تبیان، دستیار زندگی
ی آسیا ـ قزاقستان؛ عباس فلاح به فینال رسید دومین روز از مسابقات آسیایی جودو قزاقستان (انتخابی المپیك) در شهر آلماتی قزاقستان آغاز شد كه به جز عباس فلاح، سایر ملی‌پوشان كار خود را با شكست آغاز كردند. در مسابقات وزن 60 كیلوگرم،...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مسابقات جودو قهرمانی آسیا ـ قزاقستان؛

عباس فلاح به فینال رسید

دومین روز از مسابقات آسیایی جودو قزاقستان (انتخابی المپیك) در شهر آلماتی قزاقستان آغاز شد كه به جز عباس فلاح، سایر ملی‌پوشان كار خود را با شكست آغاز كردند.

در مسابقات وزن 60 كیلوگرم، محسن غفار در اولین بازی خود برابر حریف كره‌ای، با ضربه‌ی فنی نتیجه را به وی واگذار كرد و به گروه بازنده‌ها راه یافت.

وی در این مرحله جودوكار هنگ‌كنگی را شكست داد و برای كسب مدال برنز به مصاف نماینده مغولستان خواهدرفت.

یوسف كریمیان در وزن 66ـ كیلوگرم نیز در دور اول برابر حریفی از چین پذیرای شكست شد و او نیز به مسابقات رپه شارژ راه یافت.

حامد ملك محمدی در وزن73- كیلوگرم پس از پیروزی برابر جودوكار اماراتی، در مقابل كره‌ی جنوبی و در سه ثانیه پایانی به دلیل دریافت اخطارها از سوی داور مسابقه، پذیرای شكست شد و در گروه بازنده‌ها قرار گرفت. وی در این مرحله نماینده اندونزی را شكست داد.

ملك محمدی در آخرین مسابقه خود به دیدار نماینده چین تایپه می‌رود و در صورت پیروزی بر این حریف و كسب مدال برنز یك سهمیه دیگر المپیك كسب خواهیم كرد.

عباس فلاح، دیگر جودوكار كشورمان كه روز گذشته و در وزن 100ـ كیلوگرم به مدال برنز دست یافته بود، این بار و در مسابقات وزن آزاد، ابتدا حریفی از چین با 160 كیلوگرم وزن و دو متر قد! را ضربه فنی كرد و در دور دوم چین تایپه را شكست داد. وی در صورت پیروزی مقابل نماینده‌ی كره‌ی جنوبی راهی فینال خواهد شد.

گفتنی است در مسابقات روز اول جودوكاران كشورمان توسط رضا چاه خندق در وزن 81ـ و عباس فلاح در 100ـ كیلوگرم یك مدال نقره و برنز كسب كرده بودند، ضمن این كه با توجه به پنجم شدن سعید خسروی نژاد در 100+ و حسین قمی در 90ـ، مجموعا در اوزان 81ـ، 90ـ، 100ـ و 100+ كیلوگرم، چهار سهمیه المپیكی برای كشورمان به دست آمد كه با توجه به نتایج مسابقات قبلی در اوزان 60ـ و 66ـ توسط مسعود حاجی آخوندزاده و آرش میراسماعیلی جمعا شش سهمیه المپیك برای جودو كشورمان بدست آمده است.

تیم منتخب «شائولین چوان» ایران قهرمان مسابقات بین‌المللی وشوی ایتالیا شد

تیم منتخب «شائولین چوان» ایران به مقام قهرمانی مسابقات بین‌المللی وشووی ایتالیا دست یافت.

تیم منتخب «شائولین چوان» ایران كه به نمایندگی از فدراسیون وشووی كشورمان در مسابقات بین‌المللی ایتالیا شركت كرده بود، با هشت مدال طلا عنوان قهرمانی این رقابت‌ها را در بخش سانشو (مبارزه) از آن خود كرد.

حكمت فتح‌اللهی، فرض علی ابوالحسنی، سعید مراد حسینی، علی زندی، حسین حسین زاده و حامد سیاه مشته‌ای مجموعا 6 مدال طلا در بخش سانشو به دست آوردند و «داوود عبدالله عرق سو» در فورم‌های چانگ چوان و دائوچون دو مدال طلا به دست آورد.

این مسابقات با حضور 620 ورزشكار از 40 كشور جهان لحظاتی قبل و در شهر پروجای ایتالیا به پایان رسید.

تیم منتخب «شائولین چوان ووشو»ی ایران ساعت 17:30 روز پنج‌شنبه هفته‌ی جاری ایتالیا را به مقصد تهران ترك خواهد كرد.

با شكست سنگین موناكو؛

لیون قهرمان لوشمپیونه شد

لیون علیرغم شكست برابر پاری سن ژرمن قهرمان لیگ فوتبال فرانسه شد.

هفته‌ی سی و هفتم رقابت‌های فوتبال باشگاه‌های فرانسه با شكست موناكو و لیون، دو مدعی قهرمانی پایان یافت تا لیون به خاطر تفاضل گل بهتر نسبت به پاری‌سن‌ژرمن و اختلاف 3 امتیازی نسبت به این تیم قهرمان لوشمپیونه شود.

پاری سن ژرمن با تك گل پائولتا لیون را مغلوب كرد و موناكو با شكست سنگین 4 بر یك برابر رن مواجه شد.

در سایر رقابت‌ها اوسر با 2 گل جبرییل سیسه، نانت را مغلوب كرد.

سیسه با این دو گل 26 گله شد و عنوان بهترین گلزن لیگ فرانسه را در یك هفته مانده تا پایان رقابت‌ها به خود اختصاصداد.