تبیان، دستیار زندگی
نیم برانكو ایوانكوویچ، سرانجام پس از سفری چندین روزه به سه كشور اروپایی چك، كروواسی و آلمان، شنبه شب به تهران بازگشت.سرمربی تیم ملی فوتبال بزرگسالان درباره‌ی دستاوردهای این سفر گفت: ارزیابی از شرایط این سه كشور اروپایی نسبت ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برانكو ایوانكوویچ

:

پیشنهاد آمریكا را بررسی می كنیم


برانكو ایوانكوویچ، سرانجام پس از سفری چندین روزه به سه كشور اروپایی چك، كروواسی و آلمان، شنبه شب به تهران بازگشت.سرمربی تیم ملی فوتبال بزرگسالان درباره‌ی دستاوردهای این سفر گفت: ارزیابی از شرایط این سه كشور اروپایی نسبت به تشكیل اردوهای آماده‌سازی تیم ملی و این كه كدام یك بهترین شرایط را دارند مهم‌ترین هدف من از حضوری چند روزه در اروپا بود كه طی نشستی در فدراسیون فوتبال تصمیم نهایی را اتخاذ خواهیم كرد.

وی با اشاره به اینكه به تازگی پیشنهادی مبنی بر انجام یك بازی دوستانه با تیم ملی فوتبال آمریكا دریافت شده است، تصریح كرد: این پیشنهاد نیز در جلسه امروز بررسی خواهد شد و درباره‌ی آن تصمیم خواهیم گرفت.

ایوانكوویچ در پاسخ به این سوال ایسنا كه به شخصه شرایط كدام یك از سه كشور یاد شده را مناسبتر می‌داند، گفت: آلمان از امكانات مناسب‌تری در زمینه‌ی اسكان و شرایط تمرین برخوردار است ضمن این كه ضمانت قوی‌تر و قابل اطمینان‌تری برای انجام بازی‌های تداركاتی باشگاهی در این كشور وجود دارد. بنابراین فكر می‌كنم اردوی آلمان به سایر كشورها اولویت دارد.

سرمربی تیم ملی فوتبال بزرگسالان با اشاره به انجام هماهنگی‌های لازم نسبت به حضور در آلمان، درباره‌ی مسابقه‌ی دوستانه برابر صربستان،

در 13 خرداد، خاطرنشان كرد: مذاكرات اولیه بین فدراسیون‌های فوتبال دو كشور انجام شده است كه در جلسه امروز به بررسی آن می‌پردازیم.

وی درباره‌ی تعویق دو روزه اردوهای تیم ملی كه از سوی سازمان لیگ برتر اعلام شد و شروع آن از چهارم خرداد، اظهار داشت: مسلما این تعویق دو روزه برنامه‌های من را دچار مشكل می‌كند و به عنوان یكی از موضوعات مورد بحث در جلسه امروز مطرح خواهد شد.

ایوانكوویچ در ادامه گفت‌وگوی خود با ایسنا، در توضیح چگونگی زمان حضور لژیونرها در اردوی تیم ملی و انجام گفتگوهای احتمالی با نفراتی چون مهدوی‌كیا، هاشمیان و زندی در آلمان، گفت: مشكلی از این بابت وجود ندارد زیرا مطابق با قوانین موجود، لژیونرها در زمان مشخصی می‌توانند به اردوی تیم ملی ملحق شوند و لذا چنین چیزی، امری جا افتاده و معمول است.

سرمربی تیم ملی فوتبال بزرگسالان، در ادامه، با ابراز رضایت نسبت به بازی تیم ملی فوتبال امید ایران برابر كره، تصریح كرد: این بازی را به طور كامل تماشا كردم و نحوه‌ی بازی ملی‌پوشان خوشبینی من را بیشتر از قبل كرد. بازیكنان ایران پا به پای كره‌ای‌ها و حتی بهتر از آنها بازی كردند ولی فرصت‌های گلزنی را از دست دادیم، ضمن این كه در لحظات پایانی با بدشانسی گلی را نیز دریافت كردیم.

وی در پایان یادآور شد: از مصدومیت نویدكیا متاسف هستم. ما انتظار زیادی از این بازیكن داریم و علاقه‌مند هستیم تا وی را در اختیار داشته باشیم. مصدومیت نویدكیا نشان داد كه خستگی و فشار مسابقات متعدد در نهایت به ضرر بازیكن و فوتبال ایران خواهد بود.