام برگزار خواهد شد، سانشو کاران بانوان در7 تا 8 وزن به رقابت بپردازند.

نشست آتی اتحادیه ووشو آسیا سال آینده در حاشیه مسابقات جهانی ووشو برگزار خواهد شد. میزبان این مسابقات اندونزی است.

محمد پورغلامی نماینده ایران در این نشست اتحادیه ووشو آسیا بود که با حضور نمایندگانی از ژاپن، چین، هند، ویتنام، کره جنوبی و نپال برگزار شد.