تبیان، دستیار زندگی
* قطعاتی از آثار محمد نوری انتقاد محمد نوری از هنرمندان غیر متعهد محمد نوری خواننده موسیقی پاپ با انتقاد از هنرمندانی كه خود را متعهد نسبت به مردم نمی‌دانند گفت: هنرمندی كه به تساهل، تظاهر، تغافل و تهاجر دست بیازد او را هنرم...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار ادبی و هنری 29 اردیبهشت ماه 1383

* قطعاتی از آثار محمد نوری

انتقاد محمد نوری از هنرمندان غیر متعهد


محمد نوری خواننده موسیقی پاپ با انتقاد از هنرمندانی كه خود را متعهد نسبت به مردم نمی‌دانند گفت: هنرمندی كه به تساهل، تظاهر، تغافل و تهاجر دست بیازد او را هنرمندی نیمه تمام و تمام شده می‌دانیم.

به گزارش ایسنا، نوری كه در مراسم پایانی جشنواره فرهنگ ایران سخن می‌گفت، تصریح كرد: چنین هنرمندانی در همان خواب صد ساله بهتر است خفته باشند.

وی در ادامه گفت: ما انسانیت را در كنار مردم فرا گرفته‌ایم و همیشه در كنار مردم گام برمی‌داریم.

نوری خاطرنشان كرد: ما از شكست هراسی نداریم و تنها عشق و علاقه قطعی مردم، ما را به عظمت واقعی رسانده است.

نوری در مراسم پایانی اولین جشنواره فرهنگ ایران زمین قطعات شالیزار ، چوپان ، انتظار، آرزوها، واسونك شیرازی، زمزمه،مارال، سفرهای دور، جمعه بازار، ایران ایران و مریم را اجرا كرد.

در این برنامه، رهبری اركستر و گروه كرد و تنظیم قطعات بر عهده ی علیرضا شفقی‌نژاد و مدیریت برنامه با مسعود گنجه‌ای بود. عسل حناچی ( فلوت)، مانا كاشیان ( ویلن)، آنكید... دارش ( ویلنسل)، عین‌الله كیدانشكوه ( درافر)، بابك فدوی ( گیتار باس)، علیرضا شفقی‌نژاد ( پیانو)، مجید سیاپوش ( ... سایز) نوازندگان گروه موسیقی محمد نوری را تشكیل می‌دادند.

در ادامه این مراسم، سرو بلورین، اولین جشنواره‌ی فرهنگ ایران زمین به پاس تقدیر از زحمات محمد نوری به وی اهداء‌ شد.هوشنگ مرادی كرمانی كه این لوح را به نوری تقدیم كرد در سخنانی گفت: شما با صدای گرم، نرم و مخملین خود، ما را به مهمانی سراسر ایران زمین بردند.

محمد نوری گفت:‌آرزو می‌كردم این نبودم و هوشنگ مرادی كرمانی بودم.