تبیان، دستیار زندگی
پس از شکست تحقیرآمیز 4 بر یک بارسلونا مقابل رئال مادرید در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو، مقامات باشگاه بارسا اعلام کردند....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گواردیولا جایگزین ریکارد

گواردیولا جایگزین ریکارد

پس از شکست تحقیرآمیز 4 بر یک بارسلونا مقابل رئال مادرید در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو، مقامات باشگاه بارسا اعلام کردند پپ گواردیولا، مربی ذخیره های این تیم، هدایت بارسا را در پایان این فصل از رقابت ها بر عهده خواهد گرفت.

به نقل از مهر، خبرگزاری فرانسه گزارش داد که خوان لاپورتا روز پنج شنبه طی یک نشست خبری گفت: فرانک ریکارد دو سال است که نتوانسته به همراه بارسا جامی را بالای سر ببرد و این اصلی ترین دلیل برکناری این مربی هلندی است.

رئیس باشگاه بارسلونا  گفت: مجموعه باشگاه تصمیم گرفته در پایان این فصل از رقابت ها، پپ گواردیولا را جایگزین ریکارد کند. او(ریکارد) مربی موفقی بوده اما متاسفانه در دو فصل گذشته موفقیتی در تیم بارسا نداشته است.

گواردیولا جایگزین ریکارد

گواردیولا 37 ساله ، بازیکن پیشین تیم فوتبال بارسلونا، حد فاصل سال های 1990 تا 2001، 250 بار با پیراهن بارسلونا به میدان رفت و 6 بار به همراه این تیم به عنوان قهرمانی رقابت های لالیگا دست یافت. او در سال 1992 هم موفق شد با بارسلونا به عنوان قهرمانی رقابت های جام باشگاه های اروپا دست پیدا کند.

ریکارد در سال 2003 به بارسلونا پیوست و دو بار پی در پی در سال های 2005 و 2006 به همراه این تیم به عنوان قهرمانی رقابت های لالیگا رسید ضمن اینکه در سال 2006، جام قهرمانی رقابت های لیگ قهرمانان اروپا را با پیروزی 2 بر یک بر آرسنال بالای سر برد.

حمایت فیگو از گواردیولا

فیگو  در باشگاه صدتایی ها

لوییس فیگو هافبك اینترمیلان كه پنج فصل در بارسلونا بازی كرده می‌گوید كه پپ گواردیولا سرمربی تازه منصوب شده وكاپیتان اسبق بارسلونا از قابلیت لازم برای هدایت این باشگاه برخوردار است .

به گزارش خبرگزاری فرانسه از مادرید ، این ملی پوش پرتغالی ‪ ۳۵‬ساله به شبكه رادیویی كادنا سر گفت : به عقیده من پپ به حد كافی برای تصمیم گیری و انتخاب با هوش است و می‌تواند عملكرد خوبی داشته باشد .

فیگو افزود : من اورا به خوبی می‌شناسم و می‌دانم كه تا چه حد عشق و علاقه به فوتبال دارد و لذا من از اینكه او به عنوان سرمربی بارسلونا انتخاب شده تعجب نكردم .

فیگو در سال ‪ ۲۰۰۰‬پس از پنج فصل بازی در بارسلونا به رئال مادرید پیوست. وی در سال ‪ ۲۰۰۵‬با اینترمیلان باشگاه فعلی خود قرار داد بست.