تبیان، دستیار زندگی
معمولا برای درست كردن دسرها وقتی قرار است از موز استفاده كنیم، آن را تكه‌تكه كرده یا در مخلوط ‌كن ریخته و با شیر، بستنی یا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دسر موز و بستنی

دسر موز

معمولا برای درست كردن دسرها وقتی قرار است از موز استفاده كنیم، آن را تكه‌تكه كرده یا در مخلوط ‌كن ریخته و با شیر، بستنی یا هر ماده دیگری مخلوط می‌كنیم.

ولی این بار قرار است با استفاده از موز سرخ‌شده به همراه بادام و بستنی، دسر خوشمزه‌ای آموزش دهیم. این دسر طعم و مزه‌ای متفاوت با آن چه تا به حال خورده‌اید دارد، كه از خوردن آن پشیمان نمی‌شوید.

مواد لازم برای 4 نفر:

- 6 عدد موز كوچك

- 50 گرم یا یك چهارم پیمانه كره

-  4 عدد هل(كوبیده شده)

- 50 گرم یا یك دوم پیمانه بادام پرك پوست‌كنده

- آب و پوست رنده شده یك عدد لیموترش كوچك

- 50 گرم یا یك سوم پیمانه پودر قند

- 2 قاشق سوپ‌خوری آب پرتقال یا آب آناناس

- بستنی وانیلی

طرز تهیه:

1- موزها را پوست كنده و به صورت طولی به 2 نیم ببرید، سپس نصف مقدار كره را در تابه‌ای بزرگ بریزید و روی حرارت اجاق گاز قرار دهید تا آب شود. پس از آن، نیمی از موزها را داخل كره ریخته و تا اندازه‌ای سرخ كنید كه طلایی رنگ شوند. حالا موزها را برگردانده و طرف دیگر آنها را نیز سرخ كنید.

2- وقتی موزها پخت، جای آنها را به موزهای خام داده و آنها را نیز به همین طریق سرخ كنید.

نكته:

مراقب باشید موزها را آن‌قدر سرخ نكنید كه له شوند؛ در ضمن از موزهای له و خیلی رسیده استفاده نكنید، زیرا ممكن است در مرحله سرخ كردن، له شده و شكل ظاهری‌شان تغییر كند.

3- باقیمانده كره را در تابه دیگری ریخته و روی شعله اجاق گاز، آب كنید. سپس دانه‌های هل و بادام را به آن اضافه كرده و تفت دهید. در طول این مدت، مرتب مواد را هم بزنید تا طلایی رنگ شود.

4- پوست رنده‌شده لیموترش را همراه پودر قند و آب پرتقال یا آب آناناس به آنها اضافه كرده و مقداری حرارت دهید تا كمی غلیظ شود. این، در واقع سس این‌دسر است.

5- در پایان، موزهای سرخ شده را داخل ظرفی چیده و سس را روی آن بریزید و با بستنی سرو كنید.

*مطالب مرتبط:

موز؛ کاهش دهنده فشار خون بالا

ارزش غذایی بستنی

خصوصیات یك بستنی خوب

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.